88 van de 207
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2012 12:55 AM
  [ # 1306 ]

Zitten ze toch ook. ( zie foto) naast de peilstok dus daar zal wel olie zijn Smile

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10391
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2012 12:57 AM
  [ # 1307 ]

Kon ik niet zien. Dan zullen ze daar inderdaad wel voor zijn.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2012 12:57 AM
  [ # 1308 ]

Hoezo niet zien?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10391
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2012 12:59 AM
  [ # 1309 ]

Lang geleden dat ik onder de kap van een cx gekeken heb.
Nog even beter gekeken dus. Ja, volgens mij heb je gelijk.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2012 01:01 AM
  [ # 1310 ]

Wordt weer eens tijd dus

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10391
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 oktober 2012 01:01 AM
  [ # 1311 ]

Zie mijn toevoeging.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Gepost: 26 oktober 2012 10:38 AM
  [ # 1312 ]
F.SvM schreef:

En wisten jullie dat de koppelings kabel op twee manieren gemonteerd kan zijn.
Zowel tussen het stuurhuis en de stabelisatorstang.
Of onder de stabelisatorstang door.
Beide is fabrieksaf gedaan.
Nu is de laatste optie wel de beste.
(Heb ik ook Laughing)

Nee hoor.
Als je een koppeling hebt zonder vrije slag, met contragewicht, wordt juist geadviseerd het tussen stab.stang en stuurhuis door te leggen.
Joost heeft het jou dus toevallig goed verteld, maar op latere types werd wel degelijk anders geadviseerd door Citroën in een apart infobulletin.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 oktober 2012 10:53 AM
  [ # 1313 ]
EW schreef:

De meeste pompen kunnen niet zuigen hoor…

Pas als ze vloeistof hebben doen ze het.

Niet helemaal waar. Als je olie/filter ververst is er ook geen olie meer onder de pomp. Doe je die er weer in , dan is er echter door de rest olie weinig lucht om weg te zuigen.
Uiteindelijk zal ook een verdring pomp lucht weg pompen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 26 oktober 2012 05:43 PM
  [ # 1314 ]
F.SvM schreef:

en wie weet waar de slangetjes heen gaan wie op de onderstaande pijpjes moeten.

of gaan die naar mijn olie niveau meter links onder het stuur?
VgF

die zijn idd voor de oleipeil meter en let ze zijn verschillend als je ze verkeerd om aansluit werkt ie zker niet, maar je kunt ze altijd halverwege omwissellen hier horen koppelstukjes te zitten.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2012 07:46 PM
  [ # 1315 ]

Das fijn dan weet ik dat ook weer,
Waar zijn ze ergens gekoppeld?
Net voor het schutbord.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 oktober 2012 07:55 PM
  [ # 1316 ]

Heb jij toevallig een foto van hoe ze lopen?
Lopen ze langs de dikke bruine balk? Voor of achterkant.
Of slingeren ze ergens anders langs.
En wie o wie heeft er nog een koel slang voor mij.
Die wie vanaf het expansievat naar de vierweg splitsing loopt.( tussen pomp en inlaatspruitstuk.)
Den 50 cm lang met een 90 graden bocht een lichte knik en dan weer bijna een 90 graden bocht.
Denk 55 cm lang.
WIE O WIE.

De Duitsers hebben um niet,

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 26 oktober 2012 08:30 PM
  [ # 1317 ]
La Léo schreef:
F.SvM schreef:

En wisten jullie dat de koppelings kabel op twee manieren gemonteerd kan zijn.
Zowel tussen het stuurhuis en de stabelisatorstang.
Of onder de stabelisatorstang door.
Beide is fabrieksaf gedaan.
Nu is de laatste optie wel de beste.
(Heb ik ook Laughing)

Nee hoor.
Als je een koppeling hebt zonder vrije slag, met contragewicht, wordt juist geadviseerd het tussen stab.stang en stuurhuis door te leggen.
Joost heeft het jou dus toevallig goed verteld, maar op latere types werd wel degelijk anders geadviseerd door Citroën in een apart infobulletin.

nice info to know! Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2012 12:59 AM
  [ # 1318 ]

Goeden avond.

Heb je de juiste pomp.
Heb je de juiste steun.
Helemaal blij,past het niet met de HD leiding huh
Ja ik heb het over de airco pomp.
Hier kan ik nu echt van balen.
HD leiding kun je niet verbuigen,moet je ook niet willen.
Kans dat ie scheurt is te groot.
Wie O wie heeft er een mooie foto van hoe het ook kan.
Begin haast te denken om de oude york er maar op te zetten.
Voor de rest de juiste koelslang op gehaald.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 oktober 2012 10:39 PM
  [ # 1319 ]

Goede avond,

Als ik mijn aircopomp kantelbaar maak,hoeveel moet je dan minimaal kunnen kantelen om een V snaar te spannen.
Is drie centimeter genoeg,rekt de V snaar zes centimeter.
Anders moet ik weer een aparte spanrol maken.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2012 12:45 AM
  [ # 1320 ]

Ik vind persoonlijk zo’n York wel wat hebben hoor. Past die er wel zonder problemen in?

Profiel  
 
 
88 van de 207
« Eerste  < Vorige 86 87 88 89 90 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook