86 van de 207
« Eerste  < Vorige 84 85 86 87 88 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 02:25 PM
  [ # 1276 ]

Of moet ik ergens ontluchten?
Zit nog met een raadsel.
Anders karter er maar onderheen.
Alles heeft natuurlijk ook wel een half jaar droog gestaan(wel geolied in elkaar gezet)

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2012 02:28 PM
  [ # 1277 ]

gewoon eventjes heel goed doorstarten. En even het olieleidingkje losmaken naar de kop en kijken of er olie uit wil komen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 02:40 PM
  [ # 1278 ]

Zal ik effe proberen
Bedankt

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2012 02:45 PM
  [ # 1279 ]

Zit er in de oliepomp van een CX ook een overdrukklepje? Ik heb ooit eens een oliepomp gehad waarvan dat klepje open bleef staan. Nada druk dus.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 02:46 PM
  [ # 1280 ]

Die zit in het filterelement

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43331
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 oktober 2012 03:07 PM
  [ # 1281 ]

Volgens mij heeft ie ook een klepje in de pomp hoor…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2012 03:14 PM
  [ # 1282 ]

Kogeltje met een veertje? Daar hoeft maar een heel klein korreltje tussen te zitten en het sluit mooi niet meer af.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 03:44 PM
  [ # 1283 ]

Ik kan hier niks over vinden in het wphb .
Maar het zou dus kunnen.
Maar als de pomp vol lucht zit,en dat zit ie.
Dan kan die toch onmogelijk aanzuigen?
Ten minste dat is mijn ervaring met pompen.
Of hij moet zelf aanzuigend zijn.
En hij heeft alleen een opening aan de onderkant,dus hoe kan hij vollopen?
Accu is nu leeg dus vanavond nog maar eens proberen
Dus daarom mijn vraag kun je hem niet van boven vol laten lopen,zoals eerder gevraagd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 04:06 PM
  [ # 1284 ]
graddus schreef:

Zit er in de oliepomp van een CX ook een overdrukklepje? Ik heb ooit eens een oliepomp gehad waarvan dat klepje open bleef staan. Nada druk dus.

Is deze niet voor de terug loop als hij erin zit?
Want na de pomp zit een ontlastklep,en bij het filter eenBy pass.

En het boutje aan de onderkant van het blok( in het carter, zit erin) dus daar ligt het niet aan.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 25 oktober 2012 04:11 PM
  [ # 1285 ]

Frank, heb je de O-ring vervangen om de schacht van de pomp?
Als die keihard is, verliest hij daar compressie en heb je ook nada druk.

Edit: staat de auto waterpas?
Oliepeil zou niet veel moeten uitmaken, pomp zuigt van onderaf aan maar inhoud is wel minstens 5 liter, geen 4½, zeker als alles droog is geweest.

Van bovenaf vullen van de pomp is niet echt mogelijk als hij zit ingebouwd vrees ik. Zou ook niet nodig moeten zijn.

Wellicht oliekanaaltje verstopt van blok naar cilinderkop?
Komt er wel olie uit het gat van de oliedrukschakelaar? (even eruit draaien)

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 25 oktober 2012 05:04 PM
  [ # 1286 ]

Ik geloof ook niet dat je de pomp moet vullen, tenminste dat heb ik nog nooit gedaan (ook nog nooit dat blok uit elkaar gehad trouwens).
Wat ook nog wel zou kunnen is dat de aanzuigleiding lekt en dus de pomp lucht aanzuitgt.
Of dat de oliedrukschakelaar stuk is.

Nu even klote, maar des te meer voldoenning als het straks allemaal perfect werkt.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10390
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 oktober 2012 05:48 PM
  [ # 1287 ]

Frank, (nu goed!), zit er bij jou het oude ds blok in?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 06:10 PM
  [ # 1288 ]

Heb het oude DS blok.
En zonet effe bij dibbert geweest.
En Rob ook effe aan gesproken.
Hij zegt als de pomp echt droog is geweest,en je er niet voldoende olie in gedaan hebt.
En dan moet je ook nog effe draaien aan het tandwiel ,zodat er voldoende olie tussen en in de pomp zit.
Anders is het een crime om hem aan de gang te krijgen.
Aangezien ik er alleen maar olie in heb laten lopen en dus nergens aan gedraaid heb,zal er dus weinig zuig capaciteit in de pomp zitten.
Daarna zij Rob je moet de druk censor eruit draaien,en daar een vacuüm trekker opzetten.
En dan eentje starten en de andere de trekker erop.
En dit gaan we dus vanavond doen.

Ps.er zit een indd een overdruk klep in de pomp.

Tot zover alvast bedankt.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 oktober 2012 06:12 PM
  [ # 1289 ]

Ps ,de pomp kan niet zuigen. Is een verdringingspomp.
Anders was er geen probleem.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 25 oktober 2012 06:19 PM
  [ # 1290 ]

De meeste pompen kunnen niet zuigen hoor…

Pas als ze vloeistof hebben doen ze het.

Profiel  
 
 
86 van de 207
« Eerste  < Vorige 84 85 86 87 88 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook