Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanavond effe bezig geweest,om het nieuwe voorscherm er pas in te krijgen en waarrempel het past aan alle kanten.
Voor de rest de voeten kuip een stuk aan geheeld.
en nog meer roest weggeslepen.
hier enkele foto’s let niet op de las binnen in de auto van de voeten kuip hier kan ik niet bij met slijpen. wel voorlopig in de primer gezet.
morgen de velsrandjes verder pas kloppen en dan het voorscherm vast lassen.
en niet vergeten alle gaten voor te boren voor de proplassen.
dit was het weer voor vandaag
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110519154734?feat=directlink
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110519230839?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Waarom zal je het voorscherm vastlassen en niet gewoon vastbouten lekker handig voor later als je er een keer bij moet.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het buiten scherm zet ik wel met boutjes vast maar ik bedoel met vastlassen het binnen scherm.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
zoals hier
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
ok is duidelijk
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vind persoonlijk alleen het afkitten niet mooi.
Niet dat het niet goed gebeurt is,maar denk dat ik hier zelf rubber of zo tussen zet.
Aan de andere kant je ziet hiet eigenlijk niet weer.
En of het zin heeft want aan de achterkant loopt/zuigt het vocht er gewoon tussen,dus hier ga ik nog over denken, heb hier voor nog lang genoeg de tijd.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanavond de aandrijfassen verwijderd.om deze week een poging te doen om het blok op te takelen.
uitlaat is ook los en de hd leiding.
volgens mij was dit alles op de motor steunen na dan.
als ik iets vergeten ben zeg het maar,maar ik kon niet meer bedenken.
Wat is het trouwens toch makkelijk om de aandrijfassen van bovenaf los te halen,beter als onder de auto.
In het WP handboek wordt altijd gezegt,stabelisator stang loshalen.
Wat is dit toch een *UJHHJGKBVVGhu* werk om te doen(DUS NIET)
En ook nog bezig geweest met stukjes plaat werk.
Voor de rest deze week weinig tijd,dus we zullen zien wat er deze week op het forum komt.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110522230315?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vanavond alweer voor met de voeten kuip bezig geweest.
Schiet nu lekker op nog één gat en hij zit dicht ik hoop dit morgen te doen.
voor de rest bezig geweest met textiel afsteken dit gaat nog vrij makkelijk met de föhn erbij.
Als de voetenkuip klaar is ga ik verder met de dorpel en de kriksteun en stoel verstevigers.
Zal ik deze weer orgineel maken of?????......
Heeft iemand een beter idee?????
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110523233007?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
bedoel je de bevestigingspunten voor de voorstoelen onder de auto ?
simpel maar stevig denk ik dan maar .... (zei hij, niet gehinderd door ervaring met het opbouwen van een auto vanaf dit niveau )
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanavond het laatste stuk van de voeten kuip erin gezet.
en de verstevegingsplaat van de binnendorpel nieuws gemaakt en vast gezet.
Nu moet ik onder de achterdeur nog een halve meter en dan kan de binnendorpel eraan.
en dan de wielkast.
schiet in ieder geval lekker op.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110524234334?feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Wat een werk Frank, wel mooi werk, maar wat een werk…
It’s nice to be important but it is more important to be nice.
http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
En als je al het laswerk klaar hebt ga je de richtmaten van het koetswerk toch ook nog wel even nameten neem ik aan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe bedoel je als het laswerk klaar is nameten,en als er iets niet klopt alles weer loshalen??
Gewoon tijdens het werk vaste punten houden anders is het einde zoek (voor mij dan)
richtlijnen /richtpunten WPH ?
Maar dit is toch alleen voor de richtbank (als er schade is geweest)
Dit is voor mij dus “niet” nodig ???
Maar inderdaad om alles kloppend te houden moet je wel meten,
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43298
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je gaat lassen aan een auto op de manier zoals jij dat doet, dus grote delen uitslijpen vervangen en inlassen, heb je vaak te maken met trek en krimp. Om er voor te zorgen dat straks alles mooi past en de boel ook goed af te hangen valt en de hele handel goed spoort is het goed om de richtmaten uit het werkplaatshandboek na te meten als je klaar bent. Klopt het niet dan kan je de kale carrosserie vrij eenvoudige op de richtbank in de juiste maat trekken.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9355
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dan begrijpen we mekaar in ieder geval.
Ik doe niks anders dan wegslijpen, pasmaken en dan meteen kijken of het andere ook nog past.
Zoals bijvoorbeeld de A stijl ,is eruit geslepen maar nog intact.(het uitgeslepen deel)
als ik het onder liggende plaatwerk heb aangeheeld,kijk ik eerst of deze nog past,past het niet gaat het onderliggende weer los.
Dit heb ik ook al gedaan met de wielkast l.v.
Maar deze paste precies.
Meeste problemen voorzie ik met de nieuwe kofferbak bodem en het dak.
Maar in ieder geval bedankt voor het advies en zal het nuttig gebruiken.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.