Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ik kan graag in mijn boekjes zoeken naar een type-aanduiding van Solex. Helpt dat?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal misschien wel helpen maar wat,wil/moet je dan van mijn carborateur weten,kan alleen maar het merk vinden,solex dus en 0.6 k972 made in italy
en cit 12572
34cicf 161
71113 48 0 00
die onderste zijn waarschijnlijk onderdeel nummers
Maar waar kan ik nog meer aan zien of het een 2400 is.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Veel succes met de restauratie van jouw dame, laat haar weer stralen als een lentegodin.
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Nog even over de carburateurs:
- Haynes vermeldt voor alle motoren alléén Weber. Voor de 2400 Prestige tot 07/76 zou het een Weber 34 DMTR 35/300 zijn. Vanaf 07/76 een 34 DMTR 35/350 op de Prestige en op de berline met Airco en/of C-matic. Vanaf toen kwam op de 2400 “basis” een 34 DMTR 35/250.
- De Revue Technique Automobile voor de CX 2400 vermeldt precies hetzelfde als Haynes.
- Ook Olving vermeldt deze carburateurs, maar meldt ook dat vanaf 03/78 op de 2400 “basis” een Solex 34 CICF 161 gemonteerd zou zijn.
Jouw type Solex is dus op 2400-motoren gemonteerd geweest.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt voor het uitzoeken.
Werd al een beetje bang dat ik een miskoop had gedaan.
Maar ik kan dus weer met een gerust hard gaan slapen.
Van de week ook een nieuw rechts achterscherm gescoord
Rest van het plaatwerk aan de buiten kant valt me nog aardig mee.
Denk dat ik met losboren en dan uitskukken een heel eind kom.
binnenkant is het meeste werk.voeten bak achter en binnen schermen achter.
De lasnaden van het dak vertinnen ze altijd maar hoe doen ze dat met ontroesten.
Dit zal toch ook tussen het materiaal zitten????
Maar daar zal ik ongetwijfeld op terugkomen.
maar dat komt wel als alles uitelkaar is en de dame aan het spit zit..
Tot zover geen nieuws volgende week meer.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik heb alleen ooit een Solex op een Athéna gemonteerd gezien ooit… verder alleen Webers.
Dit is dus geen 2400 maar een 2.0 Douvrin motor.
Maar zou kunnen, als Olving het zegt, dat hij idd ook op de basis 2400 gemonteerd is geweest.
Daarbij: je kunt achteraf altijd nog wisselen naar een Weber als deze niet lekker werkt met het blok toch??
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De solex is nieuw,en heb nu van twee kanten bevestigd gekregen dat het een 2400 is.
Dus ik ga er nu toch echt geen gebruikte weber meer opzetten.
Maar waaraan kun je nu eigenlijk zien of het een 2400 is of kun je dit alleen achterhalen door het type nummer????
Alvast bedankt maar weer.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Kikke bandjes ook. Nog origineel zo te zien!
AYA-2 ‘69 | AYA-3 ‘68 | AY-CB ‘83 | MANB ‘85 | BX 15 TGE ‘91 | BX 19 TZI ‘93
Totaal aantal Berichten: 5472
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Leuk project Frank!
Erg mooie Prestige! Succes met de restauratie!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Mooi werk man. Doe je dit alleen?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ja dit doe ik alleen en heb er 5 jaar voor uitgetrokken.
gister de rest van het interieur eruit gehaald op het dashbord en de passagiersstoel na.
foto’s volgen groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanavond weer effe lekker bezig geweest.
rest van het interieur eruit op de deurpanelen en dashbord na
Alle schroeven van de stoelen waren nog netjes gangbaar,maar zo stom geweest om een schroef vast te draaien inplaats van los.
gevolg kop kapot.dus dat werd zagen en beitelen.
maar ze kwam uitiendelijk los.
Ben blij dat ik niet wist dat de zijruitjes er zo los inzaten,anders was ik nog bang geworden voor het transport.
Voorzichtig tikken en ze kwamen met lijst en al eruit.
voor de rest achterklep verwijderd en achter ruit.
Zaten al net zo los.
Wat de roest betreft valt het me nog mee alleen de bekende plaatsen.
Ben nog steeds aan het dubben of dat ik eerst de motor eruit haal en dan de carroserie van het subframe haal of dat ik alles loskoppel van het schutbord en de carroserie dan voorzichtig opkrik.
Dit laatste is voor demontage aandrijf assen en motor wel makkelijker.
maar dit zal nog zeker een week of twee duren als ik de laatste versie kies.
en als ik de eerste versie kies nog langer.
het voordeel van de tweede versie is dat ik dan mijn nieuwe"subframe"er naast kan zetten en alles één op één over kan zetten.
Maar hier dromen we eerst nog een paar nachtjes over.
Heb trouwens ook nog een nieuwe manier van uitdeuken ontdekt.
Gewoon de pur bus pakken en spuiten maar.
Dit was het weer voor vandaag vriendelijke groet frank
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110315234030?feat=directlink
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:Ben nog steeds aan het dubben of dat ik eerst de motor eruit haal en dan de carroserie van het subframe haal of dat ik alles loskoppel van het schutbord en de carroserie dan voorzichtig opkrik.
Dit laatste is voor demontage aandrijf assen en motor wel makkelijker.
De eerste versie werkt inderdaad wel veel prettiger, echter alleen als je het met behulp van een 2-koloms brug doet. Met een krik lijkt het me juist vreselijk onhandig (omdat je het over ‘opkrikken’ hebt). Met een brug til je de koets dan zo van het subframe + motor af. Maak wel eerst de uitlaat los van de vlampijp en de borgboutjes van de aandrijfassen, km-tellerkabel en dat soort zaken, want daar kun je dus anders later heel lastig bij vanaf de grond!
F.SvM schreef:Maar waaraan kun je nu eigenlijk zien of het een 2400 is of kun je dit alleen achterhalen door het type nummer????
Waren er wel Prestiges met een kleinere motor dan een 2400?? Ik dacht van niet eigenlijk…
Typeplaatje op de motor geeft uitsluitsel: M23/623 moet het dan zijn.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 10297
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ook nog zo laat op?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hahah ja, nog tot laat gewerkt vandaag (doch helaas niet aan de SM). Ben eigenlijk heel moe maar als ik nu direct inbed ga liggen, kan ik niet slapen omdat de dag dan nog door m’n hoofd raast.
Ken je dat?
Sorry, dit alles geheel off-topic
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D