13 van de 78
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 06 april 2011 12:38 AM
  [ # 181 ]

@Leon75:

Ik vermoed dat de 1.6 HDI airdream (die heb je denk ik?) niet veel in verbruik zal schelen tijdens het rijden buiten de stad tov de 1.6 E-hdi. Het verschil moet grotendeels zitten in het stadsverkeer. Ik rij zelf nu met woon-werkverkeer, stukje snelweg,80km/h en stadsrijden ongeveer 1op21-1op22. Wellicht dat het warmere weer en de Michelins savers nog wat gaan schelen tov de winterbanden. Ter vergelijking, ik reed op vakantie (autobahn) met kruissnelheden van 120 tot 150, met name het laatste, gewoon zoals mijn vroegere diesels: 1op16, kleine 1op17? (ligt een beetje aan het tanken en het laten afslaan bij verschillende pompen). Daar zit dus totaal geen verbruiksvoordeel, heeft in mijn ogen echt ook te maken met de versnellingsbak. 2400-2500 toeren rondom 120km/h is niet uizonderlijk laag. Hier had dus nog wat bespaard kunnen worden.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 06 april 2011 12:49 AM
  [ # 182 ]

Nee, mijn huidige PSA 1.6 diesel zit niet in een Citroen. Ik moet zeggen dat ik er erg zuinig mee kan rijden (en ik verwacht nog beter te kunnen straks met de e-HDI). Ik ga echter een flink aantal malen per jaar naar Oostenrijk en dan wordt dit blok niet ontzien. Het verbruik ligt dan wel hoog vandaar mijn opmerking. Als ik zeg maar 150-160 rijd dan zie ik het verbruik stijgen naar 8 a 9 liter per 100km. Als je dit vergelijkt met 120 en 5 a 5.5 liter per 100km is dat een behoorlijke stijging. Laat ik wel reeel blijven, dit zal meer komen door krachten uit de natuur die tegenwerken waarschijnlijk.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd hoe de 92pk zich tegenover de 109pk nu zich houdt. Max. koppel is nl. 230 (DS3) tegen 240 nu. In trekkracht zou ik dus eigenlijk geen verschil moeten voelen. Daarnaast is de top 182 (DS3) tegen 187 nu. Ook daar dus weinig verschil. Komt natuurlijk ook doordat de DS3 iets van 100 of 150 kilo lichter is dan mijn huidige auto.

Ik ben zover zeer tevreden over mijn huidige 1.6 dus ik denk dat ik blij genoeg zal worden met de geknepen versie en niet het gevoel zal krijgen dat het een “geknepen” versie is.

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 06 april 2011 12:55 AM
  [ # 183 ]

Goldlion, misschien een hele domme vraag maar wat is het verschil tussen een E-HDI en een airdream ?

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
goldlion
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 125
Geregistreerd: 05-01-2011

Gepost: 06 april 2011 09:19 AM
  [ # 184 ]

@Hbeck: Voordat de E-HDI er was had je bij de C3 en DS3 deze twee modellen:
1.6 HDI 92ps, 230nm en de 1.6HDI 92ps, 230nm Airdream.
De laatste van deze 2 had een langere overbrenging versnellingsbak, en kwam dan op 103gr CO2. De E-HDI zal de Airdream zijn + E-HDI pakket. (start stop, wieldoppen e.d.)
Maar Leon75 heeft een andere auto, geen DS3 (wacht daarop denk ik?), maar is bekend met een 1.6 HDI, 109ps versie.

@Leon75: de DS3 rijdt ook 8-9l/100km op die snelheden. Gemiddeld over 1 tank kom ik dan op een snelle rit uit op 1op16-17. Dat is dan dus incl. afremmen, aantal rustige stukken e.d. Komt inderdaad door de luchtweerstand. Op hoge snelheden is de luchtweerstand de grootste bottleneck voor snelheid en verbruik. Daarom zie je ook vaak dat langere (en dus grotere) auto’s op hoge snelheid zelfde verbruik hebben of zelfs minder. Vaak zijn deze modellen ‘luchtweerstand’vriendelijker.

Profiel  
 
93 cabrio
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 3
Geregistreerd: 30-03-2011

Gepost: 06 april 2011 01:04 PM
  [ # 185 ]

Hbeck, het (ronde) asbakje is een optie, als je deze verwijderd past hierin een klein flesje.
Je waand je inderdaad in een duurder segment auto, relatief weinig motor geluid, het meest hoorbare is het afrolgeluid van de achterwielen. De wielkasten zouden misschien beter geisoleerd moeten worden.
Ter info:
Hiervoor had ik een Astra diesel (2 liter) waar ik met veel plezier bijna 500.000 km gereden heb in 9 jaar tijd. De onderhoudskosten waren laag (2,8 cent per km) en het verbruik bij goed doorrijden 1:18.
Bij de SAAB zijn de onderhoudskosten behoorlijk hoger (4,9 cent per km)en een verbruik 1:9 (LPG)

Ik ben dan ook benieuwd naar de eerste garage rekening. Wij hebben wel 120.000 km (of 5jaaar) garantie er bij genomen ivm alle electronica en dure reparaties als bv vervangen brandstofpomp en injectoren.

Profiel  
 
Arian
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 131
Geregistreerd: 10-01-2011

Gepost: 06 april 2011 04:47 PM
  [ # 186 ]

@93 cabrio
Nog even reageren op jouw verwarmde stoelen vs reservewielverhaal; volgens mij een broodje aap-verhaal.
Ik ben gisteren naar mijn auto wezen kijken (wacht op kenteken) en ik heb toch echt een volwaardig reservewiel achterin liggen mét een krik etc. En ook leer met verwarmde stoelen..

Profiel  
 
Hififreak
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 89
Geregistreerd: 31-01-2011

Gepost: 06 april 2011 08:57 PM
  [ # 187 ]

In de DS3 is geen ruimte voor een volledig reservewiel, maar slechts een thuiskomer.

Lééf je droom   -  in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir

Profiel  
 
Loes1906
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 06 april 2011 10:51 PM
  [ # 188 ]

Wat een geneuzel allemaal over dat verbuik. Geniet gewoon van deze schitterende auto!
De auto is in principe zuinig, geen wegenbelasting en geen bpm…....dus we zijn hoe dan ook goedkoper uit, of ie nou 1 op 21 of 1 op 22 loopt!?

Ik heb nu mijn eerste 500km er op zitten. Echt helemaal geweldig!! Wat een comfort en wat een heerlijk rijgedrag van de wagen!! De looks zijn top! En wat een bekijks en positieve reacties!! Iedereen wil erin zitten en zelfs Mercedes-rijders die mijn auto helemaal geweldig vinden en een DS3 overwegen.

En wat kan je lekker doortrappen met die auto! Wat een power heeft deze e-hdi. En ja, ik heb hem gewoon lekker ingetrapt dat gaspedaal. Inrijden is achterhaalt en zo jaren ‘90!!

Nadeel? Niks nadeel…...Gewoon TOP! Ik ben helemaal happy!!!

Profiel  
 
hbeck
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 988
Geregistreerd: 30-06-2007

Gepost: 06 april 2011 11:43 PM
  [ # 189 ]

Loes, je hebt op alle punten gelijk. We neuzelen maar wat.

Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus

Profiel  
 
Ger G
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10
Geregistreerd: 06-02-2011

Gepost: 06 april 2011 11:44 PM
  [ # 190 ]

Loes,
laat je nog wel wat bekijks voor mij over want ik ga over 2 weken ook in Etten-Leur rondrijden met een DS3, en vindt dat “bekijks” wel leuk,haha.

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 07 april 2011 12:04 AM
  [ # 191 ]

Wat n geneuzel over andere merkrijders die willen overstappen. Geniet lekker van je DS3!!

Profiel  
 
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 179
Geregistreerd: 25-07-2009

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 07 april 2011 09:02 AM
  [ # 192 ]

Ik kan na 1400 km geen minpuntje ontdekken.

Ergens op dit forum was er iemand die expliciet niet voor de leren stoelen koos vanwege de naden, persoonlijk snap ik dat niet helemaal want de gewone bekleding ‘voel’ ik meer oneffenheden dan bij de leren bekleding, het is alsof ik thuis op m’n Italiaanse bank zit, wat wil je nog meer.

1 ding waar ik me nog wat in moet verdiepen is het start/stop systeem. Ik heb nu 2 x gehad dat de auto niet direct startte. Koppeling ingedrukt en kreeg dan een pieptoon en volgens mij was het groene ecotekstje uit, koppeling opnieuw in en startte daarna wel. De logica ontgaat me nog.

Profiel  
 
Loes1906
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6
Geregistreerd: 16-02-2011

Gepost: 07 april 2011 10:09 AM
  [ # 193 ]
Ger G schreef:

Loes,
laat je nog wel wat bekijks voor mij over want ik ga over 2 weken ook in Etten-Leur rondrijden met een DS3, en vindt dat “bekijks” wel leuk,haha.

@ Ger: Ik woon in Breda!!! Heb de auto bij Jac. Ossenblok gekocht. Maar bekijks heb ik met name in Leeuwarden, waar ik werk. Dus ik laat in onze regio wel wat voor jou over. Geniet ervan!!

Profiel  
 
jhvink
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 636
Geregistreerd: 03-11-2007

- C5 C5 Aircross Benzine 130 EAT8 Business
Gepost: 07 april 2011 10:26 AM
  [ # 194 ]

Huh? Je woont in Breda en werkt in Leeuwarden? huh Da’s nog eens woon-werk-verkeer!  Laughing

Sinds 3-7-2020: C5 Aircross Business, benzine 130 EAT8
Vorige Citroëns: Grand C4 Picasso BlueHDi 120 EAT6 Business (2015-2020), C4 1.6 eHDi (2011-2015) en C4GP op lpg (2008-2011)

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 07 april 2011 11:17 AM
  [ # 195 ]

@CBR600FI:

Dat was ikke.
De naden in de opstaande zijkanten van de stoelen zijn behoorlijk aanwezig.
Zelf had ik er niet zo’n last van, maar mijn vrouw wel.
Je voelt deze naden in je bovenbenen drukken.

De andere stoelen mogen dan wel oneffen zijn zoals je omschrijft, maar die harde rand zit er niet.

We hebben in nieuwe lederen stoelen gezeten, maar ook in demo auto’s met 10.000k ervaring.
In beide gevallen waren de naden voelbaar.

Een reden voor ons om te kiezen voor Pack Perfo met dezelfde stoel maar dan zonder leder.
Voordeel van Perfo is dat de pedalen allen alu “look” zijn. Iets wat ik wel mooi vind.
En dat de Perfo optie 888 Euro goedkoper is.

In onze MX5 cabrio die we gehad hebben zaten ook lederen stoelen.
We kennen dus de voor en nadelen van leder wel zo’n beetje.

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
13 van de 78
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 15 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook