37 van de 78
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »

Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
CBR600F4i
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 179

- C1 Seduction 5drs
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 25 juni 2011 12:43 PM
  [ # 541 ]

grappig om te lezen over de alarmverlichting. Las gisterochtend dit topic en prompt s’middags zwaar in de remmen op de A6.. voordat ik tijd had om de knop in te drukken waren ze al aan het knipperen. Dat geeft je toch meer tijd om je met de overige aspecten van het rijden/veiligheid bezig te houden.

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 962

Gepost: 26 juni 2011 06:17 PM
  [ # 542 ]

Het gerammel, gepiep, geknars en gekraak begint nu inmiddels zwaar irritante vormen aan te nemen. Vandaag ben ik achterin de auto gaan liggen, terwijl mijn vriendin reed.

Er komt nu geklapper vanuit de linker achterhoek en de resonanties waar ik eerder over berichtte zitten aan de andere kant, ook achter.

Elke 20 kilometer die ik rij lijkt er vanuit een andere plek piepen of kraken te komen. Ik vind dit echt té bizar voor woorden. Een auto van 25000 euro en 3500km op de teller die klinkt als een uitgeleefde Dacia Logan met een ton op de teller.

Als dit zo blijft was dit mijn eerste en laatste Citroën. Volgende week heb ik reeds een afspraak bij de Ford dealer. Toch maar eens een proefrit in de nieuwe Focus doen en waarschijnlijk ruil ik hem in.

Treurig blijft het…

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  

victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 252

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 26 juni 2011 06:33 PM
  [ # 543 ]

Hoi Iwan,

ben je met deze klachten al bij de dealer geweest?, misschien heb ik wel mazzel of ben ik doof, maar de geluiden die jij hoort ben ik nog niet tegen gekomen. ja als ik op mijn armsteun ga leunen hoor ik wel een kraakje maar dat had ik in de mini en fiat ook.
Zou denk ik wel erg jammer zijn om een auto van 2-3 maanden oud al weer van de hand te doen.
in iedergeval wens ik je veel wijsheid toe bij je beslissing.

groeten victor

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 26 juni 2011 06:39 PM
  [ # 544 ]

Ik ben inderdaad al bij de dealer geweest. Die kunnen het niet vinden.

Maar gezien de dagelijkse hoeveelheid nieuwe piep- en kraakgeluiden stemt het me weinig hoopvol voor de toekomst ;(

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 26 juni 2011 06:41 PM
  [ # 545 ]

Overigens: armsteun heb ik opgelost door hem op te klappen en veel WD40 in de scharniergleuf te spuiten Wink

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 689

Gepost: 26 juni 2011 06:56 PM
  [ # 546 ]

wordt dus toch met oordopjes rijden in de auto. xd

Profiel  

Fabian Wierth
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 503

Gepost: 26 juni 2011 10:27 PM
  [ # 547 ]

Als ik dit zo allemaal lees heb ik het idee dat ik zelf ook wel erg veel geluk heb.
Heb alleen last van het kraakje bij de armsteun en denk een kraak bij een van de gordel aanklikpunten (hoe noem je die dingen eigenlijk) Wink

Citroën DS3 1.6 THP Sport Chic - H&R 25mm - Forge Pipe Kit - Forge Induction Kit - Forge Circulation Valve - Custom Intercooler

Profiel  

Iwanb
> 900 berichten

Gepost: 26 juni 2011 10:38 PM
  [ # 548 ]

Wat ook meespeelt is dat ik ook nog een Peugeot 207 Cabrio (pas 40k op de teller!) heb. Zelfde verhaal, zelfde ellende en diverse bizarre storingen in inspuiting en uitlaatsysteem. Kortom, deze jongen heeft het een beetje gehad met Franse auto’s.

De DS3 is verder een hele leuke goed rijdende auto, maar het blijft Frans…

Ik ben wel benieuwd hoe andere DS3’s zich na een aantal duizend kilometers zich houden.

Profiel  

TPonthemove
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 6

- DS 3 E-HDI
Gepost: 26 juni 2011 11:13 PM
  [ # 549 ]

Dat is vreemd. Heb nu 5000 km erop zitten op Maastrichtse klinkers, snelwegkilometers op hoge snelheid en altijd de subwoofer lekker open. Nergens last van. Zou toch maar eens met de dealer gaan praten, wellicht is er iets niet goed gegaan in de montage? Succes, jammer van de teleurstelling.

