Totaal aantal Berichten: 205
Geregistreerd: 18-08-2004
- CX 2400 GTi '79
- CX 2400 Prestige '76
- Ami 6 Berline '62
- Ami 8 berline '71
- CX 2400 ambulance normalisee '78
- 2CV Special '86
- ID/DS ID20 Prefecture
- XM V6 ESJ9 BVM berline
Wauw, goed bezig! Ik heb zo’n zelfde Prestige staan, wil ik komende winter aan beginnen.
Als ik jou was zou ik het subframe van binnen met Mike Sanders of Siegafett behandelen. Allebei producten op wasbasis die al jaren het best scoren in diverse (Duitse) tests. Van ML en RX5/10 ben ik niet onder de indruk.
De buitendorpels die geleverd worden passen inderdaad niet zo heel mooi. Het is goed pas te krijgen hoor, maar met name bij de b-stijl past ‘t niet zo mooi.
Succes!
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
sub framr komt waarschijnlijk in de ML.
En daarbij daar is alle roest weg.
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bij nader inzien worden de dorpels nu zelf gemaakt.
Maandag probeer ik een begin te maken met de versteveging van de voorkant,zodat ik het rechter scherm kan losboren.en dan wijst het zich vanzelf hoe de volgorde van de rest gaat worden.
Iedereen in iedergeval een fijn citro weekend en misschien wel tot morgen of zondag.
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gister begonnen aan het loshalen van het eerste binnenscherm.
Dit zit dus echt op zijn frans vast plaat over plaat over plaat en dan nog een plaat.
Maar het gaat voorspoedig vanavond hoop ik ze los te hebben en dan maar eens zien wat er nog weer achter zit.
Op de beurs nog een nieuw links achterscherm gevonden (gekocht) en maandag het voorscherm opgehaald.
Dit alles eerst maar eens in de poxyprimer zetten,maar daar is het wachten nog op (is besteld).
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110511114251?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 335
Geregistreerd: 07-07-2009
- BX 16TRS Automatic
- CX Prestige
Hoi Frank,
Wat een megaklus.Goed bezig.
Zijn er ook stukken die je niet hoeft te vervangen/reviseren?
EX: BX 16TRS ‘85 / CX 25 Limousine Turbo ‘84 / 2CV ‘78 / BX 16 TRS Automatic ‘86 / BX 16 TRI ‘87 / CX 2000 ‘75 / CX 22 TRS ‘88.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Wat een klus man!
Geweldig dat je zoveel foto’s post.
Succes en hou vol!
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Chrispy70 schreef:Hoi Frank,
Wat een megaklus.Goed bezig.
Zijn er ook stukken die je niet hoeft te vervangen/reviseren?
voorfrond en de B stijlen hoef ik niks aan te doen.
Schudbord heeft alleen aan de passagierszijde een beetje roest maar hier kan ik pas bij als het binnen scherm eraf is en de hoede plank is goed maar moet er ook af want de binnen schermen zijn aangeroest.
En voor de rest natuurlijk de bodem op de bekende plaatsen.
Maar we zullen alles vanzelf zien en er een goede oplossing voor maken,ik ben in ieder geval niet van plan om consessies te gaan doen ten opzichte van de carroserie,dus waar roest gewoon loshalen.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007
- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Chapeau voor zo’n klus. Gaat ze (hopelijk) in topconditie over de Champs Élysées op 11 sept…
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Voor scherm is eruit nu wordt pas zichtbaar wat voor ellende je laat zitten als je het niet doet.
Ik hoop dat morgen de poxy primer er is dan kunnen de eerst delen dit weekend in de primer.
Want je kunt niet eerst alles ontroesten en dan een paar dagen later in de primer zetten dit moet vrijwel meteen na het ontroesten anders zit de roest er al weer in.
Zal dus morgen eerst maar eens beginnen met het losboren van de verstevegingsplaar van het voorportier.
en een stuk van de A stijl ter hoogte van het raam.
Want dit is ook weer plaat over plaat over plaat en daar nog weer een plaat onderdoor.
De verstevegingsplaar van het prtier moet eraf om de dorpel weer aan te helen en de verstevegigs balk die door de dorpel loopt.
morgen foto’s.en verdere uitleg.
vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Je hebt de vaart erin zo te lezen. Hou vol
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik hou wel vol maar de portomonee moet af en toe wel bij tanken.
Maar het scheeld dat er de eerste tijd geen dure uit gaven meer zijn.
Moet nu eerst en het slijpen,lassen ontroesten uitdeuken tikken en kloppen en dan zijn we al weer twee weken verder.
(is er weer geld )
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Met een project als dit, komen er nog wel meer salarisrondes. Het duurt nog wel even voordat de auto weer klaar is. Met volhouden denk ik aan de langere termijn. Met 2 weken stilliggen, als dat gebeurt, heb ik het over even op adem komen van het harde werken.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals beloofd hier nog wat foto’s
Dat grote gat boven het dashbord kast waar diend dat eigenlijk voor,of is dit eigenlijk alleen maar construktief (puntlassen van de carroserie)want hij zit dichtgeplakt.
Vanavond weer een klein stukje aan de opbouw begonnen van het schudbord.
Vandaag twee nieuwe “binnen"dorpels gehaald.
En nu kan het echte werk beginnen de dorpels moeten er af en de verstevegings platen van de A en B stijl waar ook het schanier aan zit van de deuren daarna kan ik de binnen dorpel vervangen
ben benieuwd hoe de plaat achter de binnen dorpel er aan toe is deze zit met de achterzijde tegen de binnen kuip aan (waar ook de kriksteunen en verstevegingen van de stoel aanzitten (onderzijde))
Deze zal ongetwijfeld ook wel weer zij aangeroest en onderzijde verrot.
Maarja ook hier komt een oplossing voor.
Het enigste waar ik me zorgen om maak is hoe krijg ik dit alles netjes los ivm nieuwe delen pas maken moet je de oude delen er netjes uithalen anders word het nieuwe verkeerd pasgemaakt.
en dat is niet de bedoeling.
voor de rest begin ik steeds meer de logica te begrijpen over de opbow van de auto.
en natuurlijk ben ik weer aan de verkeerde kant begonnen is maar van welke kant je het bekijkt.
Als je de foto’s bekijkt kun je zien hoe het oude scherm roest en waar je onmogelijk bijkomt ,dus bij dat deze eruit is
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110512235314?feat=directlink
dit was het weer.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
par eXeMple! schreef:Chapeau voor zo’n klus. Gaat ze (hopelijk) in topconditie over de Champs Élysées op 11 sept…
in tweeduizendvijftien.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
F.SvM schreef:
Dat grote gat boven het dashbord kast waar diend dat eigenlijk voor,of is dit eigenlijk alleen maar construktief (puntlassen van de carroserie)want hij zit dichtgeplakt.
Voor zover ik weet voor de eventuele airco.