Totaal aantal Berichten: 653
Geregistreerd: 23-11-2009
- GS/GSA 1220 Club break
Maus schreef:...moet dan het hele spruitstuk/carb eraf?
Ik heb laatst alleen het stuurboordspruitstuk verwijderd. Gaat op zich maar je kunt lastig bij de achterste bout in de hotspot, dus zorg dat je de draad daar niet molt. De hele inlaattor erafhalen is wat veiliger maar meer werk.
Maus schreef:Ik waai binnenkort wel een keer aan met die spullen, of jij bij mij. Dan zul je het zien
Mooi, gaat goedkomen, staat de wagen nu in Overschie?
GS Club berline ‘73, GS Club break ‘79, Xsara 1.8 16v berline ‘99
dirkvdmei schreef:Gebruikte ringen gebruiken bij de montage van de oliekoeler, dat gaat niet werken.
Vragen om lekkage.
Ik heb er nog precies 2 liggen, dus als je omhoog zit, kan ik je helpen.
Het makkelijkste is de complete inlaat met carburateur te verwijderen en opzij te leggen (8 M7 boutjes)
Dan ga ik je binnenkort een berichtje sturen, voor die ringen
MiGS schreef:
Mooi, gaat goedkomen, staat de wagen nu in Overschie?
Yes!
Inmiddels de accu vervangen, die wilde niet erg lekker meer starten, maar hij was van 2004 dus het mocht weleens. Weer een Varta, 60Ah
Vanmiddag wilde ik weer eens een stukje rijden, zoals een aantal keren eerder al was gelukt deze week. Echter deze keer weinig sjoege bij het starten. Bij een blik op de brandstofmeter schrok ik een beetje, deze stond geheel op 0 en ik wist zeker dat hij halfvol was!
Na een aantal pogingen sloeg ie toch aan, meteen maar in de hoogste stand gezet. En jawel, benzine droop er weer onderuit, dit keer de koppelstukjes tussen leiding van achteren, naar de motorruimte toe. Onder de pook ongeveer.
Gewapend met een set assteunen en blokken, in de hoogste stand, is het me zonder krik toch veilig gelukt om de stukjes te vervangen. Dus alles is weer droog. Waar de toch zeker 25 liter benzine is gebleven is me een raadsel. Er was niets te ruiken of te zien op de parkeerplek…
Na afloop wilde ie nog heel even draaien, maar daarna was het echt over, tank volledig leeg. Ik ben op anderhalve liter Aspen die ik nog had staan, naar de BP getuft (500M), daar 15 liter getankt maar nog altijd meter op 0… Weer onder de auto, niets te zien?!?
Nog eens 10L erbij, nu stond de meter halverwege. Hij was dus echt leeg-leeg.
Afijn, het rijd weer.
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010
- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Maus schreef:
Vanmiddag wilde ik weer eens een stukje rijden, zoals een aantal keren eerder al was gelukt deze week. Echter deze keer weinig sjoege bij het starten. Bij een blik op de brandstofmeter schrok ik een beetje, deze stond geheel op 0 en ik wist zeker dat hij halfvol was!
Na een aantal pogingen sloeg ie toch aan, meteen maar in de hoogste stand gezet. En jawel, benzine droop er weer onderuit, dit keer de koppelstukjes tussen leiding van achteren, naar de motorruimte toe. Onder de pook ongeveer.
Heb je alle stukjes slang onder de auto nu vervangen? Als de slangen zo oud zijn verpulveren ze op een gegeven moment simpelweg Zolang het voor de pomp is zal je auto er niet direct van in brand vliegen maar, gevaarlij kis het evengoed. In totaal zitten er 4 stukjes slang voor de pomp. Van de tank naar de leiding onder auto (met filter), het bochtje voor (wat je vervangen hebt, en net voor de pomp (van de kunstof slang naar de pomp).
In totaal misschien 1 meter, kost maar een paar euro en voorkomt veel ellende. Het stuk na de pomp moet je uiteraard regelmatig vervangen, ik neem aan dat dat al gebeurd is. Kijk gelijk ook even of de vulslang naar de tank toe nog goed is.
De stukjes in de motorruimte zijn vervangen, en nu zijn de stukken tussen stalen leiding - tank, en stalen leiding - motor vervangen.
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007
- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
waar kan je het stuk slang van de vulpijp naar de tank kopen, die van mij is namelijk ook lek, los het op door niet helemaal vol te tanken
Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973
Ik heb oeverloos gezocht voor 48 mm. Andere maten waren gemakkelijker. Zorg dat je e10 bestendig spul krijgt
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
mbender schreef:waar kan je het stuk slang van de vulpijp naar de tank kopen, die van mij is namelijk ook lek, los het op door niet helemaal vol te tanken
Clubmagazijn!!!
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
j.witkop schreef:Ik heb oeverloos gezocht voor 48 mm. Andere maten waren gemakkelijker. Zorg dat je e10 bestendig spul krijgt
Nooit E10 in een GS-GSA!!!!
in elk geval bij:
Chevronics of
Daniël Engelhardt
Check ook gelijk even je vulpijp, je zal niet de eerste zijn waarbij deze ook lek is.
Beter één eend op straat dan tien in het water….
Bij mij was het T stuk op de tank alleen maar lek.
Heeft iemand ervaring met revisie van de carburateur? Ik ben van plan een ultrasoonreiniger te kopen (een echte), of dit te laten doen. Maar ik haal de kosten eruit als ik alles voortaan thuis zelf kan.
Zijn er specifieke punten om op te letten, wat niet in het handboek staat?
De huidige gasfabriek is erg aan het zweten rondom en het ruikt naar benzine bij gebruik 2e trap. Ik wil hem op redelijk korte termijn opknappen, maar verzamel nu alle nodige informatie en tips.
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Wat is je probleem????
Dat het onder de carb nogal nat is van benzine, de voetpakking lekt (druppel aan je vinger bij langshalen), waarschijnlijk (snelle blik door Michiel) ook de acceleratiepomp, en de pakking van de deksel lekt ook.
Een pakkingset heb ik, hopelijk de goede en compleet genoeg.