Gisterenavond kwam mijn vrouw met de BX thuis met de opmerking “oja, er is iets met de veiligheidsgordel, die gesp is over dat knopje geschoven dat ‘m tegenhoudt en nou kun je dus de gordel niet meer gebruiken”.
Kennelijk kon die gesp wel de ene kant uit over het “stopknoopje” maar dus met geen mogelijkheid meer terug. Om niet het risico te lopen dat ik op zaterdag iets definitief aan een gordel zou verknoeien, ben ik met dit suffe akkefietje maar even bij de zaterdagmorgenservice van de dealer langs gegaan. Knoopje (is in 2 delen) deskundig opengemaakt, gesp weer naar boven, knoopje weer dicht, opgelost.
Kwartiertje wachten, kopje koffie gedronken, showroom doorgedrenteld en even later weer 0,00 euri lichter terug naar huis. Blij toe, maar ik had zoiets nog nooit meegemaakt .
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
heb je `n goede dealer maat
Citroën XM-V6 (1990) - Citroën Xantia Break-1.9TD (1998) - Fiat Ducato LMC-camper (1987) - Jaguar XJ6L (1974) Jaguar XJ6-S3 (1985)- Jaguar X40 (1990) - Jaguar X40 (1993) - Jaguar XJ8 (2000) - Jaguar S-type (2004) - Lancia Flavia 2000i-coupé (1970) - Renault Fuego 2.0-automatic (1983)
JustShootMe schreef:heb je `n goede dealer maat
Ja, ik ben er ook best tevreden over (en dat heeft niet alleen met dit akkefietje te maken). Zijn van die kleine dingen die het ‘m soms net even doen
Hans
Xantia 1.8i 1998 Blanc Banquise met originele middenarmsteun
Peugeot 106 1998 Bleu de Chine
Ook gehad: GS Pallas, GSA Spécial, Visa 11RE, BX Leader, DSpécial, Xantia 1.8iX en BX 14 Deauville
Mijn Bix heeft t ook gehad. Ja gehad want dat knoopje heeft de vorige eigenaar er maar afgesloopt. Waarschijnlijk ook omdat de gordel gesp eroverheen gegaan is.
Dus ik heb nu altijd de gesp onderin hangen omdat t knoopje eraf is.
Ik zat me al te bedenken hoe ik dit het beste op kan lossen. Waarschijnlijk gewoon zelf een drukknoopje plaatsen denk ik dan maar.
Maar goed, het is aan de passagiers kant, en die word toch minimaal gebruikt. Maar raar is het cker.
Mvg Joost