38 van de 78
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
hogervp
> 8000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 8162
Geregistreerd: 15-08-2004

- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- (Grand) C4 Picasso 1.6 e-HDi
Gepost: 27 juni 2011 05:22 PM
  [ # 556 ]

Ik zou teruggaan naar de dealer. Ga rijden en leg die monteur achterin de auto, laat ze het maar oplossen.

Patrick


en anders: ruil in op een Xantia, veel ruimer, geen kraakjes en ultiem zweven. En, veel minder adfschrijving dan met die nieuwe meuk.

Wink

Iemand nog doneren?

Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
knarfield
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 196
Geregistreerd: 06-01-2007

- C4 (2004-heden) 110 eHDI EGS Ligne Business
- C2 1.4 Attraction
Gepost: 27 juni 2011 08:13 PM
  [ # 557 ]

Op de site van groenopweg staat een vergelijkende test tussen een DS3 eHDI en een Alfa Romeo Mito JTDm.

http://www.groenopweg.nl/video/2465/Citroen-DS3-16-e-HDi-vs-Alfa-Romeo-Mito-13-JTDm

Veel kijkplezier.

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 27 juni 2011 10:51 PM
  [ # 558 ]

Vandaag terug naar de dealer geweest. Samen met de chef werkplaats gaan rijden, met hem achterin. Het geklapper was snel geconstateerd, de resonantie was moeilijker te traceren, want die is er namelijk niet altijd.

Ik vertelde hem dat het soms met de wind/rijrichting veranderde. Toen herinnerde ik mij tijdens het poetsen dat de achterbumper kraakte. Samen met de chef werkplaats de bumper gecontroleerd en inderdaad het gekraak was nog aanwezig. Ik ben in de auto gaan zitten, en jawel; bij het aanraken van de bumper kwam het resonerende geluid naar voren, zoals ik het rijdend ook hoor.

De eigenaar en verkopers van de dealer hadden zich inmiddels verzameld, en dit hadden ze nog niet eerder meegemaakt. Gelukkig kan ik woensdag al terecht en gaan ze het fixen!

Overigens; met de dealer is niks mis hoor, prima gasten (Klaver uit Alkmaar)!

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
victor1964
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 30-04-2011

- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
Gepost: 27 juni 2011 11:25 PM
  [ # 559 ]

Hoi Iwan,

Ik hoop voor je dat de problemen na woensdag voor je zijn opgelost. de DS3 is gewoon een heerlijke voiture en ik hoop dat jij er ook nog veel plezier aan zult beleven.

groeten victor

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 28 juni 2011 12:11 AM
  [ # 560 ]

Fijn dat je zo’n meewerkende dealer hebt, Iwan, dat is tegenwoordig niet meer vanzelfsprekend!

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 28 juni 2011 10:55 AM
  [ # 561 ]
Poekoek schreef:

Je spreekt overigens over een premium-gevoel bij Duitse wagens. Qua afwerking zit het vaak wel behoorlijk snor in die wagens ja, maar bijvoorbeeld het weggedrag van een Polo Bluemotion (toch de tegenhanger van VAG voor de DS3 E-HDI) is niet bepaald premium te noemen. Dan vraag ik me af: zijn die paar rammeltjes dan zoveel erger dan het niet lekker rijden van een auto?

Hier heb je een punt. Al ga ik straks waarschijnlijk in een Golf 6 of BMW 118d rijden. Is ook qua prijsniveau niet helemaal vergelijkbaar, ik weet het, maar de DS3 valt me toch wel een beetje tegen op sommige vlakken.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 28 juni 2011 11:00 AM
  [ # 562 ]

Kan ik me goed voorstellen hoor, ik ergerde me ook al behoorlijk aan die krakende middenarmsteun. Wellicht dat je net eens als Iwan nog eens langs je dealer kunt, desnoods laat je ‘m er een dag staan en gaat 1 van de medewerkers er een flink stuk mee rijden. Maar als je binnenkort ergens anders werkt, kan ik me voorstellen dat je daar weinig zin in hebt Wink

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 28 juni 2011 04:15 PM
  [ # 563 ]

Een volkswagen. Zonder rammels. Bestaan die dan? We hebben drie VW’s gehad, alle vrijwel nieuw. Ben blij dat ik die rommel niet meer hoeft te rijden.

Ik moet zeggen dat mijn DS3 heel wat beter in elkaar geschroefd is dan de nieuwe Golf V die ik hiervoor reed. Juist aan dat VW ding kraakte en rammelde het dat ‘t een lieve lust was. Ophanging, chassis, over elkaar schurend plastic… een hele kakofonie.

Om nog maar niet te spreken van die onmogelijke zogenaamd “handige” dingetjes als een zonnebrilopbergvakje tegen het dak. Niet alleen viel dat ding om de haverklap open, als de zon een paar uurtjes op de wagen had staan branden en je zette een bril uit dat vakje op je neus, dan had je de brandblaren op je neus. De radio/navigatie unit (als die er al niet uit gejat wordt) was ook zo iets: parkeerde je onder een hoogspanningsleiding, dan leek die unit een geheel eigen leven te gaan leiden. Net als de rest van de elektronica trouwens. Nee, breek me de bek niet open van die vermeende “Teutoonse kwaliteit” (om van de service van de PON nog maar te zwijgen).

Maar goed, ieder z’n meug. Veel plezier ende fijne kilometers gewenst (als er geen saaie auto’s op de weg reden viel de DS3 ook niet op Very Happy).

Profiel  
 
easternnl
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 644
Geregistreerd: 07-05-2004

- DS 3 1.2 PureTech 130 Sport Chic Cabriolet
- 2CV 6
- C4 (2004-heden) Cactus 1.6 BlueHDI Business Plus
Gepost: 28 juni 2011 07:04 PM
  [ # 564 ]

Even een compliment over de DS3:

De airco is echt heel goed, de auto koelt binnen no-time naar een lekker temperatuurtje. Wel merk je aan het motorvermogen dat de airco flink moet werken.

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 28 juni 2011 09:56 PM
  [ # 565 ]

Ik heb zojuist even de vergelijking tussen de MiTo en de DS3 gekeken op Autoweek/Groenopweg, het commentaar verbaast me eigenlijk. Ik snap niet hoe ze wederom durven te zeuren over het feit dat het plastic is. Misschien dat ze daadwerkelijk geborsteld aluminium hadden verwacht, maar mijns inziens is de DS3 zeker gelijkwaardig aan de Audi A1. Dus bij hun redenering is er simpelweg geen premium B klasse wagen op de markt. Duidelijk, zijn we daar ook weer achter.

Voor de duidelijkheid, het enige wat bij mij plastic oogt en voelt zijn de zijkanten van de deur, ik merk ook dat ik daar makkelijk vegen op krijg als je niet oplet bij uitstappen. De rest voelt gewoon goed aan, het dashboard is gewoon het mooiste in z’n klasse, op de C3 na Razz (toegegeven, de MiTo mag er ook zijn). Het is dus ook erg jammer dat er niet halverwege wordt gewisseld zodat beiden een mening hebben over beide wagens. Als kijker ben je dus ook niks wijzer geworden, behalve dat je ze dus beiden gereden moet hebben, en dat ze een klasse beter zijn dan de 3-cilinders van VAG.

@ Easternnl
De airco is inderdaad super, de volautomatische variant is werkelijk subliem en doet wat hij moet doen. Vandaag moest hij vol aan de bak, dat levert dan wel een heel mooi hees motorgeluid op, ik ben benieuwd of je het in de diesel ook hoort. Klinkt beter dan mijn Polo destijds, die klonk astmatisch Razz

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 28 juni 2011 10:08 PM
  [ # 566 ]

Tja, dat soort lui geven nogal gauw een gekleurde mening af….
Zo vind ik het plastic in de polo een stuk cheaper eruit zien..
Mja, een collega vind van niet…. (die heeft een Polo)
Maar een andere collega met een Corsa geeft me gelijk (die vond het wachten op de C3 maar nix en de DS te duur)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 28 juni 2011 10:20 PM
  [ # 567 ]

Hier trouwens nog een vergelijk met de Mito en Mini (geen diesels… maar het gaat om het vergelijk):
http://drivr.be/2010/06/17/triotest-citroen-ds3-vs-mito-qv-vs-mini-cooper-s/

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 29 juni 2011 09:48 AM
  [ # 568 ]

Blijft een kwestie van smaak natuurlijk. Een DS3 eigenaar/leaser zal het een leuk detail vinden, de meeste mensen (tenminste die bij mij in de auto stappen) vinden het één grote plastic fantastic show. Het is maar wat je mooi vind. Mij stoort het niet, ik heb weer andere dingen die ik minder vind haha.
Eerlijk is eerlijk; die airco is idd subliem. In de ‘auto’ stand gaat het echt perfect. Hoop plezier aan beleeft de laatste paar dagen.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
jasper85
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 44
Geregistreerd: 10-05-2011

Gepost: 29 juni 2011 03:06 PM
  [ # 569 ]

Inderdaad, ben zelf ook geen fan van het zwarte glossy plastic. Aangezien ik voor het witte dak ga doe ik het dashboard dan ook wit. Beetje vreemd dat je bij de so chic uitvoering niet kunt kiezen om het gewoon standaard zwart te laten, het moet glimmend of in de dak kleur (of achteraf carbon maar das weer erg duur).

Zat trouwens het autoweek filmpje te bekijken over de ds3/mito en zag dat er een ehdi logo achterop stond! Dit had ik nog nooit gezien en moet ik absoluut niet hebben, vind het juist mooi dat je bij de ds3 nergens aan kunt zien dat het om een eco uitvoering gaat. Zou dit bij nieuwe ehdi’s zo zijn? zo dan laat ik dit er direct afhalen.

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 29 juni 2011 04:15 PM
  [ # 570 ]
knarfield schreef:

Op de site van groenopweg staat een vergelijkende test tussen een DS3 eHDI en een Alfa Romeo Mito JTDm.

Dat commentaar… tsja… “ik vind de Alfa beter smoelen” zegt die presentator dan. Heb je dat ding al eens goed bekeken van de voorkant met die rare mickey-mouse kijkers?

Anyway, ik heb ze beide gereden. De MiTO op vakantie op Sicilië, de DS3 voornamelijk hier in Nederland. De MiTO is veel harder geveerd maar heeft (daardoor?) wel een betere wegligging. Alles voelt wel een tikje strakker aan in de bediening van de MiTO. Als je dat prettig vindt is dat wellicht doorslaggevend. De stoelen in de Citroen zijn naar mijn idee beter dan die in de MiTO - die vond ik te krap; je zit er aan alle kanten in opgesloten voor mijn gevoel. Maar ja, daar hebben ze het dan niet over in zo’n filmpje.

Profiel  
 
 
38 van de 78
« Eerste  < Vorige 36 37 38 39 40 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook