Vanmiddag gaat ie al naar het schadeherstelbedrijf. Ik snap wat je zegt NeufegliseThierry over schade wel goed - niet goed… Ik heb ooit eens parkeerschade gehad. Dat hebben ze met “spot repair” gefixt toen. Was ook in de winter. In het weekeinde had ik eindelijk tijd om bij droog weer en daglicht even goed te kijken naar mijn auto. Zaten gewoon verfzakkers in de lak!! Dus weer terug!! Hopelijk blijft mij dat nu bespaard. Ik heb overal foto’s van gemaakt, vooral van de chassisdelen die vervormd zijn. Dan kan ik achteraf de auto hier bij mij weer op de brug zetten en controleren of t goed gedaan is.
Uiteindelijk baal ik wel, het is immers geen schadevrije auto meer en dus heb je te maken met een waardedaling….
En als leenauto krijg je dan een Renault Modus 1.2….......
Totaal aantal Berichten: 8160
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Ik heb laatst mee mogen stuiteren met een Twingo, is de Modus net zo hard geveerd, of valt dat wel mee?
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 114
Geregistreerd: 16-09-2010
- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Leon75 schreef:Vanmiddag gaat ie al naar het schadeherstelbedrijf. Ik snap wat je zegt NeufegliseThierry over schade wel goed - niet goed… Ik heb ooit eens parkeerschade gehad. Dat hebben ze met “spot repair” gefixt toen. Was ook in de winter. In het weekeinde had ik eindelijk tijd om bij droog weer en daglicht even goed te kijken naar mijn auto. Zaten gewoon verfzakkers in de lak!! Dus weer terug!! Hopelijk blijft mij dat nu bespaard. Ik heb overal foto’s van gemaakt, vooral van de chassisdelen die vervormd zijn. Dan kan ik achteraf de auto hier bij mij weer op de brug zetten en controleren of t goed gedaan is.
Uiteindelijk baal ik wel, het is immers geen schadevrije auto meer en dus heb je te maken met een waardedaling….
De waardevermindering kan je ook claimen bij de verzekering. Ik weet niet of er een grens is!
Maar dit moet je aan je garage voorleggen en e.a. uit laten rekenen en dan indienen bij de verzekering.
http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
Dank je voor je antwoord. Ik heb niets daarvan in de polisvoorwaarden gelezen maar ik weet dit van een andere schade die ik ooit gehad heb (ook iemand achterop gereden). Uiteindelijk werd mijn auto toen total loss verklaard. T is wel toeval dat mijn auto toen ook 10K gereden had en nu ook….
En die Modus….ik snap niet dat ze zulke auto’s aan de man kunnen brengen. Die 1.2 zit geen gang in. Als ik straks weer in mijn 1.6 e-HDI zit denk ik vast in een supersportwagen te zitten. Stug vind ik m niet zo moet ik zeggen.
Even ter verdediging: heb 50.000 km gereden in een Modus 1.5 dci. Even los van de looks: goed wegligging, zuinig voor een auto met een groot forntaal oppervlak, uiterst betrouwbaar en relatief veel koppel (en luxe: panoramadak, verschuifbare achterbank, licht- en regensensor, enzovoort).
Ben in m’n sas met de DS3, maar als ik niet voor de looks van deze auto was gegaan + belastingvoordeel en ik geen grote 2e auto had gehad was een Modus een serieuze optie geweest (zeker met 1 jongedame die de 1.50 meter al voorbij is en schoenmaat 39).
Begrijp wel goed dat als het niet je auto van keuze is dat je evn flink door moet bijten tot je DS3 gemaakt is: sterkte!
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Dank je! Misschien als het een dieseltje was dat ik iets milder gestemd zou zijn Ik hoop dat ze mijn DS3 goed repareren en dat ie vrijdag klaar is. Ze gaan er morgen aan beginnen en ze kunnen het werk pas inschatten als de bumpers eraf liggen. Logisch natuurlijk.
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leon75 schreef:En als leenauto krijg je dan een Renault Modus 1.2…....... :-(
Sterkte.. Er is een Citroen dealer in het westen (*kuch*motorhuis*kuch*) die een Fiat Punto mee durft te geven aan de klanten. Waar ben je dan mee bezig denk ik dan.
Niet dat die Punto zo slecht is, maar zouden ze dan bijna vergetenn dat ze verschillende merken verkopen? Hmm…
Totaal aantal Berichten: 357
Geregistreerd: 20-11-2011
- DS 3 E-HDI Airdream
NeufegliseThierry schreef:Even ter verdediging: heb 50.000 km gereden in een Modus 1.5 dci. Even los van de looks: goed wegligging, zuinig voor een auto met een groot forntaal oppervlak, uiterst betrouwbaar en relatief veel koppel (en luxe: panoramadak, verschuifbare achterbank, licht- en regensensor, enzovoort).
Ben in m’n sas met de DS3, maar als ik niet voor de looks van deze auto was gegaan + belastingvoordeel en ik geen grote 2e auto had gehad was een Modus een serieuze optie geweest (zeker met 1 jongedame die de 1.50 meter al voorbij is en schoenmaat 39).
Begrijp wel goed dat als het niet je auto van keuze is dat je evn flink door moet bijten tot je DS3 gemaakt is: sterkte!
Met alle respect maar dit zijn echt 2 totaal verschillende auto’s, die daarnaast ook nog een compleet verschillend publiek aanspreken.
De modus is naar mijn mening een wanproduct, al die ruimte boven je hoofd waar je niets aan hebt, een “ouwelulle” imago waar je u tegen zegt, en de rijeigenschappen zal je ook niet kunnen vergelijken met die van de DS3.
Het zijn inderdaad twee verschillende auto’s, eens. Maar dat zijn een DS3 en een Mercedes GLK ook, maar die laatste staat toch echt op mijn shortlist voor over een paar jaar. Wat nou verschillend publiek aantrekken Ben dezelfde ‘oude’/‘jonge’lul (excusez le mot).
Iedereen zal zijn eigen wensen hebben bij aanschaf van een auto, zoals ik al schreef: heb twee dochters, met de Modus was het prettiger toeven met een ritje van 200 km heen en 200 km terug dan in de DS3.
Grappig trouwens de opmerking over de de rijeigenschappen: motorisch (koppel) was de auto vrijwel gelijkwaardig aan de DS3 en een klaverblad pakte ik er net zo hard mee. Ik begrijp het oudelullen imago wel, maar met een gezin piep je echt wel anders, zeker wanneer je de op 1 na compleetste (is dat goed Nederlands ) uitvoering hebt.
Anyway: even terug on topic: na 3.000 km op winterbanden gereden te hebben kan ik melden dat ondanks de duik qua buitentemperatuur ik hetzelfde verbruik weet door te zetten: 1 op 22,7.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
@NeugegliseThierry
Echt koud is het nog niet geweest en het verschil in verbruik zit hem volgens mij alleen in de koude starts. Bij koude motor verbruikt die gewoon erg veel, al gauw het dubbele! Maar rij je veel lange afstanden dan merk je het hoge verbruik bij koude starts natuurlijk maar amper.
Ligt t echt alleen aan de koude start? Mijn vorige diesels verbruikte in de winter altijd meer dan in de zomer. Bij mijn DS3 heb ik dat nog niet waargenomen. De echte winter moet natuurlijk nog beginnen.
zet je BC maar op actueel verbruik. Dan zie je de eerste paar kilometer een veel hoger verbruik dan als die warm is. Koud bij 50km/h constant vlakke weg weinig/geen wind is het verbruik zo iets van 5,0l/100km en warm is het iets van de helft.
Hoger verbruik kan ook aan de flinke wind liggen, had vanmorgen wind tegen. 100km/h en dan geeft die boven de 4,0l/100km aan. Wind stil rond de 3,0l/100km
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009
- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@NeugegliseThierry , een C3 is dat niet wat? Ook E-hdi, geschikt voor 2 personen achterin en bijna hetzelfde als een DS3.
compleetste (is dat goed Nederlands Wink)
Ja, zie http://nl.wiktionary.org/wiki/compleet