Totaal aantal Berichten: 141
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
^^ Met Marien
Heel handig want als je je sleutel gebruikt blijft hij tien seconden knipperen, je zou er spontaan epileptisch van worden. Voor mij is ook het geluid van het dichtgaan een teken dat ik hem op slot heb gezet. Hoe vaak ik vroeger wel niet terug ben gelopen naar m’n auto omdat ik het niet zeker wist…
Goh, een heel herkenbaar beeld Ik ben dus ook erg content met de inklappende spiegels.
ik trek altijd nog even voor de zekerheid aan de hendel om te controleren.
En dat snel knipperen enz is dat typisch frans? Want het lijkt wel een disco.
Totaal aantal Berichten: 74
- DS 3 1.6 e-Hdi So Chic
of het typisch frans is weet ik niet maat het is wel typisch PSA: het komt mij heeeeel bekend voor al die opmerkingen. mijn huidige peugeot 207 doet precies hetzelfde:
discoknipperen als hij al op slot zit en je drukt nog een keer af (ps: dit is de vind-service: bedoeld om de auto te zoeken in de parkeergarage. gaat bij de DS3 dan ook de binnenverlichting aan?)
ruitewisser die inderdaad te vaak naar de te-snelle stand toespringt.
de automatische verlichting heb ik bij de 207 echter het idee dat die juist te laat “aan"gaat en te vroeg “uit” gaat. ik denk nog: dat is handig, dan gaat dadelijk bij de DS3 juist extra snel de LED verlichting aan, maar jullie ervaring is dus anders.
verder vind ik de cruisecontrol van PSA juist super werken. ik rijdt wel eens in een audi of passat en dat vooruit-achteruit duwen van de hele hendel en het boven/beneden bewegen vind ik daarbij veel lastiger. geef mij de PSA hendel maar!
vanaf vrijdag kan ik het gaan vergelijken….
DS3 e-Hdi, Gris Thorium/Rouge Carmen, Carmen Dashboard, Pack Perfo, Pack Comfort, Pack HiFi/USB, Borbet X8 16” (en in de winter InterAction Meteor 15”)
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
Dat automatisch dichtklappen van de spiegels na het vergrendelen vind ik ook verrekte handig. Als ik het soms niet zeker weet of ik de DS3 nu wel of niet heb vergrendeld, hoef ik alleen maar uit het raam te kijken en de stand van de spiegels te controleren.
Ik ben alleen wel bang wat er gaat gebeuren tijdens de winter als de spiegels willen openklappen terwijl ze eigenlijk nog zitten vastgevroren, maar dat is een zorg voor later…
Nitro+ schreef:Ik ben alleen wel bang wat er gaat gebeuren tijdens de winter als de spiegels willen openklappen terwijl ze eigenlijk nog zitten vastgevroren, maar dat is een zorg voor later…
Afgelopen winter was ik daar ook bang voor maar ondanks de blokken sneeuw en lage temperaturen is het allemaal goed gegaan. Bij de dealer nagevraagd of je bij het parkeren de spiegels uitgeklapt kan laten staan maar dat kan alleen ingesteld worden via de lexia. Er zijn meer klachten geweest over het ontbreken van deze finctionaliteit (vroeger was die blijkbaar wel beschikbaar in de C3) dus misschien komt het met een firmware update weer terug.
Totaal aantal Berichten: 35
- DS 3 1.6 e-HDi 90 So Chic
Is er ook iemand die weet waarom er zo nu en dan de gevarenlichten knipperen als ik de auto stil heb gezet en de sleutel uit het contact heb gehaald?
Dat was me inderdaad ook al opgevallen…heb het verband met “zo nu en dan” alleen nog niet gevonden
Als ik m’n auto stil- en uitzet, dan doe ik altijd de deur van het slot middels de knop op het dashboard om zo het geknipper te voorkomen. Eigenlijk zou hij niet moeten knipperen wanneer hij van binnenuit van het slot wordt gehaald, enkel als respons op de sleutel.
De ruitenwisser vind ik persoonlijk bijzonder goed werken, beter dan in het begin eigenlijk, wat ik opmerkelijk vindt. Soms mag hij van mij wel wat sneller opschakelen naar de snelste stand, de laatste tijd heb ik een aantal hoosbuien op de Autobahn gehad en dan zie je daar toch verrekte weinig door het gebrek aan zoab. De automatische lichten werken vrij goed, alleen zouden ze wel eerder terug moeten gaan naar leds als de regenbui over is en de zon weer schijnt. Dit lijkt hij te weigeren en dan moet je het dus handmatig doen.
Volgens mij knipperen je richtingaanwijzers als de deur opengaat/opendoet.
Zal wel een soort van waarschuwing zijn aan omstanders.
Denk dat het gekoppeld is aan de automatische lock van de deuren bij het wegrijden.
Mijn Peug had dit ook.
2011 DS3 eHDI Mativoire + Rouge Carmen dak en Ashera velgen. Pack Perfo en Myway comfort. I am loving it
Zo had ik het nog niet bekeken. Voor omstanders en dan met name fietsers kan het van levensbelang zijn niet tegen een open deur aan te fietsen. Uiteraard ben je ook gewoon een ontiegelijke eikel als je je deur zonder in de spiegels te kijken open zwaait, maar zo’n waarschuwingssein kan een fietser op scherp zetten.
Ik heb de openklappende spiegels zelfs erbij besteld omdat mijn omgeving weleens helemaal gek van mij werd als ik weer eens terug liep naar de auto om te controleren of ik hem op slot had gedaan (99 van de 100 gevallen was ie gewoon op slot). Ik had het bij mijn vorige auto’s ook en vond dat helemaal goed
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Ik zit nog steeds te rommelen met de zitpositie Als ik zit zoals ik wil of eigenlijk wat mij het beste zit (want de ideale zit krijg ik niet) dan zie ik de range 70-140/150 van mijn snelheidsmeter niet meer….. Vandaag maar weer een beetje bezig geweest en het stuur dan maar een stukje omhoog, stoel één standje naar voren, rugleuning één standje naar achteren…. Kom gelukkig nog wel met mijn polsen op het stuur, die afstand is dus wel goed. De stuuruitslag had wel iets geringer mogen zijn. Bij een goede scherpe bocht moet ik op een gegeven moment toch overpakken waar ik liever het stuur op de goede plekken had willen vasthouden (en zo laten zeg maar oftewel mijn armen kruisen op een gegeven moment zo ver dat t niet verder meer kan…).
Ik zit met hetzelfde.
Van mij had het stuur nog wat dichterbij gemogen….
Ik zelf krijg nogal snel last van mijn onderrug. Ook zo nu en dan in de auto dus, dan ga ik van wat meer naar achteren weer rechter op zitten.
Begrijp wat jullie zeggen: blijft inderdaad wel puzzelen met alle standen…heb zelf inmiddels 2 zitposities: 1) binnen de kom / bij veel sturen zit ik wat rechter zodat het stuur wat dichterbij zit. 2) op de snelweg zet ik hem een tandje schuiner om relaxed kilometers te vreten