Als je ervan uit gaat dat je in Polen 3,5 k kwijt bent, zou ik daarvoor hier blijven. Het is inmiddels een tijdje terug. Het was voor minder. Alle zittingen en alle deurpanelen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De prijs opgaaf van polen heb ik nog niet.
Ik kom aan dat bedrag omdat ik een kompleet nieuw interieur voor een ds heb en dat kost 2800 euro
inclusief deur panelen hoofd steunen en arm steun in zwart leer inclusief nieuwe vulling/schuim of hoe dat ook mag heten.
Zodoende heb ik die 3000 euro in de kop.
Heb ik de rest van de auto goed in geschat of heb ik ergens iets mis,graag correctie als dit zo is.
en dat van die poets brug dat komt omdat ik nu drie weken moet wachten op mijn onderstel.
En als die terug is dan gaat ze eerst in de rolbok om vanuit alle hoeken (binnenkant) in ML gespoten te worden en daarna in kleur.
Als dit gebeurd is moet ze op de poetsbrug kunnen staan.
En ik hobby aan alles zelf maken.(ook al is het soms duurder kom ik dan achteraf achter)maar aan die poetsbrug kon me weinig mis gaan.
vriendelijke groet frank
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
hallo allemaal, Frank wees me er terecht op dat ik me niet had voorgesteld.
Mijn login-naam helpt ook niet veel, bijnaam van 24 jaar geleden.
Maar goed, zoals Frank al uitgevogeld had, ik ben dus zijn broer, Luc.
Helaas geen citroen-rijder meer, heb 4 jaar BX gereden in Nederland en daarna nog eens een jaar C5 in Schotland, (compleet met verkeerd stuur, maar dat had ik al een aantal jaren gedaan.).
Woon en werk in Thailand, hoop hier ooit weer een Citroen te rijden, maar dat gaat een tijd duren.
Er tijden hier verbazend veel oude citroen-modellen rond, voornamelijk DS, maar ook redelijk wat CX’n.
DS en Old-Timer clubs zijn er ook. Zal eens moeten zoeken naar een foto van een aantal jaren geleden toen er een prachtig gerestaureerde CX (eerste model, berline) voorbij reed. (file, dus tijd genoeg voor een paar foto’s).
Nu dus officieel voorgesteld, ik volg Frank’s project met belangstelling. (Volgende trip naar Nederland verwacht ik natuurlijk een ‘passende’ taxi..hahaha).
Groeten en een fijne dag.
Luc
Broer.. ..en Broertje van
F.SvM schreef:Zodoende heb ik die 3000 euro in de kop.
Heb ik de rest van de auto goed in geschat of heb ik ergens iets mis,graag correctie als dit zo is.
Het bedrag komt denk ik wel in de buurt. En dan op zeker goed werk.
Met de koets hangt het er ook vanaf wat je zelf doet of laat doen en welke kwaliteit je wil. Wat ik ervan heb begrepen, maakt een goede plaatwerker de koets eerst helemaal kaal, doet het nodige laswerk en zet hij alles kaal weer in elkaar. Dan zorgt hij ervoor dat de lijnen mooi gaan doorlopen van het ene plaatdeel in het andere, al dan niet met het bijvijlen van de vouwen, zodat die weer net zo scherp worden als ze ooit waren. Dan gaat alles weer uit elkaar en worden alle delen voorbewerkt en gespoten. Daarna de zut weer in elkaar en de finesses afstellen. Dan zou alles mooi moeten aansluiten. Erg arbeidsintensief zoals je kunt lezen. Mijn restauratie-SM wordt zo gedaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Plaat werk doe ik allemaal zelf.
Het is net wat je zegt,eerst alle vaste platdelen eraf.
Dan de binnen schermen,kokerbalken,raamsponningen accubak en dergelijke in orde maken dan de schermen repareren en terug hangen (hechten) alles in lijn zetten en dan alles er weer af goed in de primer/ML zetten dan alle plaatdelen weer bevestigen en aflassen daarna komen de portieren aan de beurt want die moet ik zo lang mogelijk laten zitten ivm de lijnen en naden tussen deur en plaatwerk.
Maar ik denk dat ik dan wel een jaartje verder ben eer ik dit af heb.
Want tussen door zal ik het “nieuwe” onderstel ook weer onderhanden nemen en daar alles weer aan bevestigen wat er aan hoord.
Dit zal dus ongeveer mijn werk volgorde worden.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ziet er goed uit dit plan ! Ben benieuwd naar de beschrijving van het werk. Met de foto’s erbij .
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
uiterraat zullen hier foto’s van geplaatst worden
ook voor de vragen en uitleg zal dit nodig zijn.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vandaag de poets brug verder in elkaar gezet.
met cilinder en al en hij doet het.
Morgen beginnen met af lassen en in kleur zetten.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110403224200?feat=directlink
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ziet er strak uit broertje….wat is het maximum (kg) wat je daarmee omhoog zet?
Broer.. ..en Broertje van
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals ik heb uit gerekend,,,,,
Zou het echt niet weten maar de 1500 kilo haald ie wel.
cilinder kan vele malen meer hebben en de pomp ook dus kan weinig gebeuren.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ziet er solide uit,maar heb je gedacht aan een stukje veiligheidsvoorziening als bv.de cilinder het begeeft!!!!
Dat bedacht ik me net ook Daan….borg-pennen oid voor veiligheid…
Neem aan dat je dat ergens gepland hebt, maar vergeet het alstublieft niet!
Normaal zit er een automatische zekering op de brug (net zoals bij een lier bijvoorbeeld de terugslag beveiliging) die je handmatig vrij moet zetten voor de brug weer naar beneden kan.
Kan ook zijn dat er een zekering op de cilinder zit die ‘leeglopen’ tegenhoud tot je hem openzet, maar zou altijd een combinatie van de twee toepassen zodat de brug nooit naar beneden kan komen bij problemen met de cilinder.
Je zou “tanden” op beide vloer balken kunnen lassen achter de cilinder. 2 stalen balken met pennen bevestigen aan de opkomende balken (die onder een hoek van 45’ staan als de brug omhoog staat) en deze slepen over de tanden heen als de brug omhoog komt. Begeeft de cilinder het, dan houden de balken bij de eerste tand de boel tegen.
Groeten,
Luc
Broer.. ..en Broertje van
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed gezien heren,maar daar is aan gedacht.
er komen vanaf de hoeken twee kokers naar beneden,die in uitsparingen vallen (moet nog gemaakt worden)
Het is ook mijn bedoeling om tijdens het gebruik van de lift de cilinder drukloos te maken zodat ik de slang kan afkoppelen.
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond de poets brug is “klaar”.
En deze week ga ik verder met het maken van de constructie om de auto te kunnen draaien weet niet of ik hier helemaal aan toe kom omdat ik deze week s’avonds weinig tijd heb (s’avonds veel weg).
Maar toch wel proberen een begin te maken en denk toch dat ik na de pasen al een eind op weg ben.
<table ><tr><td></td></tr><tr><td font-size:11px; text-align:right”>Van 77 prestige</td></tr></table>
https://picasaweb.google.com/lh/photo/mZ1umfaXdDFbqPqfzpuQCnk0gItUj_zKQLme-Tr8N0E?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/lh/photo/JLK9j9LnlQgfvFxO5WjjVA?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 08-08-2006
- CX CX Reflex D (Familiale )
- CX Pallas 2.5 Diesel
Hallo, bij dat opkrikken van de carossererie, moet dan niet eigenlijk het subframe op bepaalde punten ondersteund worden daarmee deze niet kromtrekt?
Ik wil ook mijn carosserie lichten om deze op eeen goed chassis te zetten, ik zoek daar zoveel mogelijk info over.
Groten, Serge