14 van de 207
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 mei 2011 01:12 PM
  [ # 196 ]

Waarom ging je deze auto eigenlijk restaureren Frank? Ik weet niet of die vraag al gesteld is maar er zo veel werk aan dat ik het me toch afvraag. Is het wel een goede basis?

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 25 mei 2011 01:18 PM
  [ # 197 ]

Wat gaat er met het dak gebeuren dan?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 mei 2011 04:05 PM
  [ # 198 ]

Ik zelf ben ongeveer een jaar of zeven aan het kijken geweest naar een prestige die bij mij paste
En daar bedoel ik mee.
De kleur combi en aanschaf waarde.
Ik heb mijn huidige auto ook gedaan en mijn vader een DS pallas.
Nu was ik weer aan de beurt.
Zoals ik al zij het moet allemaal betaald worden en koop je een goede auto of een auto met werk
ROESTEN doet ZE.
Dus al met al je komt aan de beurt.
Ik heb dus gekozen voor een cx met werk,en jullie weten allemaal als je gaat kijken ben je verkocht.
En daar komt bij dit was een eerlijke CX dat wil zeggen de basis was orgineel op de dorpels na.
Dit wil zeggen alle plaatdelen die vervangen zijn zijn orgineel.
En daar komt bij als ik ergens aan begin is er geen weg meer terug.
En Ze was helemaal kompleet op de kussentjes na.
En alle plaatdelen die er nodig zijn,kan ik nog verkrijgen.
En voor Daan,het dak roest ook op de naden.

En als laatste ik heb hier hobby aan

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 25 mei 2011 04:08 PM
  [ # 199 ]

Duidelijk Smile Ik heb die afweging ook ooit gemaakt en er inderdaad voor gekozen om het te laten doen. Het alternatief van een andere CX voor hetzelfde geld zag ik niet zitten omdat je dan toch weer met andermans ellende zit. Maar mijn auto had, voor mijn gevoel, een iets betere basis dus vandaar mijn vraag waarom je voor een auto met WERK bent gegaan Wink

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 mei 2011 04:25 PM
  [ # 200 ]

En dat is het gewoon ,werk zit er toch aan,dus dan maar in (hoop ik )één keer goed.
En alles wat verder los halen dan gewoon.
Want dat van die A stijlen bvb had ik niet verwacht.
En je gaat een te kopen auto ook niet eerst half slopen,en dan zeggen is toch niet wat.
En daar komt bij de bekende stukken heb ik wel naar gekeken,en dat viel voor mij doen wel mee.
Ik ben in ieder geval van de straat en heb er plezier in en dat is het belangrijkste.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 25 mei 2011 04:30 PM
  [ # 201 ]

en aldus gaat deze gered worden van de roestduivel !!
gelukkig, er zijn er gesloopt voor minder.
en van deze laagdak versie zijn er maar weinig over.

dus, ga vooral door met deze hobby ! 
wij zitten met zijn allen op deze digitale tribune en juichen dit project toe !!

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 mei 2011 11:44 PM
  [ # 202 ]

Vanavond een stukje in de primer gezet waar straks het binnen scherm aankomt (kom je anders slecht bij)
en verder gegaan met lassen van de dorpel.
Nu hadden we het vandaag over rek en krimp,ivm lassen aan de carroserie.
Nu kan ik zeggen dat daar weinig tot geen sprake van is.
Dit omdat ik telkens om de 5 centimeter een ‘punt’lasje zet over het geheel te lassen stuk.
Laat het dan afkoelen (ga intussen wat anders doen)en zet dan vervolgens weer om de 5 centimeter een ‘punt’lasje en ga zo maar door tot alles dicht zit.
vandaar dat,dat stukje dorpel nog niet af is.
Heb wel gemerkt dat ik met de slijpschijf meer hitte in het materiaal breng dan met lassen.
Vooral met de schijfjes om lak en roest te verwijderen.
Dit zijn ideale schijfjes (wel duur)ben de naam effe kwijt.
Ik noem ze altijd “waar roest en lak verdwijnt waar blank metaal verschijnt.
ideaal dus.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110525222738?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 26 mei 2011 12:24 AM
  [ # 203 ]

Heb net pas dit hele draadje gelezen en bekeken. Petje af, ik wens je veel hobby plezier!
Echt wel indrukwekkend!

Succes

Profiel  
 
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 26 mei 2011 12:43 AM
  [ # 204 ]

Mooi werk, je pakt het grondig aan, is ook de enige manier om je dame een tweede leven te geven, petje af, het gaat je lukken.

Veel succes Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
Gepost: 26 mei 2011 12:57 AM
  [ # 205 ]
F.SvM schreef:

Dit omdat ik telkens om de 5 centimeter een ‘punt’lasje zet over het geheel te lassen stuk.
Laat het dan afkoelen (ga intussen wat anders doen)en zet dan vervolgens weer om de 5 centimeter een ‘punt’lasje en ga zo maar door tot alles dicht zit.


Frank, ik ben zelf geen lasser, en zal niet half kunnen wat jij klaarspeelt, maar ik heb altijd begrepen dat het steviger is om een lasrups te leggen (aflassen) dan allemaal puntjes aan elkaar.

Dit is dus zéker geen commentaar op jouw werk, maar meer een vraag van: valt dit ook onder ‘aflassen’? Omdat het dragende delen zijn dus….

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Thijs
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4959
Geregistreerd: 18-09-2004

Gepost: 26 mei 2011 01:06 AM
  [ # 206 ]

3M Scotch-Brite schijven wellicht? Die werken echt als de brandweer.

It’s nice to be important but it is more important to be nice.

http://www.explosionsandboobs.com/
Doneer, zo blijven we braaien!

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 mei 2011 07:53 AM
  [ # 207 ]

Frank, ik ben zelf geen lasser, en zal niet half kunnen wat jij klaarspeelt, maar ik heb altijd begrepen dat het steviger is om een lasrups te leggen (aflassen) dan allemaal puntjes aan elkaar.

als je dit doet breng je veel te veel hitte in het materiaal.
En dan krijg je dus veel meer last van rek en krimp.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 26 mei 2011 08:36 AM
  [ # 208 ]

Kleine aanvulling: de RDW stelt bij herstelwerkzaamheden dat er om de 2 cm gepuntlast dient te zijn!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Gepost: 26 mei 2011 10:19 AM
  [ # 209 ]

Ja, daar doelde ik dus op, maar Frank gaf aan dat hij steeds om de 5 cm last en het werk dan laat afkoelen dan daartussen opnieuw puntjes, etc.  Dus uiteindelijk wordt het wel een lange sliert puntjes.

Maar mijn vraag was: geldt dit ook als doorlassen?  c.q. is het net zo degelijk op de lange duur?

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25593
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 26 mei 2011 10:34 AM
  [ # 210 ]

Als je de ‘punt’lasjes maar voldoende warmte inbrengt zodat je het materiaal aan elkaar krijgt en niet aan het ‘solderen’ bent.

Je kan best rupsjes van 1 a 2 cm maken zonder de boel te heet te maken. Vaak afkoelen tussendoor.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
14 van de 207
« Eerste  < Vorige 12 13 14 15 16 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook