95 van de 207
« Eerste  < Vorige 93 94 95 96 97 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
viny
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 252
Geregistreerd: 16-10-2012

- CX 2.0 pallas
Gepost: 10 november 2012 07:40 PM
  [ # 1411 ]

Echt gaaf Frank,zag ook een klein stukje van het onderstel,dat ziet er nieuw uit.
Heb je daar ook foto’‘s van.
Verder nogmaals respect hoor, very good knuffel

ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter lovecitro

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 10 november 2012 07:45 PM
  [ # 1412 ]

blader mijn topic maar effe door

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 10 november 2012 10:04 PM
  [ # 1413 ]
F.SvM schreef:

effe proberen

http://www.youtube.com/watch?feature=player_detailpage&v=EmKuHpioEj8

goed bezig! klepjes zijn lekker aan het tikken Wink
gr,joost

Profiel  
 
Franq
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 745
Geregistreerd: 01-12-2006

- Dyane 6 AYCB
Gepost: 11 november 2012 12:55 AM
  [ # 1414 ]

Lekker hoor! Gefeliciteerd!

AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93

Profiel  
 
Gepost: 11 november 2012 01:35 PM
  [ # 1415 ]
viny schreef:

O ja hij heeft een 2400 met carburateur,ik heb een 2.0 met carburateur.
In principe dus hetzelfde bedoel ik Sjors ,dan krijg je weer een idee waar het eventueel aankan liggen snappie Wink

Nou, het is echt een heel ander blok.
In principe wel ‘net zo simpel’, maar het is niet zo dat jouw blok hetzelfde is maar dan met 400 cc minder. Dat bedoelt Sjors.

Wat is je planning? Wanneer ga je haar nu laten lopen?

Shalom74 schreef:

mooi!
zal we co afstelling carburateur kunnen zijn .
In het boek staat tussen 0,8% en 1,5% maar dan loopt mijn motor slecht staat nu op 3% als een zonnetje.
mvg,joost

Dat is echt teveel en niet nodig hoor!
Die motor kan ook prima lopen met een CO van 1,5% of nog minder.

 

@Frank: goed bezig!  ballon

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
voormaligcitrofiel
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2119
Geregistreerd: 18-11-2007

Gepost: 11 november 2012 04:32 PM
  [ # 1416 ]

1,5% of minder dat gaat niet lukken dan loopt de motor echt slecht vandaar dat mijn carburateur op 3% staat loopt daan heel rustig en mooi!
En als je gas geeft zakt de co weg naar heel laag percentage.
gr,joost

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2012 07:52 PM
  [ # 1417 ]

Goede avond.

Volgens mij kan ik alles weer uit bouwen.
De kering bij de nokkenas laat olie door.
Dit kan ik volgens mij niet vervangen met de bak eraan?
Of kan ik genoeg ruimte maken als ik de bak opzij schuif?
Hele pakking set komt van cx basis,dus het materiaal wat is gebruikt is naar mijn mening goed.
Heb de keerring er met vet vet in gezet,of had die loc tide moeten zijn?( dacht het niet).
Of kan ik met 1 of ander iets de gehele keerring opschuiven?
En la Leo niet meer over lekkage dromen Laughing
We zullen zien.
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43335
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 11 november 2012 07:54 PM
  [ # 1418 ]
Shalom74 schreef:

1,5% of minder dat gaat niet lukken dan loopt de motor echt slecht vandaar dat mijn carburateur op 3% staat loopt daan heel rustig en mooi!
En als je gas geeft zakt de co weg naar heel laag percentage.
gr,joost

3% stationair is echt belachelijk rijk en ook erg slecht voor ‘t milieu. Zelfs mijn SM draait niet zo rijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 november 2012 08:44 PM
  [ # 1419 ]

Das mooi balen frank!

Volgens mij is een nieuwe erin de enige optie, het blok zal nog wel niet echt warm geweest zijn en dus ook niet op zijn hardst gelekt hebben.
Hoe heb je dat steunlager geplaatst?
Ik kan me voorstellen dat als de as onder buigspanning staat de keering gaat lekken.

Succes !

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2012 09:00 PM
  [ # 1420 ]

Steun lager poelie voor de waterpomp en alles zat erop.
Dus daar kan het niet aan liggen.
Maar hoe nu de volgende monteren?
Raad en daad is dus welkom.
En motor is wel ” warm” geweest thermostaat ging open.
Weet niet of dit echt warm is ,maar warm genoeg om je handen te branden.
Maar enige optie is dus motor er weer af en de versnellingsbak demonteren.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2012 09:06 PM
  [ # 1421 ]
erikkuiper schreef:

Das mooi balen frank!
Hoe heb je dat steunlager geplaatst?
Ik kan me voorstellen dat als de as onder buigspanning staat de keering gaat lekken.

Succes !

Hoe bedoel je dit?
Heb gewoon het lager met het huis erop geschoven en gemonteerd.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 11 november 2012 09:09 PM
  [ # 1422 ]

Dat is toch niet zo heel erg?

Je haalt gewoon het lagerhuis er weer af, keerring vervangen en klaar.

Heel vreemd dat hij lekt, wellicht beschadigd bij de montage?
Als dier pakkingset origineel uit 1980 (ofzo) is, dus NOS, zou het theoretisch nog kunnen dat hij is uitgedroogd, maar dit komt niet vaak voor.
Meestal zit hij bij lekkage scheef of is hij beschadigd in het midden waar hij aansluit op de as, beiden kan eigenlijk alleen veroorzaakt worden bij montage.

Wel heel bizar dat mijn droom op een bepaalde manier toch uitkwam.  Shocked


@Joost: Heb je de timing van de ontsteking wel goed en is je carburateur schoon en geheel in orde?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10392
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 11 november 2012 09:12 PM
  [ # 1423 ]

Normaliter staat je nokkenas nooit onder buigspanning. Wel balen. Beschadigd bij montage? Kun je de bak er niet afhalen met de motor erin? Bij een bx en saxo gaat dat gemakkelijk.

Edit: Leo was me weer eens voor!

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 11 november 2012 09:15 PM
  [ # 1424 ]

Frank,

Ik weet niet of dit de officiele methode is, maar ik laat de bouten handvast, draai de motor een paar slagen rond, en zet hem dan verder vast.
Als je het lager al aan de bak zet en dan de hele boel monteert zal het wel fout gaan lijkt me.

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 11 november 2012 09:15 PM
  [ # 1425 ]

Pakking set was samengesteld ,en kering zag er fris uit en was soepel.
Vanavond koelvloeistof er maar eens uit laten lopen.
Kan de olie blijven zitten?
Kan ik meteen mijn eigen onzekerheden nakijken.
Ach en aankomend weekend zit alles er weer op.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
95 van de 207
« Eerste  < Vorige 93 94 95 96 97 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook