Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-05-2011
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Ik heb mijn DS3 nu een dikke 2 weken met bijna 1500 km op de teller. Hiervoor heb ik 3 Nissan’s Primera gereden. Totaal een jaar of 11 bij elkaar. Was op zoek naar een andere auto: leuker, goedkoper (geen bpm ed), kleiner (ik rijd er doorgaans alleen of soms met zijn tweeen in). Auris (saai) Insight (plastic). Maar goed, ondanks dat ik niet echt veel met auto’s had, was ik op slag verliefd op deze DS3. Wat een leuke auto, zeg!
En ik ben alleen maar blij. Doorgaans rijd ik snelweg (1 : 21, haalt die) Heerlijk. Ligt prachtig op de weg. Rustig. Lekker cruisen. Pit zat, als je wilt met optrekken. Start, stop werkt prima.
Was eerst bevreesd voor de vele schakelaars achter het stuur. Maar inmiddels vind ik alles blindelings. En mis je bediening op het stuur eigenlijk niet. CruiseControl werkt prettiger dan in de Primera.Interieur vind ik prachtig. Heb de Pack Perfo. Heerlijke stoelen, ondanks mijn groot formaat. Mooi afgewerkt. MyWay werkt prima. Oude kaarten heb ik nog niet kunnen ontdekken.
Jammer? Wellicht dat ik de USB aansluiting mis en daardoor niet de nummers kan zien van mijn IPod die afgespeeld worden. En de Aux had ik op een andere plek gemaakt. Nu ligt de IPod onder de handrem.
Voordeel van de Primera was de grote kofferbak waardoor ik straffeloos een golftas incl. trolley er zo ik kon mieteren. Dat wordt een beetje meer passen straks.
Ik hoop niet dat ik lakproblemen krijg (zie andere topic) Ga straks op vakantie en dan moet ik deze vriend 3 weken achter laten op Schiphol.
Kortom, mijn eerste Citroen. wat een plezier en wat een mooie auto!
Toontje35 schreef:Voordeel van de Primera was de grote kofferbak waardoor ik straffeloos een golftas incl. trolley er zo ik kon mieteren. Dat wordt een beetje meer passen straks.
Ik rij regelmatig met twee volledige golfuitrustingen in de DS3 (2 x cartbag + 2 x trolley). Het past, maar het is wat gepriegel. Er zijn twee mogelijkheden:
Je kan de tassen net in de lengterichting kwijt (leuning achterbank uiteraard naar beneden), maar dan zit de boel klemvast en ik moet er niet aan denken wat er gebeurt als er dan ooit eens iemand achter in komt zetten met een beetje snelheid. Als je je driver uit de tas haalt past het wellicht beter, maar dan nog is het een heel gedoe.
Overdwars past beter (wel een deken mee tegen beschadigingen van het kunststof aan de zijpanelen) en de trolleys er achter. Dan heb je zelfs nog ruimte voor een weekendtas.
Of je neemt gewoon een standbag, dat kan natuurlijk ook
@Toontje35,
Je kan een Primera natuurlijk niet vergelijken met een DS3. Verder vind ik schakelaars ACHTER het stuur juist perfect. Ik hoor meer mensen erover dat ze het een nadeel vinden, maar ik hoef al die rommel juist niet aan mijn stuur… Voor je AUX aansluiting kan ik je een van volgende kabeltjes aanraden:
http://www.dealextreme.com/p/3-5mm-retractable-stereo-audio-male-to-male-data-cable-65cm-length-26312
of
http://www.dealextreme.com/p/retractable-3-5mm-m-m-audio-cable-black-1m-length-35750
Heb ik al een keer eerder gepost volgens mij, en meerdere mensen hebben hem al besteld. Is ideaal; Kabeltje past zonder rommel in je armsteun (rolt zichzelf op), en kan je makkelijk op de bijrijdersstoel leggen. Als je hem oppakt en weer teruglegt rolt het kabeltje zichzelf ook terug. Prima! Bij de Mediamarkt hebben ze ze ook, maar daar zijn ze 25 euro…..
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-05-2011
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
@jev
Thxs voor de tips
Totaal aantal Berichten: 33
Geregistreerd: 01-05-2011
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
@Freak
Sorry dan heb je me verkeerd begrepen: ik vind de schakelaars achter het stuur geen nadeel. Ben er al aan gewend.
Ik heb reeds dit kabeltje aangeschaft voor mijn IPod:
http://cgi.ebay.nl/iPod-Dock-Connector-to-Aux-3-5mm-Audio-Cable-iPhone-4-/130460787954
Schijnt beter te zijn als een Aux-Aux kabel?
Dan kan je je Ipod inderdaad overal neerleggen. Maar blijf zo’n losse kabel rommelig vinden
De eerste 1000 kilometer zitten erop na 5 dagen…
Vandaag een rondje Alkmaar, Enkhuizen, Lelystad, Zwolle, Assen, Joure en Den Helder gedaan, en op de eerste tank dik 1000 kilometer gereden, de meter staat nu op 4.4/100.
En dat is niet verkeerd voor iemand met een redelijk zware voet.
Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
ik heb mijn auto nu precies 1 maand. 5100km op de teller en gemiddeld verbruik 1 op 20.4 komt waarschijnlijk ook door de bredere lichtmetalen velgen die ik nu op mijn e-hdi heb liggen.
Ben uitermate blij met de auto, nog geen moment spijt van deze aanschaf.Ik hoop op nog vele probleemloze km…..
Ach.. ik heb de standaard banden van de e-Hdi op Ashera velgen.
Nu 2x getankt. De ene keer 40 liter op 800 km. En de tweede keer 39 liter op bijna 800 km.
Conclusie, gezien jullie resultaten doe ik met m’n 1:20 vast iets verkeerd.
Ik probeer de schakel indicator aan te houden…
Maar waarschijnlijk heb ik teveel stukjes om op te trekken, want dan is het verbruik een stuk hoger.
Als je eenmaal een constante snelheid hebt, valt het wel mee.
Uiteraard heb ik de auto ook lekker doorgetrokken.
De boordcomputer geeft op bijna 1700 km een verbruik van 4,9 aan.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Nee Scottie, jij doet niets verkeerd, jij rijdt alleen wel 120 en dat doet de rest niet. 1 op 20 op de snelweg bij 120 is normaal en is niet heel veel te verbeteren
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Mijn vermoeden is dat de meeste winst zit in het vermijden van remmen. Remmen is namelijk het regelrecht weggooien van energie die je eerder “geinvesteerd” hebt door gas te geven.
Dus: zie je in de verte al aankomen dat je langzamer moet gaan rijden? Gas loslaten in plaats van doorrijden en op het laatste moment remmen.
Update na 6500km gereden te hebben in de eHDI.
- Nog steeds een erg plezierige rijdersauto. De auto laat zich naar elke gewenste stemming van de bestuurder rijden. Wil je rustig, dan kun je cruisen. Heb je zin om een beetje te gummen, dan kan dat ook. Dat maakt hem een aantrekkelijke ‘allrounder’.
- Ik stap uitgerust uit. Ik rij er toch elke dag 200km mee, maar ik ben nog niet een keer vermoeid uit de auto gekomen. Is natuurlijk mede een gevolg van bovenstaand punt.
- Ondanks dat er steeds meer DS3-tjes op de weg komen, is het nog steeds een aandachtstrekker. Krijg nog zeker 1 keer per week wel ergens waar ik hem parkeer een positieve reactie van iemand die toevallig net buiten staat of langs loopt. De auto heeft een positieve invloed op mensen, eigenlijk vindt iedereen hem “leuk”.
Kleine minnetjes zijn er ook:
- Heb nog steeds wel hinder van de ‘huil’ in de aandrijving. Ook bij lagere snelheden - maar vooral op de snelweg bij +100km/u - heb ik een jankend geluid in de aandrijving zitten. Soms best overheersend.
- Ik blijf erbij dat ik de standaard audio installatie (ik heb dus geen pack hifi o.i.d.) onder de maat vind. Heb nog nooit in een auto zo’n slechte standaard geluidsinstallatie gehad. Heb al het nodige aan de instellingen zitten pielen, maar krijg het niet lekker.
- Sommige uitzonderingen daargelaten hier op het forum, maar ik haal dus never nooit niet de opgegeven verbruikscijfers. Na 6500km staat bij mij de teller op gemiddeld 1 op 19,2. Zeker niet slecht, maar not even close to wat Citroen opgeeft natuurlijk.
- Af en toe (maar dat had ik van te voren kunnen weten) irriteer ik me aan de onpraktische kanten van de DS3. En dan doel ik bijvoorbeeld op boodschappen doen. De kofferbak is ronduit klein. Hoe vaak ik wel niet een krat met boodschappen of bier op de achterbank moet hijsen (kost met nog een keer een hernia) omdat het er simpelweg niet in past, grrr. Gelukkig maken zijn looks een hoop goed
- Ik vind de ruitenwissers in de automatische stand niet zo’n succes. Vind hem erg ‘zenuwachtig’ reageren. Hier bedoel ik mee dat bij wijze van bij elke druppel regen hij begint te wissen. Hij gaat mij persoonlijk te snel aan en vooral te hard ook. Met tot gevolg dat de rubbers eigenlijk te droog worden en ze vervelend gaan schuren. Valt meer mensen dit op?
- De auto in zijn achteruit zetten gaat soms wat hakerig en heb het zelfs al een paar keer gehad dat ie er niet goed in zat. Had wat soepeler gemogen. Ook piepen de sensoren soms terwijl er niets aan de hand is. Veroorzaakt af en toe onnodige schrikreacties…
Voor de rest; top karretje!
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500
Dat van de ruitenwissers en de achteruit kan ik bevestigen. Ik heb al verschillende malen “de tanden gepoetst” omdat ie er niet goed inzat.
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Dat van de ruitenwissers herken ik ook. Ik vind het sowieso jammer dat ook Citroën zo’n rare, brede linkerwisser en een kleine rechterwisser monteert, waarom niet gewoon 2 gelijke?!
Mijn ervaringen zal ik in een later stadium posten, de teller staat nu rond de 1250 kilometer en ik ben overwegend erg tevreden
Die auto stand van de ruitewissers werkt inderdaad niet echt toppie.
Ik gebruik hem liever niet. (kies voor handmatig wapperen, of interval)
In z’n achteruit zetten gaat net zo makkelijk/beroerd als m’n Peug dat deed.
Ben waarschijnlijk gewend aan de PSA bak en heb er niet zo’n problemen mee.
Sensoren reageren op grassprietjes die tussen de voegen groeien.
Heb thuis m’n parkeerplaatsje gesproeid met roundup om van dat gemaauw af te komen.
Ze piepen bij ons op het werk ook als een betonnen paal naast de auto staat. Die zie je netjes in de spiegels naast de auto opdoemen, maar de sensoren geven aan dat het boem gaat worden. tja.
Mijn versnellingsbak of wat dan ook maakt geen gierend geluid, of het is me niet opgevallen.
(zal wel het eerste zijn)
Wel klinkt er een lekkere sportieve brom als je een beetje gas geeft (ik denk vanuit het luchtfilter)
Dit is vooral lekker te horen op een strakke asfalt weg bij snelheden boven de 100km/h
de brom is weg als je minder gas geeft, dus zeker niet hinderlijk. (en dus iets anders als gieren)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Damn, wist niet dat de sensoren zo gevoelig zouden zijn dat ze zelfs op grassprietjes zouden kunnen reageren. Zal eens kijken of dit bij mij ook het geval is. Zou in ieder geval een hoop gepiep verklaren, wanneer ik voor mezelf denk dat er niets aan de hand is
Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500