48 van de 52
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
   
Maus’ GSA - En we klussen weer verder… Pagina 52
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 10 januari 2018 09:38 PM
  [ # 706 ]

Helaas nog geen update, erg druk gehad en dat blijft nog een paar dagen zo. Wel inmiddels de werkplek binnen opgeruimd om in alle rust terug te kunnen bouwen.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 17 januari 2018 11:02 PM
  [ # 707 ]

Hij zit weer in elkaar. De afstand van de vlotter was 10mm, het niveau was dan te laag? Wat heeft dit voor gevolg?

Profiel  
 
GS1970
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 465
Geregistreerd: 29-12-2010

- GS/GSA GS Club
- GS/GSA GSA Club
- GS/GSA GS Confort
- GS/GSA GS Pallas
- GS/GSA GS 1220 Club
Gepost: 18 januari 2018 12:16 PM
  [ # 708 ]
Maus schreef:

Hij zit weer in elkaar. De afstand van de vlotter was 10mm, het niveau was dan te laag? Wat heeft dit voor gevolg?

Fijn dat alles weer in elkaar zit, spannend hoe het gaat lopen.

Een grotere afstand tot het deksel van de vlotter geeft een lager niveau van de benzine, de vlotter staat dan n.l. lager. Dat geeft dus een armer mengsel, wat ook een bijdraagt aan het onrustige lopen. Met een te arm mengsel moet je ook oppassen, de motor wordt dan n.l. heter.

Heb je de voet nog gevlakt?

Profiel  
 
Midfriesland
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2777
Geregistreerd: 09-03-2008

- Dyane 6
- GS/GSA Break Club
- CX Familiale ex-ambulance
Gepost: 18 januari 2018 02:44 PM
  [ # 709 ]

Volgens mij heeft de vlotterhoogte niet direct invloed op hoe rijk het mengsel is. Als de vlotter ergens tussen minimum en maximum hoogte staat dan functioneert alles normaal.
Bij een veel te hoge stand loopt de vlotterkamer bij lage belasting over, waardoor je een extreem rijk mengsel krijgt. Bij een veel te lage stand komt de vlotterkamer bij hoge belasting leeg te staan, wat een arm mengsel of uitvallers veroorzaakt.

Ouwe meuk is leuk!

Exen:
Elsie, Dyane Commerciale 92-06-EL
Geeskje, GSA Special 24-GJ-LT
Liesje, GSA X1 LL-28-GD
Draakje, GSA Special GY-33-ZV
Pekeltje, GSA Pallas C-Matic GZ-63-PX
Bea, BX Deauville GF-LV-30

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2972
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 18 januari 2018 06:46 PM
  [ # 710 ]

Vlotterhoogte heeft een direct effect op je mengsel

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 18 januari 2018 11:08 PM
  [ # 711 ]

Is dat ook te verklaren? Ik weet niet hoe de brandstof uiteindelijk de vlotterkamer verlaat, is dat via de openingen onderin? Dan zou het moeten werken via de wet van communicerende vaten, ergens in een verstopte plek.

Profiel  
 
PeterW
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 151
Geregistreerd: 08-02-2009

Gepost: 19 januari 2018 09:03 PM
  [ # 712 ]

Volgens mijn gedachte moet het brandstof niveau in de vlotterkamer gelijk staan aan de hoogte van de sproeier of sproeiers.Zodat de brandstof samen met de aangezogen lucht wordt gemengd en naar de verbrandingsruimte wordt gezogen. Inderdaad via het principe van communicerende vaten.

CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 19 januari 2018 11:35 PM
  [ # 713 ]

...Als het morgen een beetje weer is, ga ik hem inbouwen. Spannend!

Ik ga er maar gewoon vanuit dat hij compleet niet aanslaat, dan kan het altijd meevallen.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 januari 2018 02:47 PM
  [ # 714 ]

Binnen 30 minuten zat hij erop, handvast en dan een klein slagje met de steeksleutel. Ik heb geen mogelijkheid gehad om te kijken of hij 100% vlak is, ik kon geen glas vinden. Even aankijken dus.

Na montage starten, duurde lang, te lang. Bij inspectie bleek dat er wel benzine kwam. Dus nog even doorstarten en daar kwam in de verte wat geknal. Het is vrij koud dus toen hij enigzins liep heb ik hem 5 minuten aan de gang gehouden met wat spelen met het gas.

Daarna eens gaan draaien aan de CO schroef, dit gaf linksom iets verbetering, na 10 minuten bleef hij zelf lopen zonder gas/choke.

Het hevige schudden bleef, en ook de uitlaat ‘rolde’ niet lekker maar plofte. Linksom met de CO schroef heeft de truc gedaan, loopt nu heel rustig, klinkt niet rauw en pakt gas lekker op.

Helaas bleek het pijpje tussen luchtfilterhuis en linker klepdeksel gebroken, dat is met losmaken dan gebeurd. Dus nog even geen testrit tot ik die vervangen heb.

Mag ik iedereen onwijs bedanken voor de hulp!

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 januari 2018 02:55 PM
  [ # 715 ]

Dat is de carterventilatie. Kun je gewoon een stuk oliebestendige rubber slang voor gebruiken. Of… de breuk herstellen d.m.v. een stukje slang over de breuk te plaatsen.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 januari 2018 02:56 PM
  [ # 716 ]

De breuk is precies onder de koelbeplating. Is een stuk brandstofslang bruikbaar?

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 januari 2018 02:57 PM
  [ # 717 ]

Is misschien makkelijker om over de beplating heen te leggen, met montage.

Profiel  
 
dirkvdmei
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009

- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Gepost: 20 januari 2018 04:17 PM
  [ # 718 ]

Stuk brandstofslang voldoet prima, kan ook gewoon over de beplating heen gelegd worden.

Profiel  
 
Maus
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 783
Geregistreerd: 06-10-2010

Gepost: 20 januari 2018 07:06 PM
  [ # 719 ]

Top! Very Happy

Profiel  
 
punky
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 592
Geregistreerd: 30-07-2003

- 2CV 2cv6.5
- Ami 8 Break
Gepost: 20 januari 2018 11:17 PM
  [ # 720 ]

Hier inderdaad een constructie gemaakt met slangen. Je hebt enkele maten nodig en een stel klemmen. Werkte redelijk, maar dankzij Dirk toch nog aan een pijpje gekomen. Zag trouwens dat de Engelse specialist vervangende pijpjes van koper levert. Misschien iets voor je lijstje op Citromobile. Wink

"Breaker one, breaker one, might be crazy but I ain’t dumb, this is Crazy Cooter coming at ya…"

Profiel  
 
 
48 van de 52
« Eerste  < Vorige 46 47 48 49 50 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook