It has arrived.
Stoeltjes om goed de bocht door te komen :+
Kontje citroen loos
ff goed in de was gezet (wax-on.nl poorboy’s was)
Pluspunten
- Smeuïg vermogen, zeker niet traag voor ene eco karretje
- Karretje hoekt aardig
- Goed stil
- Sportstoelen zeer vet en zitten goed
- Navigatie en hifi werkt gewoon goed, geluid is meer dan uitstekend
- Rijdt al soepel vanaf de eerste paar kilometers.
- Goed zuinig al, heerlijk dalijk diesel tanken
- Trekt aardig wat bekijks mensen die 2x kijken, ze begrijpen dus niet dat het een citroen is
- Velgdoppen zien er prima uit, voorlopig voldoende….
- Behoorlijk wat ruimte van binnen
- Sportief, maar niet keihard, Comfort is prima
- Start/stop is snel, koppeling in en wegrijden
- Airco/verwarming werkt prima, goed zelfs, en die parfumeur, best grappig.
Minpunten
- Knopjes zijn niet helemaal super, je moet ze goed inddrukken
- Afwerking niet helemaal super, bv bumper die erg strak zit zonder naad etc, zulke dingen allemaal
- Armsteun begon net als bij anderen te kraken, het dashboard ook en mijn linker portier. Inmiddels wd40 in de steun gespoten, dashboard een tik gegeven en de portier ook.
- parkeersensoren zijn behoorlijk scherp afgesteld, rood is gewoon een enkele cm van een object af
- deuk fabriek af (onder de deur tussen de plastic stootrand en de onderkant van de auto), en een lak imperfectie. Eerste issue zag ik bij de dealer, tweede kwam ik vandaag achter.
- Drempels wat rustiger nemen
- Schakelindicatie links leggen en gewoon een versnelling lager, dat rijdt prettiger.
- Stuur mocht nog wel wat iets verder naar je toe.
- Materiaal van binnen krast snel
extra
- Nachtmode is eventjes de knop “mode” inhouden dan wordt je dashboard en je navi donker, afstellen van de helderheid van de verlichting is dus dat moeilijk toegankelijk knopje achter het stuur. ( het zal ongetwijfeld in de handleiding staan maar daar had ik geen tijd voor gisteren om te lezen)
- Coming home werkte niet :S ? Stand op auto, automatische coming home stond aan. op 30 seconden gezet, maar ik merkte niets? Wanneer gaan de lampen aan? Als je hem op slot doet ofz? Als je de motor afzet? Ik zat nog ff kort in de auto.
Ik ben super tevreden met mijn keuze ben zo blij dat ik niet voor een mito of polo tsi ben gegaan. Fantastische auto waar ik hopelijk veel leuke en veilig km’s mee ga beleven. En kwa kleur, de juiste keuze Helemaal wit was mij te wit. Maar met dat zwarte dak springt hij er echt uit !
De auto week is het met jou en mij eens, Mito was een goede tweede.
Het is inderdaad een hele fijne auto, ben ook zeer tevreden alleen de MyWay in Noord Spanje is een ramp, daar ben ik echt niet blij mee, dat is iets wat ik zeker met mijn dealer ga opnemen.
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
tevens nog bruine streepjes gevonden op mijn carbon look dashboard, 2 inmiddels, ligt waarschijnlijk aan de carbon look print ofzo.
Coming home werkte ook prima btw, licht blijft aan bij het uitdraaien van je contact, ik dacht dat hij aanbleef wanneer je hem pas op slot deed.
edit mod: quote gewist. quoten van het voorgaande bericht is niet toegestaan.
grootlicht) voordat je uitstapt? Dit is volgens mij bij de C4 wel het geval.
alleen als je geen lichtsensor hebt. Nu is het contact uitdraaien en de lampen blijven niet/15sec/30sec/ of 60 sec aan. Ligt aan de instellingen.
En ik weet het niet zeker, maar volgens mij moet het ook donker zijn.
Ah dat verklaard het één en ander, waarschijnlijk omdat de demo-auto waar ik in reedt een tendance uitvoering was.
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
@ Marien: vreemd dat jij een kleine naad van de bumper slechte afwerking vind, dit wordt vaak als goede afwerking gezien.
niet als het plastic er bekant tegen aan zit en het kraakt en geeft geluid als je er tegen aan duwt.
Voor de rest geen last van, maar wel het gevoel van, het is er zo opgegooid en vast geschroefd.
Marien geniet van je DS3! Ziet er goed uit!
Iets doet me denken aan de volgende spreuk/gezegde: “Als het begeren geëindigd is, is de ergernis begonnen”. (vaak wel waar )
Ik ben nog steeds (ongeduldig) aan het wachten! Niets meer gehoord, dus ga vandaag maar eens bellen of er al iets richting NL komt! Ik kan niet wachten om het C3’tje in te ruilen voor de DS3!
Het rijdt iig heerlijk , Een verademing vergeleken met de C3 kan ik je vertellen ( heb in de c3 ehdi proef gereden )
Vlot zat, geen strepentrekker, maar je rijdt wel snel te hard. En ESP ingrijpen heb ik nu alleen op wat hogere snelheid gehad op een grote rotonde.
oh ja, en de parfurmeur, ik vind het wel wat hebben Houdt de geur van de auto lekker nieuw
Totaal aantal Berichten: 3865
- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Marien schreef:niet als het plastic er bekant tegen aan zit en het kraakt en geeft geluid als je er tegen aan duwt.
Voor de rest geen last van, maar wel het gevoel van, het is er zo opgegooid en vast geschroefd.
Dat merkte ik zaterdag tijdens het auto wassen ook op, dat is inderdaad wat minder.
Gewoon wat minder hard duwen tijdens het wassen. Dan merk je er nix van.
(Bij mijn Peug kon ik de neus zeker 2cm van links naar rechts bewegen, wat ze bij ECAP volgens mij voetganger vriendelijk noemen)
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Totaal aantal Berichten: 33
- C4 (2004-heden) Cactus Shine ETG
Ik las net weer over Citroen loos
Nu was ik vanmiddag bij Appie, en zette ik een kratje bier achterin
En toen dacht ik: er staat bij mij wel Citroen op de achterklep. Maar bij sommige dus niet?
Wat is nu het criterium. Ben benieuwd.
Totaal aantal Berichten: 252
- DS 3 ds3 e-hdi so chic
- 2CV 2CV6 Club
standaard met tekst citroen, echter een aantal ds3 rijders heeft het woord van de achterklep verwijderd.