Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
M.b.t. de stoelen ben ik ook wel benieuwd naar. De standaard stoelen vind ik veel te weinig steun bieden, de sportstoelen bieden juist heerlijke steun vind ik. En als ik het zo hoor ben ik blij dat ik de hifi-set heb genomen
Verder ben je erg positief, dat is ook wel erg fijn!
Goldlion heeft geen sportstoelen volgens het overzicht.
Nee geen sportstoelen. Dit had ik achteraf wellicht wel moeten doen. Maar ja, op dit moment (bestellen) ging ik al ver over mijn geplande budget heen.. liefde maakt blind, heb ik al eens eerder gemeld . Ik heb geen tijd metingen gedaan. Is ook pas interessant, als je het uberhaupt vindt, als de motor ingereden is.
Kun je iets zeggen over de vering? Ik rij nu tijdelijk in mijn voorloop DS3 1.4 benzine en krijg straks de eHDI.
Wat ik persoonlijk heerlijk vind aan de DS3 die ik nu heb, is dat hij zo spijkerhard afgeveerd is. Ik hou er wel van
Is dit bij de eHDI minder stug, of gewoon hetzelfde? Of heb je geen referentiemateriaal en kun je het niet zeggen?
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Ik kom zelf uit een harde colt czt, die is nog harder geveerd. Dus ik was zelf toe aan een iets comfortabeler setting. DS3 blijft mooi vlak bij het sturen, en is stevig (voor citroen) gedempt en geveerd. Wil je echt sportief sturen, denk dan na over 30mm verlagen met 17inch velgen. Dat zal zeker verschil maken!
Ik rijd nu met 16” standaard velgen met winterbanden. Winterbanden hebben standaard al de neiging wat soepeler te zijn. Ik vind deze auto nu wel soepeler (voor mijn gevoel) dan de DS3 waar ik ooit daarvoor in heb gereden, dat was ook een 1.4 benzine, maar wel met 17inch velgen. En die velgen schelen veel qua gevoel (wegcontact). Maar moet wel eerlijk zeggen dat dat 6mnd geleden was. En dus in de tussentijd met mijn hard geveerde colt met lagezijwang banden heb gereden..
Oke, dank voor je uitgebreide verhaal. Ik rij nu de DS3 1.4 benzine met standaard 195/55/16 Michelin banden op lichtmetaal. Volgens mij wordt de eHDI standaard met stalen velgen en wieldoppen geleverd. Dus daar zal ik wel wat verschil in gaan merken. 17 inch en verlagen zal er niet in zitten (lease en ik heb niet veel te kiezen qua opties). Ik wacht het gewoon af Thanks.
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
De e-HDI heeft toch ook gewoon 16”, alleen dan in staal. Lijkt me niet zo’n heel groot verschil.
Ehm, nee idd. Vergiste me ff
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
heb in januari een DS3 eHDI besteld.Nou las ik dat de dealer zijn eerste demo binnen had dus vandaag erheen en effe rijden…....viel niks tegen ! Rij nu een BMW 118i dus was toch wel wat benieuwd of de diesel niet een koffiemolentje was maar nee hoor lekker lopende soepele diesel, genoeg power onderin maar in een snelle bocht voel je wel dat het voorwielaandrijving is. stuurt niet zo scherp als de BMW maar zeker geen dweil! Heb echt zin om te gaan rijden maar begrijp dat ik nog geduld moet hebben…. .
deluxious schreef:17 inch en verlagen zal er niet in zitten (lease en ik heb niet veel te kiezen qua opties). Thanks.
mijn e-hdi komt gewoon netjes op 17” te staan en de dealer bood tegen kleine meerprijs
zelfs aan de DS 30mm verlaagd op te leveren.
en ja, ook de mijne is geleased
Maar zoals bij elk nieuw product; ben ik voorzichtig en netjes. Dus warmrijden, en laten afkoelen voor het stoppen ivm de turbo!
Hallo Goldlion
wat bedoel je precies met de woorden laten afkoelen voor het stoppen ivm de turbo m.a.w. hoe doe je dat afkoelen.
gr wim
Van BX via ZX, Xantia break, Xsara picasso, C3 sensodrive C4 coupe naar de C4 Picasso 5 zitter 1.8 Ligne business in de kleur Blanc Banquise rijdend sinds 19 juni 2007 en op naar een C3 eHDI full opties wederom in de kleur Blanc Banquise rijdend in week 13.
Dat afkoelen van turbo’s is voornamelijk voor benzineturbo’s!! Die draaien en meer toeren en worden heter. Bij een diesel en normaal NL gebruik is dat helemaal niet nodig. Hele volksstammen die de boel niet laten afkoelen en wat gebeurt er: niets. T wordt een ander verhaal als je 3 uur lang op de autobahn bijvoorbeeld 170 - 180 gereden hebt. Dan is het misschien raadzaam om de motor ff te laten draaien.
Door die verhalen hier ga ik twijfelen of ik wel sportstoelen moet nemen of niet. Dat wordt dan toch een goede zitproef bij de dealer doen….
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004
- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Ik zou wel sportstoelen nemen, ze zien er op z’n minst mooier uit (model). Het past gewoon beter bij de DS3.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Leon75 schreef:Dat afkoelen van turbo’s is voornamelijk voor benzineturbo’s!! Die draaien en meer toeren en worden heter. Bij een diesel en normaal NL gebruik is dat helemaal niet nodig. Hele volksstammen die de boel niet laten afkoelen en wat gebeurt er: niets. T wordt een ander verhaal als je 3 uur lang op de autobahn bijvoorbeeld 170 - 180 gereden hebt. Dan is het misschien raadzaam om de motor ff te laten draaien.
Door die verhalen hier ga ik twijfelen of ik wel sportstoelen moet nemen of niet. Dat wordt dan toch een goede zitproef bij de dealer doen….
Toch staan de Turbo’s die op HDI’s zitten niet bekend als erg duurzaam. Naar mijn idee is het dus best verstandig van goldlion om de auto even ‘af te laten koelen’ na een flinke rit. Hoe je dat doet? Gewoon even stationair laten draaien bij aankomst.
Poekoek schreef:Toch staan de Turbo’s die op HDI’s zitten niet bekend als erg duurzaam. Naar mijn idee is het dus best verstandig van goldlion om de auto even ‘af te laten koelen’ na een flinke rit.
Het lijkt mij dat dat niet meer het geval kan zijn. Immers, als je de turbo tot rust zou moeten laten komen voordat je hem uitzet, hoe denk je dat het Start/Stop systeem dan in de praktijk werkt… ook dan zal de turbo stoppen.
Hoe je dat doet? Gewoon even stationair laten draaien bij aankomst.
En stationair laten draaien bij uitkomst is iets wat niet gaat werken met een e-HDI. Of je moet geforceerd de auto tot stilstand brengen terwijl je hem in de versnelling blijft houden en het koppelingspedaal blijft indrukken.
Dat lijkt mij niet de bedoeling en (tegenwoordig) ook niet meer nodig.
Lééf je droom - in afwachting van de bestelde DS3 e-HDI Jaune/Noir