Dag allen,
Zoals beloofd een korte impressie van het rijden met mijn nieuwe auto! (foto’s zie elders)
-sturen, schakelen en remmen (met de schijfremmen achter ) ; zoals in de proefrit met de andere versies, voor mij prima en lekker.
-de diesel: starten en stoppen gaat zeer soepel, je merkt er niets van, motor stopt vanaf 20km/h. Ook hier merk je niets van ivm remmen of sturen.
-trekkracht: motor is zeer soepel, geen turbogat en trekt rustig lineair door vanaf 1100rpm. Ben nog aan het inrijden (staat nu op 20km..) dus..
-comfort: rustig en stil binnenin. Radio (standaard) vind ik al prima klinken, kan zelfs nog 17cm voorboxen upgraden (toekomst). Voor nu nog prima.
Tot zover, ik moet werken!
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
goldlion schreef:foto’s zie elders)
Leuk zo’n bericht. Waar staan de foto’s?
Is tie een beetje snel? Haal je de 180 ?
Heb je al een idee dat de auto enorm zuinig is?
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leuk zo’n verslag, goldlion.
Totaal aantal Berichten: 1803
Geregistreerd: 25-06-2007
- BX 19 GT
- Traction Avant 11BL
easternnl schreef:
Is tie een beetje snel? Haal je de 180 ?
Heb je al een idee dat de auto enorm zuinig is?
Hij heeft pas 20 km gereden, dan trek je hem niet gelijk naar de 180 en kan je over het verbruik nog helemaal niets zeggen.
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Dat is waar, maar ik ben nog steeds benieuwd
Net effe in een demo een rondje gereden, maar dat loopt erg goed, je hoort nauwelijks dat het een diesel is, en dankzij het hoge koppel pakt hij goed op en trekt lekker door. Door de lange versnellingen kan je ook laag in de toeren rijden. het koppel is zo vlak dat je vanaf 1200 tot 4000 toeren het zelfde vermogen heb niks meer niks minder. De wielen zijn ook juist goed heb ook in de Thp gereden maar dan heb je echt het gevoel dat je in een kart zit elk hobbeltje bultje voelje en bij de ehdi is dat precies goed. Ander leuk detail, je mag 1170kg geremd trekken aan je trek kogel das dus effe iets meer dan in de folder staat.! en kun je gerust met je sleurhut op vakantie.
Hartstikke fijn die rijimpressies, ik krijg er meer en meer zin in . Ik nodig iedereen uit zoveel mogelijk impressies te schrijven, is hartstikke leuk als je in verwachting bent.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Je zit ons allemaal wel heel erg lekker te maken met die positieve rijervaringen.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Nog 9 dagen wachten, dan is de mijne ook zover.
Nu ik mijn auto heb gezien, begint het wachten wel vervelend te worden.
Ik rij nu in een Aygo dus ik ga er heel wat op vooruit met mijn DS3
Foto’s in sticky en gespot.
Bij 120 op de cruise; 3,6-4,0 op de meter. De auto is vlot, laag in de toeren te rijden en zal best de 180 halen
Wow, dat zijn mooie cijfers voor een motor die nog minstens 5000 km moet lopen om een beetje ingereden te zijn
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Wat vragen over het stop/start systeem (ik heb er nog niet info over gelezen):
- stop de motor ook als je bijvoorbeeld op de snelweg het einde nadert en hem in zijn vrij zet en hem laat uitrollen? Of zit het hem alleen in de 20 km/u?
- ik begreep dat de motor start als je de koppeling indrukt, moet je de auto dan in zijn vrij zetten voor een verkeerslicht en pas schakelen als weg wilt rijden?
Overigens leuk om de ervaringen hier te lezen, kan niet wachten totdat ik hem krijg ...
groet,
Ernst
Hoi, in zijn vrij bij uitrollen stopt de motor vanaf 20km/h. Remmen, sturen blijft met bekrachtiging. je moet dus in zijn vrij staan. Dit is nieuw en moet je bewust willen veranderen in je gedrag. Op een ritje van 25min met afwisseling snelweg, buitenweg en stad, heeft de motor 2min stilgestaan/uit geweest. Dit houdt ie bij. de motor start sneller dan jij weg wilt rijden, je bent net zo snel als je buurman. schakelindicator zegt alleen wat bij opschakelen niet bij terugschakelen zoals in sommige merken. bij handrem aantrekken slaat deze niet af. De versnellingen voelen niet lang aan. de punto.vond ik bijvoorbeeld wat traag.
In zijn vrij, uit de versnelling
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat vind ik een interessant punt wat je maakt goldlion (m.b.t. de Punto). Ik heb nu een Punto voorloper en vind ‘m in principe vlot genoeg voor dagelijks gebruik. Jij kan nu dus uit ervaring zeggen dat de DS3 nog iets meer porrie heeft? Dat is natuurlijk nooit verkeerd.
en anders zet je het hele start stop gewoon lekker uit
of hebben ze dat er nu juist weer afgesloopt