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 juni 2011 12:47 AM
  [ # 550 ]

we rijden hier thuis al 10 jaar in een peugeot partner, vaak zat gezeik, dure reparaties, maar hij blijft gewoon rijden hehe

Profiel  

deluxious
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 27 juni 2011 03:21 PM
  [ # 551 ]

Ik heb een beetje dezelfde ervaringen qua kraakjes en piepjes en het begint mij ook flink te irriteren. Armsteun (is op te lossen, maar toch), in de middenconsole zit een kraak wanneer ik over klinkers rij of een buitenweg waar boomstronken onder het asfalt zitten (wanneer ik mijn hand tegen de middenconsole duw gaat het weg), rechtsachterin zit een rammel (heb de achterbank goed vastgeklikt), kortom niet bepaald een premium gevoel bij het rijden soms. Dit heb ik werkelijk nog met geeneen wagen gehad. Heb alleen maar Duits gereden tot nu toe - met 1 uitstapje, vorige wagen was een Honda - maar geen van deze wagens met veelal een stuk meer km’s op de teller kraakten zo als de DS3.
Is mijn vooroordeel over Franse auto’s in ieder geval een beetje bevestigd Smile

Binnenkort een jobwissel met andere leaseauto. Weet nu al dat de DS3 niet terugkomt… Zal wel iets Duits worden…

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  

Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank

Gepost: 27 juni 2011 03:27 PM
  [ # 552 ]

golf 6je van ons kraakt en resoneert ook behoorlijk bij de plafond verlichting. Al meermaals erop lopen slaan en duwen, geluid blijft.

Het blijft allemaal plastic dus de kans dat het herrie gaat maken is aanwezig.

Maar goed, ik reed dus een demo met ook al aardig km op de teller en nergens geen last van gehad.

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
Gepost: 27 juni 2011 03:52 PM
  [ # 553 ]
deluxious schreef:

Ik heb een beetje dezelfde ervaringen qua kraakjes en piepjes en het begint mij ook flink te irriteren. Armsteun (is op te lossen, maar toch), in de middenconsole zit een kraak wanneer ik over klinkers rij of een buitenweg waar boomstronken onder het asfalt zitten (wanneer ik mijn hand tegen de middenconsole duw gaat het weg), rechtsachterin zit een rammel (heb de achterbank goed vastgeklikt), kortom niet bepaald een premium gevoel bij het rijden soms. Dit heb ik werkelijk nog met geeneen wagen gehad. Heb alleen maar Duits gereden tot nu toe - met 1 uitstapje, vorige wagen was een Honda - maar geen van deze wagens met veelal een stuk meer km’s op de teller kraakten zo als de DS3.
Is mijn vooroordeel over Franse auto’s in ieder geval een beetje bevestigd Smile

Binnenkort een jobwissel met andere leaseauto. Weet nu al dat de DS3 niet terugkomt… Zal wel iets Duits worden…

Maak je (veel) gebruik van de subwoofer? Bij mij was dat plastic roostertje los gaan zitten en rammelen.

Overigens heb ik echt alleen die middenarmsteunrammel gehad en die is nu weg dankzij WD40. Daarbij staat de muziek vaak dermate hard dat rammels sowieso niet te horen zijn Wink

Profiel  

deluxious
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164

Gepost: 27 juni 2011 03:56 PM
  [ # 554 ]
Poekoek schreef:
deluxious schreef:

Maak je (veel) gebruik van de subwoofer? Bij mij was dat plastic roostertje los gaan zitten en rammelen.

Overigens heb ik echt alleen die middenarmsteunrammel gehad en die is nu weg dankzij WD40. Daarbij staat de muziek vaak dermate hard dat rammels sowieso niet te horen zijn Wink

Nee, heb de subwoofer uberhaupt niet. Heb geen pack hifi (of hoe dat pack ook heet), dus daar kan het niet aan liggen.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  

Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3865

- BX 16V MK2
Gepost: 27 juni 2011 05:13 PM
  [ # 555 ]

Je spreekt overigens over een premium-gevoel bij Duitse wagens. Qua afwerking zit het vaak wel behoorlijk snor in die wagens ja, maar bijvoorbeeld het weggedrag van een Polo Bluemotion (toch de tegenhanger van VAG voor de DS3 E-HDI) is niet bepaald premium te noemen. Dan vraag ik me af: zijn die paar rammeltjes dan zoveel erger dan het niet lekker rijden van een auto?

Profiel  

37 van de 78
« Eerste  < Vorige 35 36 37 38 39 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook