75 van de 207
« Eerste  < Vorige 73 74 75 76 77 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 september 2012 12:25 AM
  [ # 1111 ]

goede avond.

vanavond weer effe bezig geweest.
nog steeds met het hoekje onder de voetenkuip.
eerst alle vormen erin de oude plaat eronder kijken hoe die zit,nieuwe er weer onder ......enz enz
en dan merk je dat het wel een hele kunst is om alles er zonder spanning pas in te krijgen.
nu weet ik wel dit is geen zicht punt maar toch…...
ik wil straks gewoon alles strak hebben en goed.
weet nu ook hoe ik de bodem ga doen.
ga eerst met de binneschermen aan de gang beide kanten.dit alles pas maken op het oude(natuurlijk niet vast lassen).
daarna hoef ik nog maar een klein stukje los te halen,en dan kan de oude eruit en de nieuwe erin Smile
maar goed eerst de rechte voorkant in orde maken.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120908230156?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 09 september 2012 12:56 AM
  [ # 1112 ]

Goh wat prachtig strak zeg.

Ik moest even 2 keer kijken voor ik door had waar deze plaat zit.
Daarbij denk ik steeds dat ik het net zo knap hebben wil, dus niets anders dan lof!
Ik moet mijn werkbank weer eens een beetje op schonen… Mijn handen jeuken nu al…

Wat ik hier zie… Jij bent de man… die het kan!
Ik neem toch aan dat jij dit ook voor de hobby doet?.. Het klinkt anders een beetje stom als ik dit tegen een professional zeg…

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 september 2012 01:14 AM
  [ # 1113 ]
F.SvM schreef:


Dit project een DS PALLAS uit 1967 is geheel door mijn vader uitgevoerd.(nadat ik hem de kop had gek gemaakt)en dit gehele project hebben we qwa denken en handelen(hoe te doen) wel met zijn tweeën gedaan.
en genoten .
en hier is het resultaat.
en als je dit ziet kan ik natuurlijk niet achter blijven.

vriendelijke groet frank

Dit is de reden ,waarom het zo moet.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 09 september 2012 08:18 PM
  [ # 1114 ]

goede avond

voetenkuip is klaar.
deze week alles schuren wat klaar (alles weer kaal dus)is en dan poxy erop.
voor de rest de achterkant aan het scoren,zodat de bodem eruit kan.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120909190442?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2012 05:34 PM
  [ # 1115 ]

Zonet met de turbo thuis komen zweven Wink
Alles weer in orde.
Ben blij dat ik het achterste draagarmlager niet zelf heb gedaan,zat compleet vast gerot cheese
Aankomend weekend de turbo maar eens laten fluiten

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 12 september 2012 05:36 PM
  [ # 1116 ]

Mooi man, lekker genieten van het fluiten Wink

Groetjes Harry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2012 10:34 PM
  [ # 1117 ]

Goede avond.

Blokkie loopt fijn,lekker laag in de toeren bij 80 heb je de nijging om de 4 te blijven rijden.
120 en dan 2000 toeren.
Vindt alleen dat de 1 en 2 een kort berijk hebben maar dat zal wel aan mij liggen.vanaf drie wordt het leuk.
Heb ze nog niet boven de 130 gehad,maar dat komt wel Wink

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 september 2012 10:44 PM
  [ # 1118 ]

Hebben ze een bak van een turbo 1 of een turbo 2 gemonteerd? Turbo 2 bak is eigenlijk te lang voor een turbo1 motor.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9448
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 september 2012 10:46 PM
  [ # 1119 ]

Ik had ook al zo m’n vraagtekens.
Mijn Turbo 1 loopt ca. 103 km/h op de Tomtom bij 2500 toeren.

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27939
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 12 september 2012 10:48 PM
  [ # 1120 ]

Is een Diesel turbo 1 bak dan korter dan een GTiT2 bak?

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9448
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 september 2012 10:55 PM
  [ # 1121 ]

Ik weet ‘t, volledig off topic.
Maar zijn er tabellen met theoretische wagensnelheden bij 1000 rpm in een bepaalde versnelling?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2012 11:03 PM
  [ # 1122 ]

Zal morgen eens effe vragen of de bak van 1of 2 is.
Maar als de bak van een twee is,houdt dit in dat ik niet het maximale uit de bak kan halen
En zal morgen de Tom Tom eens meenemen om iets nauwkeurige te meten.
Nu zat er in mijn oude blok een afwijking van 10 kilometer bij 130 dus ......
Morgen maar effe meten.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9448
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 12 september 2012 11:21 PM
  [ # 1123 ]

Blijk de info zelf te hebben.
Een RD/TRD Turbo vanaf 03/86, een Turbo 1 dus, heeft een 2GE77-bak, theoretische wagensnelheid 45,06 km/h bij 1000 rpm in 5.
Begin nu te twijfelen aan m’n toerenteller, 2500 rpm zou ca. 112,5 km/h moeten zijn.

Wat is eigenlijk het typenr. van een Turbo 2-bak?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 12 september 2012 11:24 PM
  [ # 1124 ]

Toeren teller liep bij mijn oude blok ,stationeer ongeveer 150 toeren meer op de klok dan daadwerkelijk

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
alsjemenou76
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007

- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Gepost: 12 september 2012 11:32 PM
  [ # 1125 ]

Griezel loopt ook 120 bij 2000 omw/min.

Misschien ook de reden dat ik Griezel zo gretig vond… Op de reis van vijfhuizen naar hier heb ik redelijk genoten van de snelweg en haar haast om sneller te gaan vanaf 100… maar das logisch volgens de cijfers omdat de max. koppel bij 2000 omw./min. beschikbaar is.

Maar ja… Griezel is een ambulance en geen idee met welk type als basis hiervoor. dus of dit je nu echt iets helpt….

CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook

Profiel  
 
 
75 van de 207
« Eerste  < Vorige 73 74 75 76 77 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook