45 van de 78
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
   
Eerste ervaringen met de DS3 e-HDI
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 24 juli 2011 02:48 PM
  [ # 661 ]

Dat is inderdaad het knopje wat je nodig hebt. 1 nadeel: ingeklapte spiegels betekent bij de DS3 amper dat ze verder naar binnen staan.

Profiel  
 
ellefaye
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 08-06-2011

Gepost: 31 juli 2011 11:58 PM
  [ # 662 ]

Sinds vrijdag (29 juli) onze nieuwe vriend opgehaald.
We hadden in een C3 een proefrit gemaakt, dus het was even spannend wat we gekocht hadden. Maar jeetje wat een mooie wagen zeg… ik heb 300km op de teller, nog niet erg veel, maar ik kan nu al zeggen dat het liefde is!

De eerste bon is ook onderweg in de post Sad Je rijdt al snel te hard in zo’n dieseltje. Dus voor nu gebruik ik op de flitswegen de snelheidsbegrenzer. Ach… foefjes en knopjes vind ik te leuk om niet uit te proberen.

Na 2 jaar Golf, 7 jaar een jeep en 3 jaar een Swift… en talrijke andere auto’s te hebben gereden… moet ik eerlijk zeggen dat dit echt een heerlijke auto is die fantastisch rijdt. Je zit als een koning in je stoel en de motor bromt geweldig.

De gebruikte materialen, design en de details zijn echt over nagedacht. Ik was erg sceptisch over Franse (en eerlijk… Europeese) auto’s maar dat heeft mijn DS3tje even recht gezet.

Wel even wennen aan het stugge ondervering. De 17inches verergeren dat. Maar daarentegen plakt hij echt aan de weg en voel je je veel veilger dan in bijvoorbeeld de Swift. Meer auto (ondanks toch bijna dezelfde afmetingen). Met de middenarmsteun voel je je als een luie ouwe lul (uhm vrouw) en dat bevalt mij perfect Wink

Vandaag parkeerde ik en stond er een man steeds bij de portier. Ik verwachtte dat hij misschien wat wou vragen over een adres of iets. Maar ik werd overladen met complimentjes en vragen hoe hij rijdt. Alsof ik de auto heb ontworpen bedankte ik hem en verstopte ik een grijns die door wou komen.

Ik ben erg blij met mijn klasse 4 alarm (ondanks dat het misschien overdreven is) want ik word toch stiekem zenuwachtig als ik hem op zijn parkeerplaatsje achterlaat. Wel slorig hoe de sensoren zijn geplaatst, maar dat neem ik wel voor lief.

Nog geen klachten over de MyWay trouwens. In tegendeel, ik vind het geweldig met die foefjes (ja ik ben een beetje een nerd en vind alles leuk met knoppen).

Al met al zou ik boeken kunnen schrijven over elk detail en wat er allemaal mooi is aan die auto. Maar dat weten jullie zelf al Smile Jammer dat ik niet voor een baas werk waar ik naar toe moet rijden in de file morgen Wink

De auto doet wel iets met je. We reden even een zinloos ritje naar Noordwijk en kwamen een andere DS3 rijder tegen. Spontaan ging ik zwaaien alsof je onderdeel bent van een secret-club. Ik werd dan ook uitgelachen door mijn vriend die dat niet van mij kent. Maar dat is de DS3 virus denk ik…

pssstttt… eigenlijk rij ik liever de Jeep Wrangler, maar de DS3 is So Chic.

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 01 augustus 2011 01:00 AM
  [ # 663 ]
ellefaye schreef:

Ik ben erg blij met mijn klasse 4 alarm (ondanks dat het misschien overdreven is) want ik word toch stiekem zenuwachtig als ik hem op zijn parkeerplaatsje achterlaat. Wel slorig hoe de sensoren zijn geplaatst, maar dat neem ik wel voor lief.

Ook een DEFA DVS90-alarmsysteem? Hoe zijn overigens bij jou de sensoren geplaatst?

Profiel  
 
ellefaye
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 16
Geregistreerd: 08-06-2011

Gepost: 01 augustus 2011 10:02 AM
  [ # 664 ]

Klasse 3 alarm welke de dealer heeft ingebouwd. Vanwege alle haast vrijdag handleiding van de DS3 en certificaat vergeten. Klasse 4 geworden door de toevoeging van een GPS tracker.

De sensoren zitten rechts en links boven de deur. Net na de stuk plastik.
Ik heb ze mooier geplaatst gehad in mijn jeepje, deze steken echt uit. Maar ach, veiligheid voor schoonheid. En bij jou?

pssstttt… eigenlijk rij ik liever de Jeep Wrangler, maar de DS3 is So Chic.

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 03 augustus 2011 01:36 AM
  [ # 665 ]

Inmiddels bijna 380km gereden. Eerst zondag 31-07 lekker wezen inrijden richting Burgh-Haamstede, Zeeland. Geen rammeltjes, piepjes of kraakjes. Slechts het onderstel hoor je een klein beetje op klinkers en kinderkopjes. De motor is bijzonder soepel en goed bij de les. En dan is de wagen nog niet eens goed “los”. Citroen heeft het voor elkaar gekregen om je een “premium gevoel” te laten beleven, hoewel de materialen dat niet overal zijn, bijvoorbeeld het plastic van het dashboardkastje. Maar het “premium gevoel” begint al als je een deur opent en weer sluit. En ja, je scoort behoorlijk wat bekijks, moet ik aan wennen. In een Transit rijden was iets anders…..... Komt denk ik zeker ook door dat Bleu Belle Ille. De schakeling had ik liever directer en met kortere slagen gezien. Had veel beter bij de auto gepast. Maar het went snel en valt eigenlijk alleen in negatieve zin op als we in onze stokoude Toyota Celica T18 stappen. Dat ding schakelt nog steeds super met die korte, trefzekere slagen. En dat na dik 2 ton op de teller…... Kortom, de DS3 is een super auto voor de centen die hij moet kosten. Enne, dik 1 op 20 gereden tot nu toe volgens MyWay. En ik geef een auto nooit op z’n donder, en zeker geen nieuwe, maar ik rij ze wel stevig in. En met stevig bedoel ik wisselende snelheden en toerentallen. Desondanks heb ik ruim 90.000km. met een setje Michelins gedaan onder de Transit. Kwestie van nooit wegscheuren en geen stoepranden raken. Heerlijk is het vermogen dat
e-HDi motor beschikbaar stelt bij de tussen acceleraties. Even wat gas erop en gaan…De cruze-control en de bediening ervan werkt perfect. Slechts de volumeknoppen aan de rechter satelliet moet je soms vaker indrukken vooraleer er iets gebeurt. Iemand dat ook opgevallen? Hoe dan ook, niets dan lof tot nu toe. points

Profiel  
 
Nitro+
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 562
Geregistreerd: 13-03-2011

- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Gepost: 03 augustus 2011 10:05 PM
  [ # 666 ]
ellefaye schreef:

De sensoren zitten rechts en links boven de deur. Net na de stuk plastik.
Ik heb ze mooier geplaatst gehad in mijn jeepje, deze steken echt uit. Maar ach, veiligheid voor schoonheid. En bij jou?

Wat mij betreft had toch echt liever schoonheid voor veiligheid. Wink
Ik heb alleen een glasbreuksensor naast de spiegel (daar zit tevens de flikkerende rode LED in) en een, niet zo mooi weggewerkte, radarsensor bij mijn versnellingspook die bewegingen in de auto moet detecteren.


@Willem1671: Die snelle tussenacceleraties zijn inderdaad een mooie eigenschap van de motor, alhoewel dat niet zo gek is met 230nm aan koppel. Smile
Staat echt in schril contrast met wat ik gewend was in de 107/C1 (daar moest ik letterlijk stampen om enigszins vlotte tussenacceleraties te creƫren). Laughing

Profiel  
 
DS3 John
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 50
Geregistreerd: 29-05-2011

Gepost: 04 augustus 2011 12:08 AM
  [ # 667 ]

De eerste 830km staan erop sinds vorige week donderdag!
Heerlijke auto het is zoals iedereen hier op het forum aangeeft een genot om in te rijden.
Alles werkt zoals het hoort, alleen de climate control vond ik in de picasso beter. (lees dat deze suptieler werkte nu heb ik nogal wat last van koude trek) Maar goed dit mag de pret niet drukken!
Geluid van het hifi systeem is supper, stoelen pack perfo echt een aanrader, zeker gezien het sportieve onderstel Wink
Vanavond voor het eerst getankt eerste tank 1:20,6 vind ik opzich niet slecht zeker niet voor de eerste tank. Paar lange ritten gemaakt 130Km/h en een aantal stadsritten.
Ik ben blij zeker invergelijking tot mijn vorige auto (Citroen Picasso) 1:10 soms 1:11 Sad

Hierbij nog een paar foto’s van de onthulling aflevering Wink

Witte DS3 op de achtergrond is die van mijn vriendin wit met Zebra dak Smile

DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit Wink

Profiel  
 
Willem1671
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 10-07-2011

Gepost: 04 augustus 2011 12:23 AM
  [ # 668 ]

Tja, er zit ook nog een Aygo in de familie hier, zelfde verhaal. Maar het is niet met elkaar te vergelijken natuurlijk, mag je eigenlijk ook niet doen. Die wagens bieden veel waar voor hun geld, maar zijn basic en gemaakt met vele onderdelen afkomstig van Peugeot 206, contactsleutel en plafondverlichting bijvoorbeeld. Maar ook de Aygo, en dus ook de C1, zitten goed in elkaar geschroefd, na dik een jaar nog steeds geen enkel rammeltje. Maar hun glorietijd is voorbij, de nieuwe generatie kleintjes heeft zich aangediend, kijk maar naar de Kia Picanto. Leuk design, helemaal van deze tijd. Maar ja, Koreaans. Ik heb er niets mee, hoewel ik het eerder zou kopen dan Opel.  nono

Profiel  
 
Bart80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 22-05-2011

Gepost: 04 augustus 2011 05:04 PM
  [ # 669 ]

Afgelopen zaterdag onze DS3 in ontvangst mogen nemen: wat een feest! Na de eerste 600 km zeg ik: niets dan lof!! Wat een heerlijke auto…krachtig, soepel, sportief en comfortabel ineen. Leren sportstoelen zitten werkelijk fantastisch en helpen je heerlijk door het betere bochtenwerk (!!!) heen. De tussenacceleratie is verbluffend als je bedenkt dat je in een ECO-model vertoeft: het is me echt een raadsel hoe ze deze wagen binnen de normen hebben kunnen houden…Aan al het bekijks moet je even wennen, maar ook dat is erg leuk. Na de proefrit was ik al helemaal verkocht, maar hij maakt mijn (hoge) verwachtingen meer dan waar!

Foto’s volgen…

Profiel  
 
Bart80
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 32
Geregistreerd: 22-05-2011

Gepost: 05 augustus 2011 11:37 AM
  [ # 670 ]
Profiel  
 
deluxious
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 164
Geregistreerd: 23-12-2010

Gepost: 09 augustus 2011 09:43 AM
  [ # 671 ]

Zo, er staat inmiddels 15000km op de teller. Weer tijd voor een update.
Het is en blijft een leuk karretje, met natuurlijk zowel voor- als nadelen. Maar dat is met elke auto natuurlijk zo Wink

- Het al eerder genoemde ‘jankende’ geluid in de aandrijflijn blijft irriteren. Volgens de dealer is er niets aan te doen en ‘hoort dat nu eenmaal zo’. Tsja.
- Aftanken gaat k*t. Bij +/- 42 liter slaat het vulpistool af en de laatste 8 liter kun je er in slakkengang in laten stromen. Vind ik gewoon een slordig iets. 8 liter is met 1 op 20 wel gewoon 160km verder rijden op 1 tank. Best de moeite waard dus, zeker als tanken niet je grootste hobby is.
- Ik merk wel hoe verder mijn km-stand oploopt, hoe smeuiger de motor wordt. Ik begin de vruchten te plukken van het toch wel pittige inrijden en dito rijstijl nu. De auto begint met name met tussenacceleraties tussen de pakweg 110 en 150 veel beter op te pakken, soepeler.
- Ik blijf me irriteren aan een tweetal automatische functies en dan heb ik het over de auto stand van de ruitenwisser en de auto stand van de verlichting. De ruitenwisser gaat me veels te vlot over op een spastisch snelle stand terwijl er helemaal niet zoveel regen valt. Die staat bij mij dus sinds kort gewoon op handbediening. Verlichting in de auto-stand vind ik ook niet optimaal. Met name bij de overgang van donker naar licht vind ik dat mijn dimlichten te lang aanblijven, van mij mag hij stukken eerder over op de leds. Vanochtend heb ik er eens op gelet bij andere wagens met dagrij verlichting. Had op de heenreis naar mijn werk een paar wagens om me heen (Audi A6 en Alfa Guilietta) die veel eerder over gingen op de leds dan mijn DS3. Scheelde zowat een halfuur in tijd. Dus ook de verlichting bedien ik t liefst gewoon handmatig.

Km-stand DS3 eHDI op 31 okt 2011: 24500

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 09 augustus 2011 10:46 AM
  [ # 672 ]

Nu 2500km verder, jij hebt wat meer km’s erop zitten maar ik merk ook dat hij nu steeds prettiger rijdt. Zo pakt hij ook beter een wat hogere versnelling op als voorheen. Toch let ik totaal niet op de schakelindicator.

- Ik heb vanaf het begin zo gereden als dat ik nu ook rij. Warm laten worden en dan hem de sporen geven Smile
- Aandrijflijn geluid, ik merk het ook, maar stoort mij niet.
- Rammeltjes bij beide kanten van de gordels, rammeltje soms op het dashboard etc.
- Iedere keer bij het beginnen van wegrijden soort van inverend geluid bij een eerste bocht, of eerste heuveltje.
- verbruik steevast op 1:20, geen snelweg ritten, alsmaar binnendoor en b-wegen. 800km op een tank. Dus 1000 bij snelwegritten, moet mogelijk zijn.
- Kan mij wel vinden in het verhaal over de verlichting, maar het stoort mij niet.
- Wisser verhaal, liever iets te snel dan te traag, het blijft een systeem die denkt de beste keuze te maken. Ik was/ben nog echt fan geweest van een automatische wisser, maar ik heb slechts eenmalig hem handmatig op snel gezet bij erge regenval.
- Binnenspiegel staat zo ver naar je toe, dus zit je niet op de positie die je eerst zat in je stoel dan is je zicht weer anders. Spiegel had wat verder weg gemogen.
- Cruisecontrol, was even wennen tov VAG auto’s, maar nu gebruik ik het altijd en bijna overal.
- Cruisecontrol knoppen zijn goed gevoelig, volume en airco knoppen moet je harder indrukken
- Radio & geluid, nog altijd super tevreden, alleen een instelling voor balans, of eq gaat over alle vormen van geluid heen, dus niet alleen voor de radio, of alleen voor mp3. Vrij irritant.
- Telefoon (iphone 3g) werkt niet goed met het systeem, ik weet niet wie mij belt, zou een update komen binnenkort.

Profiel  
 
padje
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 15
Geregistreerd: 12-04-2011

Gepost: 09 augustus 2011 12:35 PM
  [ # 673 ]

Inmiddels heb ik 7300 km op de teller, alles werkt nog naar behoren geen enkele klacht. Wel valt het mij op, dat ik in de eerste weken tijdens het inrijden het “turbo-gat” meer prominent aanwezig vond, maar nu de motor is ingereden moet ik zeggen dat het minder is geworden en eigenlijk niet meer hindert/opvalt. Auto rijdt bij mij precies 1:20 , maar let wel hier zitten lange stukken autobahn in met 140 km per uur, dus lijkt me best acceptabel. Als je je in Nederland aan de max snelheid houdt haal je volgens mij zo de 1:22. Groeten, en op naar de 100.000! Ruitenwisser is inderdaad beetje lastig te bedienen (auto/interval etc) en dergelijke maar ach er is altijd wel wat denk ik dan maar.

Profiel  
 
Scottie
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 528
Geregistreerd: 02-01-2011

Gepost: 09 augustus 2011 12:56 PM
  [ # 674 ]

Inmiddels bijna 8000km gereden. Bevalt nog steeds prima.

“Turbogat” alleen hinderlijk aanwezig als je ff snel wilt optrekken van z’n 1 naar 2 en bij een verkeerd toerental schakelt.

Automatische ruitenwissers gaan inderdaad nogal snel als een idioot wapperen. Het went. Vind het uiteindelijk toch handiger dan zelf een stand selecteren.

Verbruik zal ergens rond de 1:20 blijven hangen. Met m’n rijstijl en regelmatig boven de 100 zal dat niet beter worden.

ESP grijpt redelijk snel in, vooral bij natte wegen. Ben er inmiddels redelijk aan gewend, maar soms vind ik het overstuur gedrag van een voorwiel aangedreven auto prettiger als ingrijpen door te remmen wat ie nu dus doet. Ik denk dat dit te wijten is aan mijn rijstijl, anderen zullen dit niet zo gauw ondervinden. (ik was gewend om te sturen met m’n gaspedaal)

Tot op nu alleen de middenarm steun die wat kraakte, maar WD40 heeft dan verholpen.

Myway werkt prima. Blij met deze keuze. Nog niet echt problemen ondervonden met de oudere kaarten. (ben nog steeds geland op m’n bestemming en die was ook invoerbaar)

2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it

Profiel  
 
Marien
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 689
Geregistreerd: 25-04-2011

Gepost: 09 augustus 2011 02:24 PM
  [ # 675 ]
Poekoek schreef:

Dat is inderdaad het knopje wat je nodig hebt. 1 nadeel: ingeklapte spiegels betekent bij de DS3 amper dat ze verder naar binnen staan.

Je kan dan wel controleren of je deur op slot zit, erg handig.

Profiel  
 
 
45 van de 78
« Eerste  < Vorige 43 44 45 46 47 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook