89 van de 207
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2012 09:30 AM
  [ # 1321 ]

De York pomp blijft er nu uit,omdat ik alles al heb veranderd.
Dit wil zeggen andere poelies,geen multi riem meer.
En een enkele V snaar naar de aircopomp.
Kan deze week nog effe kijken of ik een andere HD leiding kan vinden.
Die aan de andere kant naar beneden gaat,in plaats van tussen/ langs aircopomp.
Maar de HD leidingen worden schaars.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2012 04:20 PM
  [ # 1322 ]

Goede middag.

De steun van de airco laat ik even voor wat het is.
Ben nu bezig met de ontsteking.
Zoveel verstand als ik er van heb,( niet dus)de ontsteking van een 2200 TRS gepakt.
Deze wordt door een module geregeld( electromechanische).
Maar het grootste probleem is dat deze links om loopt in plaats van met de klok mee.
Nu had ik de orgineel ontsteking om kunnen bouwen,maar dat vond ik niet mooi genoeg,en mijn monteur kwam met dit idee.
Nu was de grootste uitdaging de meganische vervroeging ,deze slaat namelijk niet uit als hij tegenovergesteld draaid.
Dus deze is in spiegelbeeld nagemaakt en nog wat kleine aanpassingen.
Eerst deed hij het niet,waarom? Toen een ander spoeltje erin ,draden nogmaals opnieuw aangesloten en het lampje begon vrolijk te knipperen.
Daarna het hoogspannings gedeelte aan gesloten,de ene hand de verdeler ronddraaien en de andere hand de bougie.
En jens daar had ik de eerste klap te pakken,( sloeg door)
Maar het belangrijkste hij doet het.
Nu ook het goede tandwiel erop gezet ,en dan van de week maar eens draaien met de motor.
Foto’ volgen nog.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
break23m
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7583
Geregistreerd: 03-04-2006

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Gepost: 28 oktober 2012 08:10 PM
  [ # 1323 ]

Jij laat je ook nergens door afschrikken, hè? Goed bezig.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 28 oktober 2012 09:52 PM
  [ # 1324 ]

He frank,

Ik mis geloof ik iets, waarom zet je de originele ontsteking niet erop?
Of is dit betrouwbaarder?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 oktober 2012 11:23 PM
  [ # 1325 ]

Ach gewoon wat proberen.
En ik wou van de contactpuntjes af.
Wil eigenlijk 123 ,gewoon. 1 tje pakken van een DS hier een ander tandwieltje op en dan moet het goed zijn.
Maar kan dit niet met honderd procent zekerheid zeggen.ik weet niet of de elektronica hier in mee werkt.
Maar omdat deze 300 euro kosten is effe proberen een duur geintje ,komt later wel een keer.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43334
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 28 oktober 2012 11:43 PM
  [ # 1326 ]

Welke vervroegingscurve heb je nu dan? die van de 2400 of die van de 22trs??

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ronvanzon
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 440
Geregistreerd: 25-04-2010

- CX 2400 Pallas
- Overig AK400 (besteleend)
Gepost: 28 oktober 2012 11:56 PM
  [ # 1327 ]

Hoi Frank, er is een 123 die, met enig ombouwwerk, geschikt is voor cx. Zie http://www.123ignition.nl/id/50.html, je moet het alleen inbouwen in een cx verdeler. Ik was er al mee bezig, maar het werk ligt even stil…

Gr Ron

AK400 op LPG
CX2400 Pallas op LPG/123Ignition
C5 break voor de lange stukken

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 oktober 2012 12:04 AM
  [ # 1328 ]

Tot op heden die van de 2200
Moest kunnen volgens mijn adviseur.
En zelf begin ik het nu net te snappen.
De curve komt niet geheel over 1 ,maar ik sta open voor raad en daad.
Mooiste is natuurlijk als ik de spoel en dergelijke van de 2200 op de voet van de 2400 zet.
Maar dit zorgt voor veel meer praktische problemen ,ach en anders maar een sensor van de XM erin
En weer een 2400 verdeler.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 29 oktober 2012 10:54 PM
  [ # 1329 ]

Draait de ontsteking van een 22 TRS werkelijk andersom dan bij een M-blok?
Goh, wist ik eigenlijk niet! Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2012 12:32 AM
  [ # 1330 ]

De vraagbaak ,zegt dat ze beide linksom draaien vanaf de aandrijfzijde gezien.
Nu weet ik wat er over de vraagbaak gezegd wordt,dus zal het eens nazoeken in het wphb.

Vgf

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 30 oktober 2012 01:16 AM
  [ # 1331 ]

Huh?
Maar als ze beiden linksom draaien (zoals ik dus altijd dacht)... waarom dan het centrifugaal gebeuren ombouwen????

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2012 01:27 AM
  [ # 1332 ]

Dat snap ik dus ook niet maar de mechanische vervroeging,zat andersom.
Dus kunnen de gewichtjes onmogelijk uitslaan.
En het tandwiel is ook andersom.
Trek morgen maar eens eentje van een 2400 los en een 2200 dan zie je het verschil.
En mocht het zo moeten dan bouwen we gewoon een originele 2200 in.


VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 30 oktober 2012 11:40 AM
  [ # 1333 ]

Frank,

Ik zag aan het begin van jouw topic dat je alle stekkers van de sateliet schakelaars los hebt liggen.
Kom je daar nog weer uit of heb je belang bij fotos?

Ik ben dit deel nu los aan het halen.

Gr erik

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 oktober 2012 11:51 AM
  [ # 1334 ]

Als alles goed is functioneerd het allemaal.
Heb mijn hele kabelboom nagezien,relais tussen gezet ,draden vernieuwd en toegevoegd.
Enz enz,bij mij waren de draden in de schakelaar verbrand,maar na enig puzzelen en hier vragen doet alles het weer.
Tot op heden voorzie ik geen problemen.
Maar je mag voor de zekerheid foto’s maken,want je weet maar nooit.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 30 oktober 2012 11:59 AM
  [ # 1335 ]

Frank, draairichting maakt niet uit. Centrifugaalkrachten zijn altijd naar buiten gericht. (Zegt een natuurkundeleraar)

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
 
89 van de 207
« Eerste  < Vorige 87 88 89 90 91 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook