Ik herken die irritante piep van het brandstofniveau. Om gek van te worden!! Ik hoop dat dit eruit kan en dat er alleen de melding van lage brandstof komt van het lampje op het dashboard.
dat geluidje komt van onze duitse vrienden VW
Totaal aantal Berichten: 1547
- C1 Shine Airscape ETG
- DS 3 Performance Black Special
adirem schreef:Ik herken die irritante piep van het brandstofniveau. Om gek van te worden!! Ik hoop dat dit eruit kan en dat er alleen de melding van lage brandstof komt van het lampje op het dashboard.
Oordoppen in?
vandaag een vervang wagen DS3 mee gekregen de mijne is in de garage ivm schurende remmen(4OOOkm)
wat mij opviel is dat deze veel zachter rijd dan mijn ehdi model.
het gaat hier om een vti 12Opk. ok ik weet dat een benzine zachter rijd maar de ophanging en schokdempers zijn toch zo goed als het zelfde?
ik ben hier over al gaan klagen bij mijn dealer maar een verkoper had er mee gereden en zegt dat dat normaal is.
de vervang wagen heeft 13OOO km, ik heb er 4OOOkm maar toch is het verschil zeer groot.
waar zou het probleem zich afspelen? de vervangwagen ligt echt vlak op de weg terwijl mijn auto elke hobbel neemt alsof ik al 15OOOO km heb
steen hard. het lijkt erop dat ik met 19 inch velgen rijd terwijl er 16inch velgen opliggen de zelfde als de vervangwagen en zelfde banden. graag wat advies
Grtz Gerjan
Denk dat het de bandenspanning is. Als het goed is staat je e-hdi op eco banden met bandenspanning 2.6 bar+.
O wat is het toch mooi op de weg met al die Citroëns…
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
banden spanning is juist bij mijn auto en veronderstel die van de vervangwagen ook.
wat een verschil van rij gedrag tss de vti en ehdi. zou toch geen verschil mogen zijn of er is iets niet in orde met mijn auto.
je verwacht bij een nieuwe auto dat alles goed zit maar fabricage fouten vind je overal!
overmorgen gaan de veren er onder en ga ik alles is laten nakijken want als ik op dit moment mag kiezen tss mijn auto en de vervang wagen kies ik de vervangwagen erg maar waar. vind de 12Opk maar magertjes dus ben heel tevreden met de ehdi 92. de trekkracht valt toch wel sterk op terwijl je bij de vti echt tot bijna 45OO toeren moet gaan om echt opdreef te komen.
ik ben benieuwd voor morgen want ze gaan naar de remmen kijken wat er eigenlijk scheelt.
Er kunnen nog twee zaken spelen:
1) de Vti met automaat heeft geen sportonderstel, maar uit andere post van je meen ik af te kunnen leiden dat het wel een handgeschakelde is.
2) uitrustingsniveau tussen B en NL verschilt, ook dan kan het zijn dat de vervangauto geen sportonderstel heeft
Denk echt dat dat het verschil is.
Ben trouwens wel benieuwd wat je gegeveten hebt vandaag gerjan? Je post over de schurende remmen (“ik betaal niks”) en nu weer over fabricagefouten praten…
Eerst gewoon rustig afwachten, dan komen de juiste antwoorden vanzelf
Nu na lange Citroënloze periode een C6, daarvoor DS5 Hybrid 2013, daarvoor DS5 Hybrid eveneens 2013, C3 2012, DS3 2011, Xsara Picasso (2x), ZX (2x), ZX Break, AX (2x), BX (2x), Visa 4-cyl, Visa 2-cyl.
Totaal aantal Berichten: 114
- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
adirem schreef:Ik herken die irritante piep van het brandstofniveau. Om gek van te worden!! Ik hoop dat dit eruit kan en dat er alleen de melding van lage brandstof komt van het lampje op het dashboard.
En op tijd tanken?, dus voordat de toeter gaat.
Vooral met een diesel is dit erg belangrijk.
http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
neen manueel. maar versnellings bak is slechter dan in de ehdi vind ik wel
maar rijd echt veel zachter op de weg als mijn auto je zou het verschil eens moeten voelen.
het eerste wat ik morgen ga doen is beide auto s laten testen en een diagnose laten vaststellen
maar rijd echt veel zachter op de weg als mijn auto je zou het verschil eens moeten voelen.
het eerste wat ik morgen ga doen is beide auto s laten testen en een diagnose laten vaststellen
Heb mijn post gewijzigd Gerjan, zie hierboven: denk dat je appels met peren aan het vergelijken bent, namelijk auto met en zonder sportonderstel.
dubbel? foutje
niks verkeerd gegeten. gewoon niet tevreden van de auto voor zoveel geld te betalen. slechte service vandaar dat ik geen extra cent betaal.
het is compleet de zelfde auto. alleen de motor is anders maar ok.
merci voor de uitleg