39 van de 78
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 29 juni 2011 04:47 PM
  [ # 571 ]

die “directheid” van de mito noem ik zwabberen. Ding zwabbert alle kanten op en het is vermoeiend rijden,

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 29 juni 2011 05:19 PM
  [ # 572 ]

Het continue jankende geluid in de aandrijflijn van de eHDI is ook knap vermoeiend anders. Rij elke dag ruim 200km over de snelweg en zit continue naar een irritante huil te luisteren, met name bij 100km/u +.

*verwacht een antwoord in de trant van: “dan zet je de radio maar wat harder”* Smile

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 29 juni 2011 05:25 PM
  [ # 573 ]
jev schreef:
knarfield schreef:

Op de site van groenopweg staat een vergelijkende test tussen een DS3 eHDI en een Alfa Romeo Mito JTDm.

Dat commentaar… tsja… “ik vind de Alfa beter smoelen” zegt die presentator dan. Heb je dat ding al eens goed bekeken van de voorkant met die rare mickey-mouse kijkers?

Anyway, ik heb ze beide gereden. De MiTO op vakantie op Sicilië, de DS3 voornamelijk hier in Nederland. De MiTO is veel harder geveerd maar heeft (daardoor?) wel een betere wegligging. Alles voelt wel een tikje strakker aan in de bediening van de MiTO. Als je dat prettig vindt is dat wellicht doorslaggevend. De stoelen in de Citroen zijn naar mijn idee beter dan die in de MiTO - die vond ik te krap; je zit er aan alle kanten in opgesloten voor mijn gevoel. Maar ja, daar hebben ze het dan niet over in zo’n filmpje.

Nog harder geveerd dan de DS3… Dat is dan erg leuk op onze nationale biljartlakens, maar dan kan ik je garanderen dat je in het buitenland de DS3 de voorkeur geeft. Deze stuitert al behoorlijk over de Belgische wegen, laat staan als je hem eens open trekt op een niet bijster goed onderhouden stuk Autobahn. Dan ben je blij met elke vorm van demping die er is.

Hoe de wagens ogen blijft echt aan persoonlijke smaak gebonden, jammer dat hij er zo de nadruk op legt, want het zou in geen enkele wijze mee mogen tellen in de eindbeoordeling. De MiTo komt inderdaad meer als een opgekropt karretje over dan de DS3. Die laatste is immers als kleine wagen ontworpen, daar waar de MiTo een afgeleide is van de 8C Competitione. Dat design komt bij de Giullietta beter tot zijn recht.

Het is dus typisch autoweek, de meeste reviews zijn niks meer dan een oppervlakkig commentaar op de rijervaring, met een opsomming van wat technische specificaties. Vervolgens wordt gekeken of de wagen “sportief” is en in hoeverre het anders is dan een Volkswagen, en aan de hand van een combinatie van die factoren wordt een oordeel toegekend. Daarin vind ik zelfs Autoblog, ondanks hun manier van vertellen, nog een stuk informatiever omdat ze toch wat meer uitleg geven bij hun bevindingen. Maar als je echt wat wilt leren over een auto ben je gewoon overgeleverd aan buitenlandse websites, of de wat minder bekende alternatieven zoals http://www.autozine.nl , die laatste is een persoonijke aanbeveling waar ik altijd met plezier lees over nieuwe en bestaande modellen.

Edit:
Op verzoek van hierboven: Had nou toch maar dat HiFi pakket aangevinkt Wink
Alternatief: Dat is je straf voor het niet rijden volgens de euro norm, daarvoor mogen ze van het instituut een grammetje minder rekenen Very Happy

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 29 juni 2011 07:36 PM
  [ # 574 ]
deluxious schreef:

Het continue jankende geluid in de aandrijflijn van de eHDI is ook knap vermoeiend anders. Rij elke dag ruim 200km over de snelweg en zit continue naar een irritante huil te luisteren, met name bij 100km/u +.

*verwacht een antwoord in de trant van: “dan zet je de radio maar wat harder”* Smile

120, 130, 140 gaan rijden ? Wink

Profiel  
 
Iwanb
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 962
Geregistreerd: 21-04-2011

Gepost: 29 juni 2011 11:03 PM
  [ # 575 ]

Daar gaan we….vandaag mijn auto naar de dealer gebracht voor het gerammel en gekraak.

Bij ophalen nog een rondje gereden met de werkplaatchef en het leek minder, maar niet weg. Maar goed, even aankijken. Een aantal kilomters later werd het erger.

Kortom, hij gaat weer terug naar de dealer. Misschien wel voorgoed.

Van DS3 Racing naar BMW 116i 2.0

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 30 juni 2011 12:08 AM
  [ # 576 ]
easternnl schreef:

Even een compliment over de DS3:

De airco is echt heel goed, de auto koelt binnen no-time naar een lekker temperatuurtje. Wel merk je aan het motorvermogen dat de airco flink moet werken.

Is dat de automatische airco? Ik heb in mijn C3 de handmatige airco en vergeleken met mijn 13 jr. oude familiebak met climate control zijn de prestaties duidelijk minder. Die climate control koelt een grote stationwagen veel sneller af dan mijn handmatige aircootje de c3 kan afkoelen. Kan ook kwestie van gevoel zijn omdat ik in die familiebak nooit aan de knoppen hoef te zitten en nu bij de C3 continue zit te draaien.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 808
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 30 juni 2011 12:21 AM
  [ # 577 ]
Cid schreef:

Ik heb zojuist even de vergelijking tussen de MiTo en de DS3 gekeken op Autoweek/Groenopweg, het commentaar verbaast me eigenlijk. Ik snap niet hoe ze wederom durven te zeuren over het feit dat het plastic is. Misschien dat ze daadwerkelijk geborsteld aluminium hadden verwacht, maar mijns inziens is de DS3 zeker gelijkwaardig aan de Audi A1. Dus bij hun redenering is er simpelweg geen premium B klasse wagen op de markt. Duidelijk, zijn we daar ook weer achter.

Voor de duidelijkheid, het enige wat bij mij plastic oogt en voelt zijn de zijkanten van de deur, ik merk ook dat ik daar makkelijk vegen op krijg als je niet oplet bij uitstappen. De rest voelt gewoon goed aan, het dashboard is gewoon het mooiste in z’n klasse, op de C3 na Razz (toegegeven, de MiTo mag er ook zijn).

Het dashboard oogt zeker bijzonder en mooi, maar ik snap de opmerking van autoweek over het dashboard wel. In een A1 is de afwerking zeker wel van een hoger niveau. Als ik de knoppen van mijn airco bedien, heb ik het idee dat die er over een paar jaar wel eens af zouden kunnen vallen. Als je naar de klokkenwinkel van je dashboard kijkt, naar het kunststof onderdeel, dan zie je daar lelijke details aan de rand onderlangs de klokken, precies boven de stuurkolom (iig in mijn c3, volgens mij zelfde dashboard als de ds3). Deze details zie je nooit in een vw/audi, daar is dat veel netter weggewerkt. Als je de ventilatorroosters verstelt, gaat dat net wat minder soepel dan bij een vw/audi, daar gebruiken ze dan bijvoorbeeld weer aparte stalen asjes voor het draaischarnier in plaats van dit uit het kunststof zelf te vormen. Kieren zijn net wat netter afgewerkt (regelmatiger, kleiner).

Dit is wat autoweek onder premium verstaat. Dat je in slaap valt bij het saaie uiterlijk van zo’n dashboard wegen zij niet zo zwaar. Ikzelf was zeer verrast door de luxe uitstraling van het dashboard van een c3/ds3 de eerste keer dat ik erin zat, daardoor was ik al bijna verkocht. Je kijkt er toch een aantal uren per week tegen aan.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 30 juni 2011 08:37 AM
  [ # 578 ]

De automatische airco werkt prima. Slurpt wel wat vermogen weg als het zeer heet is zoals afgelopen maandag en dinsdag.
In mijn Peug had ik ook een automatische airco, dat was een stationcar. Vond ik net zo goed werken.
Mja, komt dan ook uit dezelfde familie. (alleen had de Peug gescheiden links en rechts, wat wij overbodig vonden)

Voor mij was de automatische airco vanzelfsprekend. In de Peug betaalde ik er extra voor en in de DS3 wou ik hem ook. Zat in een optie pakket, anders had ik hem toch als apparte optie willen aanvinken.

Onze Suus heeft handmatige airco, werkt ook prima, maar je zit wel regelmatig aan de knoppen te draaien om de juiste stand te vinden.

Bij een automatische airco hoef je eigenlijk nix te doen
(Behalve warmer zetten als het buiten heet is, want het is onzin om 21 graden in te stellen als het buiten 35 is)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 30 juni 2011 09:40 AM
  [ # 579 ]
boeman schreef:
Cid schreef:

Ik heb zojuist even de vergelijking tussen de MiTo en de DS3 gekeken op Autoweek/Groenopweg, het commentaar verbaast me eigenlijk. Ik snap niet hoe ze wederom durven te zeuren over het feit dat het plastic is. Misschien dat ze daadwerkelijk geborsteld aluminium hadden verwacht, maar mijns inziens is de DS3 zeker gelijkwaardig aan de Audi A1. Dus bij hun redenering is er simpelweg geen premium B klasse wagen op de markt. Duidelijk, zijn we daar ook weer achter.

Voor de duidelijkheid, het enige wat bij mij plastic oogt en voelt zijn de zijkanten van de deur, ik merk ook dat ik daar makkelijk vegen op krijg als je niet oplet bij uitstappen. De rest voelt gewoon goed aan, het dashboard is gewoon het mooiste in z’n klasse, op de C3 na Razz (toegegeven, de MiTo mag er ook zijn).

Het dashboard oogt zeker bijzonder en mooi, maar ik snap de opmerking van autoweek over het dashboard wel. In een A1 is de afwerking zeker wel van een hoger niveau. Als ik de knoppen van mijn airco bedien, heb ik het idee dat die er over een paar jaar wel eens af zouden kunnen vallen. Als je naar de klokkenwinkel van je dashboard kijkt, naar het kunststof onderdeel, dan zie je daar lelijke details aan de rand onderlangs de klokken, precies boven de stuurkolom (iig in mijn c3, volgens mij zelfde dashboard als de ds3). Deze details zie je nooit in een vw/audi, daar is dat veel netter weggewerkt. Als je de ventilatorroosters verstelt, gaat dat net wat minder soepel dan bij een vw/audi, daar gebruiken ze dan bijvoorbeeld weer aparte stalen asjes voor het draaischarnier in plaats van dit uit het kunststof zelf te vormen. Kieren zijn net wat netter afgewerkt (regelmatiger, kleiner).

Dit is wat autoweek onder premium verstaat. Dat je in slaap valt bij het saaie uiterlijk van zo’n dashboard wegen zij niet zo zwaar. Ikzelf was zeer verrast door de luxe uitstraling van het dashboard van een c3/ds3 de eerste keer dat ik erin zat, daardoor was ik al bijna verkocht. Je kijkt er toch een aantal uren per week tegen aan.

Ja hier heb je wel een punt, er zijn ook zeker verbeterpuntjes die ik aan zou kunnen merken op het dashboard, dat bij de stuurkolom bijvoorbeeld. Is dat nu een plastic flap? Very Happy De airco, tja, ik weet niet of je het over de automatische hebt of de gewone, de gewone ziet er namelijk uit als een gedrocht en doet afbreuk aan het gehele uiterlijk, net als de standaard radio eigenlijk. Dat is de reden waarom ik dus ook de automatische airco heb genomen, het ziet er zoveel beter uit! Toen ik hem in gebruik nam bleek het nog verrekte handig te zijn ook Very Happy

Verder geef ik je wel gelijk dat de ergonomie en het degelijkheidsgevoel bij VW wel een klein tikje hoger ligt, maar ook voor mij weegt dat absoluut niet op tegen het ongeïnspireerde uiterlijk. Wat dat betreft denk ik er precies hetzelfde over, als je er dagelijks in stapt en er een paar uur in zit dan is een auto méér dan een kar om van A naar B te komen. De A1 doet het daarin dan wat beter, die voegt dan nog wel net iets meer stijl toe aan zijn dashboard, hoewel de ventilators me erg doen denken aan de Philips AmbX set die ik op m’n PC heb aangesloten. Ook was ik toch wel erg teleurgesteld was in het plastic in de deur en het hoogpolige tapijt op de vloer, eigenlijk het gehele bijrijdersgedeelte. Het feit dat je er ook onderdelen in tegen komt die je letterlijk terugziet in de goedkoopste Skoda Fabia en Seat Ibiza doen daar qua beleving ook aan af. Niet dat het slecht is, maar het doet enorm af aan het “exclusieve” karakter wat ze juist zo willen benadrukken, dat zou gewoon niet mogen.

Om het dus samen te vatten: Als je wilt kan je bij iedere auto zaken vinden om op te zeuren en hem dus een bepaald predikaat toe te kennen danwel te ontzeggen. Het perfecte model bestaat niet, het kan je enkel op een dusdanige manier aanspreken dat de nadelen irrelevant zijn t.o.v. de voordelen. Smile

Profiel  
 
Leon75
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 11-02-2011

- DS 3 E-HDI
Gepost: 30 juni 2011 09:58 AM
  [ # 580 ]
Cid schreef:

Om het dus samen te vatten: Als je wilt kan je bij iedere auto zaken vinden om op te zeuren en hem dus een bepaald predikaat toe te kennen danwel te ontzeggen. Het perfecte model bestaat niet, het kan je enkel op een dusdanige manier aanspreken dat de nadelen irrelevant zijn t.o.v. de voordelen. Smile

Ik zeg Amen!

Profiel  
 
fjr1300
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 75
Geregistreerd: 06-12-2009

- C4 (2004-heden) Coupé 1.6 VTi by Loeb
- C2 1.4 VTR
Gepost: 30 juni 2011 09:58 AM
  [ # 581 ]

Sinds kort rijd ik in een zakelijke auto. De keuze voor mij was beperkt tot een Polo Bluemotion.
De C4 wordt komend weekend omgeruild voor een DS3 e-HDi voor mijn vrouw.
In een VW is het zeker geen halléluja. De airco van de Polo kan niet tippen aan Citroen. De afgelopen dagen met deze hoge temperaturen duurde het lang eer er koude lucht uit de ventilatoren kwam. De blower moest ook nog op vol vermorgen om het een beetje koel te krijgen. In mijn C4 kon je de airco bijna op vriezen zetten.
Verder is het afwerkingsnivo in de Polo heel goed. De bak schakelt soepeler dan een Citroen.
Naden en kieren zijn inderdaad klein. Toch zijn er genoeg nadelen te noemen. Het is een schande dat de Polo een hoog plastic gehalte heeft. Het prijsnivo nivo ligt gelijk aan een DS3, maar in de VW lepelt men wel een hard plastic dashboard, wat ook niet vrij is van rammeltje een kraakjes. De zijpanelen zijn ook van hard plastic. Hier blijft men wel achter op de concurrentie. Maar ja, er staat VW op en het verkoopt, zal men gedacht hebben in Wolfsburg. Met de hoge temperaturen blijft al het plastic lang zeer warm, en is het moeilijk koel te krijgen in de auto. Bij de Polo is een veel gehoorde klacht dat de portieren niet goed “hangen”. Je hoort regelmatig de portieren en rubbers kraken. Bij mij alleen de bestuurders zijde gelukkig. Afstellen van de slotvangers wil niet altijd werken. De vering mag van mij ook wat straffer. Je moet extra opletten bij drempels, de Polo veert ver in en deint wat door.
Een pluspunt vind ik de bediening van de RNS 310. Het systeem heeft een aanraakscherm voor o.a.radio en navigatie. Ook is er een USB aansluiting waar je je I-Pod o.i.d. kan aansluiten. Op het My Way van Citroen kan dit helaas niet long face

We kijken ernaar uit om de DS3 op te gaan halen. Overall is het een veel leukere, betere en zeker geen dertien in een dozijn auto.

Profiel  
 
Cid
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 141
Geregistreerd: 03-09-2010

- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
Gepost: 30 juni 2011 10:17 AM
  [ # 582 ]

Dan verschilt de Bluemotion dus ook wel aardig van de reguliere versie, want het klinkt een stuk krakkemikkiger dan mijn eigen Polo ervaring. Succes met je RNS310 navigatie systeem overigens, het schijnt bij dat model niet de vraag te zijn óf hij gejat wordt, maar wanneer. Nog een voordeel voor Citroën dus, je kan met een gerust hart gaan slapen. Die MyWay valt toch niet door te verkopen.

Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 30 juni 2011 11:28 AM
  [ # 583 ]
Marien schreef:
deluxious schreef:

Het continue jankende geluid in de aandrijflijn van de eHDI is ook knap vermoeiend anders. Rij elke dag ruim 200km over de snelweg en zit continue naar een irritante huil te luisteren, met name bij 100km/u +.

*verwacht een antwoord in de trant van: “dan zet je de radio maar wat harder”* Smile

120, 130, 140 gaan rijden ? Wink

Dat doe ik dus ook juist (zie mijn opmerking over het geluid dat optreedt bij 100km/u +)

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
jev
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 288
Geregistreerd: 18-08-2010

Gepost: 30 juni 2011 01:35 PM
  [ # 584 ]
Cid schreef:

Ja hier heb je wel een punt, er zijn ook zeker verbeterpuntjes die ik aan zou kunnen merken op het dashboard, dat bij de stuurkolom bijvoorbeeld. Is dat nu een plastic flap?

Kijk eens goed naar die klokkenwinkel van de DS3. Dat is echt geen positief punt hoor, het ziet er als goedkoop plastic uit (en dat is het ook). Zelfs de “chromen” rand is niet van chroom maar gewoon gespoten kunststof:

Het kunststof ziet er uit alsof je ieder moment een giet-aanhechting tegen kan komen… dat moet echt beter! De grote gespoten kunststofplaat daarentegen ziet er door z’n hoogglans wel weer beter uit.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 30 juni 2011 03:23 PM
  [ # 585 ]

Ik vind het klokkenspel Smile van mijn DS3 gewoon mooi. Punt… Geen standaard recht toe recht aan klok zoals in de Opel Kadett/Ascona. Wat een ge*** allemaal.

Ga gewoon rijden en genieten. Kijk naar de omgeving, heb je geen last van de naadjes/randjes/lijmresten en wat er nog meer verzonnen kan worden.

Valt me mee dat er geen opmerkingen zijn over de nepchroom accenten…
Vroeger had je chroom wat je kon poetsen als een spiegel. (met een tube chroom polish)
Ik zou dat spul niet durven te gebruiken voor m’n DS, ben bang dat ie dan naar de spuiterij kan Smile

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
 
39 van de 78
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook