De mijne (Iphone 3GS) werkt wel uitstekend, enige probleem (?) is dat ik bij binnenkomende gesprekken altijd de omschrijving onbekend zie terwijl op het display van mijn telefoon de inbeller wel te zien is.
Vind het zelf niet zo’n punt, kwaliteit is goed
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 12
Geregistreerd: 17-01-2011
- C4 (2004-heden) 2.0 hdi 138
- DS 3 E-HDI
Roberkla: Je moet instellen op je telefoon dat hij altijd automatisch contact mag maken met de DS3
Berlingo2.0HDi schreef:roberkla schreef:
- de BT telefoonsaansluiting tbv mijn Samsung Galaxy werkt niet echt. Moet mijn toestel steeds opnieuw verbinden, maar dit leidt niet tot een goed werkende samenwerking met de auto.????
Welke (niet te dure) telefoon werkt dan wel goed met de BT van de DS3?
Mijn HTC Hero (froydvillain ROM, Android 2.2 dus) draait prima op de BT van de DS3. Heb je MyWay navigatie of de originele radio?
Totaal aantal Berichten: 43300
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik stel voor dit topic te reserveren voor gebruikerservaringen met de DS3 en een eigen, apart, topic te openen voor het gedoe rond de telefoons. Zo houden we de zaak een stuk overzichtelijker. Hier dus graag weer over de ervaringen met het rijden in een Ds3!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Oke, maar volgens mij heeft ook te maken met het rijden in een DS3.
C5 Aircross 225 PK EAT8 Shine Full options
C1 Shine 3-drs full leather
Vervolg op eerste rijervaringen.
Hoewel er steeds meer e-hdi tjes rondrijden en er waarschijnlijk minder mensen geïnteresseerd zijn, toch even mijn ervaringen tot dusverre.
Ik heb nu 2600 km gereden met mijn DSje en ik moet zeggen dat hij zeer goed bevalt. Ik heb, mede gezien mijn leeftijd van 52 jaar, al vele auto’s gehad, maar ik kan mij niet heugen dat ik ooit zo blij geweest ben met een auto als deze!. De looks, je blijft ernaar kijken. Voel me soms net een klein kind! Het interieur… Als ik nu in een andere auto stap, vind ik deze allemaal maar saai en kaal. Een grijze bedoeling. Iedereen vindt het ook mooi en kunnen niet met hun vette vingers van het dashboard afblijven. Ik heb een anti statisch doekje in de auto liggen om de bewonderenswaardige vingers ervan af te vegen en de stof eraf te halen. Ik doe het graag, liever af en toe wat poetsen dan zo’n grijze muis dashboard waarop je niets ziet maar ook niets mee beleefd. Het rouge carmen dak bijvoorbeeld. Ook daarop zie je alles (zeker nu met al dat stof) maar oh wat is ie mooi als ie weer schoon en met een droge doek is opgepoetst. Dus het is wel poetsen geblazen met deze auto. Hou je daar niet van dan weet ik nog wel een leuke Civic voor je…
De stoelen, rood leder, zitten heerlijk. Elders gelezen dat je de naden voelt, maar dat is gewoon niet waar volgens mijn beleving.
Het Mayway navigatie doet wat ie moet doen, blue tooth met mijn telefoon werkt uitstekend en het geluid van de hifi is wel aardig. Heb nu de juiste instellingen naar mijn smaak te pakken en ben daar best tevreden mee, geen Bose kwaliteit hoor!.
Alle knoppen zitten op de juiste plek en raak je snel aan gewend.
Het stuur is heerlijk. In het midden kan je lekker je “duim inleggen” en hij is lekker klein en sportief. De armsteun is heerlijk en die van mij heeft geen last van gekraak of gepiep.
Het dashboard is lekker hoog geplaatst waardoor er veel ruimte voorin is. Je denkt dat je in een veel grotere auto zit.
En dan waar alles eigenlijk om gaat, het rijden. Dat doet ie zeer goed. Hij stuurt licht en zeer direct maar je hebt wel goed gevoel ook bij hoge snelheden. Hoewel nog geen echt slecht weer meegemaakt in deze auto, geen last van zijwind of spoorvorming.
De trekkracht is goed. Je merkt zeker dat ie 230 nm koppel heeft. Je kan er lui en sportief mee rijden. Pakt hem lekker op en ook bij een te hoge versnelling voel je gewoon dat het een lekker dieseltje is dankzij zijn koppel.
Het geluid binnen in de auto is goed ook bij hoge snelheden blijft ie rustig.
Start en stop werkt goed. Bij dit warme weer en airco aan wil hij naar korte tijd de motor wel weer eens starten maar dat lijkt mij logisch.
Laatste jaren altijd een grote stationcar gehad en daardoor nu extra lol van het makkelijk parkeren. Het zicht naar achteren is beperkt, maar de grote spiegels maken veel goed.
Rij je rustig met de auto dan is ie zeer zuinig. Bij 90 km geeft het display 3.3 tot 3.5 liter per 100 km aan. Rij je wat harder dan neemt het verbruik fors toe. Al met al rij ik met wat rustige ritjes maar ook stukken van 160 km, gemiddeld 5.2 liter/100 km.
Ook al eerder over geschreven en tot nu toe het enige minpuntje..heel soms valt ie even “dood”. Dit is een kort moment bij mij vaak in de 2e versnelling. pakt hem daarna vrij vlot weer op en heb er dan geruime tijd geen last meer van.
Kortom: hel veel lol van deze auto en zeer veel rijplezier, al is het alleen al het zwaaien en seinen naar mede DS3 gebruikers!
Grappig, ik lees heel veel overeenkomsten, zelfs de leeftijd is vergelijkbaar (ben zelf 53).
Ik rijd al heel veel jaren Franse auto’s (Citroens en Peugeots) en die bevallen mij zeer. Veel van die auto’s zijn stukken groter dan de DS3 die ik nu heb maar ik deel de mening van Rene dat je dat eigenlijk niet merkt tijdens het rijden. Ik rijd veel afstanden en wil eigenlijk dat de vergoeding van mijn werkgever voldoende is om de kosten te kunnen dekken. Puur een economisch motief om voor deze auto te kiezen (dat ik niet voor een Polo Diesel of een Seat, FIAT diesel heb gekozen mag een bewijs zijn dat ik wel smaak heb). Ik ben inderdaad ook zeer tevreden met deze auto, inmiddels 3500 kilometer op de teller en in tegenstelling met Rene ben ik wel heel erg enthousiast over de HIFI installatie, MyWay met zijn TMC ? Geweldig !!! Zitcomfort en rijgenot ? Helemaal goed !!!
Ik heb op dit moment geen echte minpunten, het “turbogat” is mij ook opgevallen maar heb er (nu nog) geen last van. Ik heb voor mijn gevoel een goede keuze gemaakt met de aanschaf van deze auto. Ik heb jaren diesel auto’s gereden en moest door inlevering van mijn lease auto met een benzine (1600) een lange afstand rijden en werd daar niet blij van, deze diesel is stil, krachtig en zuinig en rijdt zeer comfortabel. Voor de mensen die twijfelen tussen een diesel of een benzine ? Neem een diesel !!
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
K33s schreef:Roberkla: Je moet instellen op je telefoon dat hij altijd automatisch contact mag maken met de DS3
Nog even afsluiten van mijn opmerking over de telefoon….
Telefoon is goed ingesteld en nu wel zichtbaar. Heb alleen nog geen toegang tot de lijst met contacten. Heb wel gezien dat hij die een keer synchroniseerde, dus het moet wel gaan lukken.
Ga nu zoeken naar een geschikte telefoonhouder icm de 12v aansluiting.
Rijervaringen tot nu toe:
- eerste verbruik op twee langere ritten is prima: 3,5 ltr gem.
- instellingen van alle opties is met handboek erbij toch wel een gezellige bezigheid van een paar uurtjes.
- wat is de auto vies hé van al dat stuifmeel ;-(
- ik ben nog aan het zoeken naar de ideale zitpositie: dus stoelhoogte vs stuurverstelling en lengte van de zitting vs afstand naar het stuur/spiegelinstelling.
- het display van de My Way is heel leuk speelgoed, ook tijdens het rijden.
- heb al twee “rondleidingen” moeten geven aan smachtende bestellers, die gewoon naast je stoppen en overal aan wil zitten/voelen.
- vering is stevig en geeft op het slechte wegdek van sommige grachten in de stad, veel gebonk door.
- je moet echt heel rustig ( <30 km/h )over de verhogingen in de weg heen gaan, want je stuitert direct met de spoiler op de weg.
..
- vering is stevig en geeft op het slechte wegdek van sommige grachten in de stad, veel gebonk door.
- je moet echt heel rustig ( <30 km/h )over de verhogingen in de weg heen gaan, want je stuitert direct met de spoiler op de weg.
Dat moet je sowieso altijd doen (als je het over drempels hebt tenminste). Ik zie daar soms mensen overheen vliegen, ongelofelijk. En dan maar klagen dat je auto rammelt en je koplampjes het bij bosjes begeven… Je moet je auto een beetje respecteren, dat krijg je vanzelf terug
Het is wel erg on-Citroen hoor, die harde afstelling…
Gewoon een paar veerbolletjes toevoegen in de Citroën Configurator.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Inmiddels heb ik de DS3 2 weken in gebruik en 2500km gereden. Tot op heden bevalt hij zeer goed.
De auto valt op en trekt veel bekijks. Ik heb er tevens Bellone velgen onder laten zetten.
Het comfort met deze velgen is zeer goed, is iets strakker maar nog steeds zeer goed.
De motor is voldoende sterk voor de auto alhoewel je op de duitse autobahn niet veel in de melk hebt te brokkelen… boven de 130 houdt het wel een beetje op met de trekkracht! Ik krijg hem op de 175kmh max.
Het verbruik valt wel wat tegen voor zo’n groene auto ik rij tot nu toe gemiddeld 1 op 17 a 1 op 18 en dat valt zeer tegen met de door citroen opgegeven 1 op 27…. onze andere auto, een audi A4 station 1.9 tdi uit 2000 is tot nu toe zuiniger! Blijf het toch wat vreemd vinden van zo’n groene auto.
Het start stop systeem vindt ik ook zeer goed werken. En het design is echt top!!!
Na vele, verschillende citro’s te hebben gereden (van DS tot C4) was ik eigenlijk na de eerste meters proefrit in de e-HDI al overstag. Een echte rijdersauto; stuurt perfect en prachtig om te zien.
Na een nachtje onrustig slapen op 25 maart de DS 3 besteld bij mijn huisdealer met een mooi pakket aan luxe en in de gedistingeerde kleurstelling alu grijs met zwart dak.(ben toch wat behoudend, en dit past uitstekend bij de kleur van mn haar)
Sindsdien volg ik met plezier de info die ik op dit forum tegenkom.
Verwachte levertijd juni, dus dat duurt nog even!
Waar ik nog niemand over heb gehoord maar wat me wel opviel bij het rijden is het geluid van de banden en dan met name aan de achterkant van de auto.
Heb het idee dat dat dit geluid wordt overgebracht door de wielkasten?
Zijn er meer mensen die dit opvalt en zou isolatie achteraf wat kunnen doen?
@ct: wat voor velgen zaten er onder de auto waarin je hebt gereden? Ik ervaar in mijn e_HDI met standaard 16” (en wieldoppen) geen geluid van de banden.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir
Hallo,
De gewone standaard stalen velgen zoals die af fabriek er op zitten, met Michelin energy savers.
Komt waarschijnlijk omdat de auto voor de rest zo stil is?!
Maar toch heb ik het idee dat(extra)isolatie materiaal dit geluid wat kan dempen.