Ik vroeg me af of er meer DS3 bezitters vinden dat climate control wel erg koude lucht blaast.
Vooral als het buiten wat warmer is. (ik snap dat hij in het begin natuurlijk wat harder blaast om het binnen op de gewenste temp te krijgen, maar is hij eenmaal op de ingestelde temp dan voel je nog een koude luchtstroom)
Heb al geprobeerd om de temp wat hoger te zetten en de roosters ook maximaal naar boven te richten maar dan nog voel je de koude lucht op hoofd en borst.
Bij mijn picasso stond hij altijd op 21 graden en op auto, en hier voelde je niets van een koude luchtstroom.
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit
@ Scottie, je hebt gelijk. Het is niet voor niets dat ik juist mijn combinatie heel erg mooi vind maar wat ik al aangaf. Een ieder heeft zijn eigen smaak,
@ DS3 John, ik heb ook vaak het gevoel van koude handen. Is inderdaad anders als bij mijn eerdere auto;s maar liever te koud dan te warm zal ik dan maar zeggen
Acadiana, GS break, 3 AXen, 2 BXen, Xantia, C5 break, C4GP 1.6 HDIF EB6, DS3 eHDI en een Ciroen C4 Cactus
Totaal aantal Berichten: 25
- DS 3 1.6 E-HDI So Chic
Iedereen heeft het maar over z’n radio/muziek,maar hoe rijdt de gemiddelde DS3 eigenlijk?Zijn er bestuurders die geen bijgeluiden horen in de aandrijving?Mijn DS3 heeft een zeer nare hoge toon uit de versnellingsbak bij een bepaald toerental,tussen de 70 en 90 km.Komt dit in de overige DS-en niet voor?
Wellicht heeft iemand die zelfde hoge toon wat ik dan graag verneem
Mijn DS3 E-hdi en de DS3 van mijn vriendin ook een E-hdi rijden beide goed, zijn zeer tevreden.
Geen bijgeluiden bij bepaalde toerentallen, of laat ik het zo zeggen geen storende geluiden.
Bij een tussen acceleratienaar 130km/h hoor ik volgens mij wel een lichte fluittoon, maar dan denk ik kijk hij heeft het naar zijn zin hij fluit gewoon
Bij die van mij hoor ik af en toe rijdend over een klinkerweg de subwoofer maar dat is een bekend probleem en nog niet zo hinderlijk dat ik er iets aan wil doen.
Nee wij zijn er erg blij mee, heerlijke auto!!
DS3 E-hdi - Blanc Banquise/ Noir Onyx - Pack Perfo - Pack select my way comfort - Interieuraccenten wit
Totaal aantal Berichten: 482
- DS 3 1.6 eHDI airdream so chic
- DS 3 puretech 110 ines de la fressange 1.2 vti
ds3haarlemnl schreef:Iedereen heeft het maar over z’n radio/muziek,maar hoe rijdt de gemiddelde DS3 eigenlijk?Zijn er bestuurders die geen bijgeluiden horen in de aandrijving?Mijn DS3 heeft een zeer nare hoge toon uit de versnellingsbak bij een bepaald toerental,tussen de 70 en 90 km.Komt dit in de overige DS-en niet voor?
klopt,ik hoor het ook,maar het is niet hinderlijk,eerder prettig te noemen.Als het goed is,staat het hier al ergens eerder beschreven…
Citroen DS3 eHDI So Chic,Gris alu + noir onyx, select comfort, metallisee bicolore, 3D achterlichten
DS3 1.2vti 110pk puretech Innes de la fressange
Totaal aantal Berichten: 562
- DS 3 e-HDi 90 So Chic
- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 82 ETG Feel
hbeck schreef:de kleur van mijn bumpers wijkt wel erg af van de kleur van de carrosserie
Dat viel mij ook al langere tijd op! Op alle foto’s die voorbij zijn gekomen zag ik dat de bumpers telkens iets lichter/doffer zijn dan de carrosserie. Dit verschijnsel was ook een van de redenen dat ik uiteindelijk voor Noir Obsidien/Blanc Opale had gekozen (in de hoop dat het kleurverschil bij zwart minder goed zichtbaar zou zijn). Echter, toen ik laatst weer gewoon uit het raam keek naar m’n DS3 moest ik toch bekennen dat ook ik een duidelijk kleurverschil heb (wellicht valt het ook veel eerder op als je eenmaal weet dat de DS3 er last van heeft).
Ik merkte het zelf ook, komt door het plastic en metaal denk ik. De een is wat doffer, minder fel in kleur als de ander.
Maar goed, over rijden met de radio aan. Dat doe ik altijd.
Zonder radio hoor je de diesel soms nog wel eens wat mechanisch ratelen, van binnen ratelt en resoneert er nog wel eens wat.
Daarom altijd met radio aan, a: omdat ik dat prettig vind, b: dan hoor je alle bijgeluiden niet.
Fluittoon heb ik niet, wel een aandrijf geluid bij 80, net als iedereen dat heeft. Ik stoor mij er niet aan.
Totaal aantal Berichten: 242
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Ik kan niet wachten om morgen met de proefrit zelf te ervaren hoe de DS3 rijdt!
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Totaal aantal Berichten: 141
- DS 3 1.6 VTI 120 pk So Chic
ds3haarlemnl schreef:Iedereen heeft het maar over z’n radio/muziek,maar hoe rijdt de gemiddelde DS3 eigenlijk?Zijn er bestuurders die geen bijgeluiden horen in de aandrijving?Mijn DS3 heeft een zeer nare hoge toon uit de versnellingsbak bij een bepaald toerental,tussen de 70 en 90 km.Komt dit in de overige DS-en niet voor?
Als niet EHDi berijder kan ik zeggen dat ik zelf bij die snelheden bij het acceleren ook iets hoor vanuit de motor, het lijkt een beetje op een licht “gierend” geluid. Het is niet nadrukkelijk aanwezig, maar volgens mij vooral hoorbaar doordat de auto voor de rest zo stil is. Als hij namelijk stationair draait hoor je echt helemaal niks, tenzij je de airco aan zet, anders is het een serene rust. Dus een nare toon is het bij mij absoluut niet, maar ook de 120VTi heeft dus wel een bijgeluid ergens. Misschien dus inderdaad wel een versnellingsbak iets?
@Rivanov: Veel plezier! Wat is je verwachtingspatroon? Verwacht geen comfort in de zin van dat je geen hobbeltjes zult voelen. Het is geen gewone Citroën in die zin
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Dat zoek ik ook absoluut niet. Wil juist de stijfheid van een Duitser met de looks van de DS3!
Ik weet niet wat ik moet verwachten. Ik wil de auto ook leasen zonder proefrit, maar dacht; kan nooit kwaad!
Hoop dat m’n baas ‘m volgende maand wil gaan bestellen..
Op m’n vakantie in Frankrijk verdraaide ik m’n nek bij iedere DS3.. en dat zijn er nogal wat daar!
Citroën DS3 :: Pack Perfo :: Pack Comfort My Way :: 17” Bellone Black [zomer] / 16” Vallunga [winter] :: Spoiler
Ah, dan zit je goed, tenzij je de stijfheid van een Volkswagen zoekt, dat is namelijk nogal slappe hap vergeleken met dit Zal eerder richting BMW/Mini gaan wat dat betreft, VW is toch nog een beetje een allemansvriend, Scirocco daargelaten.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Ik rijd nu Clio, en wil van dat ‘deinende’ af.
Overigens nog een vraag m.b.t. wit.
Hoe goed zichtbaar zijn de mooie LEDs bij een witte kleur? Het lijkt me dat het bij een zwarte uitvoering, er veel meer uitknalt.
Morgen heb ik overigens proefrit met bordeauxrood en zwart dak. Benieuwd hoe dat in reallife eruit ziet.
Het valt sowieso enorm op denk ik, ze zijn namelijk erg helder dus dat staat eigenlijk los van de carosseriekleur. Ik zou het daar niet van af laten hangen. Zwart doet naar mijn inzien vooral de lijnen van de DS3 geen eer aan. Rood met zwart dak staat ‘m goed, zeker als hij mooi gewassen is, ik kijk er al naar het de mijne aan het eind van de dag te mogen begroeten
met de zon vol in je bakkes zie je die leds nog schijnen.
Wat betreft kleur, je wilt idd een auto waar de lijnen mooi bij uitkomen. In het echt is een zwarte best mooi, maar je blijft poetsen….
Een donkergrijze is ook erg mooi.
Maar ik ben uiteindelijk voor wit/zwart gegaan. En qua kleur/smerigheid valt het mij alleszins mee.
- DS 3 1.6 e-HDi So Chic
Waar ik morgen in ga rijden heeft de kleur: Rouge sanguine / noir onyx
Vind wit met zwart dak super mooi, en zwart met wit dak vind ik weer chiquer. Haha lastige keuzes!