19 van de 207
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 22 juni 2011 11:08 PM
  [ # 271 ]

Tsjessus man, je gaat er doorheen als een kogel! En dan nóg tijd te kort hebben Laughing Zonder gekheid, respect van mijn kant! Mocht ik ooit nog eens beginnen aan een pseudo-restauratie, dan zal ik dit draadje er nog eens op naslaan!  very good

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2011 12:03 AM
  [ # 272 ]

Goede avond.

De laatste dagen druk geweest met de voorwiel ophanging.
Alles schoongemaakt en weer in de orginele kleur gemaakt.
De wielnaven maar eens opgezocht,en vandaag alles van één kant ineen gezet.
Ook heb ik toch maar besloten nieuwe lagers in de bovenste draagarmen te zetten.
Er zaten toch hele kleine oneffenheden in,dus gewoon eruit en vernieuwen.
Ook begonnen met de retour leidingen en nog wat kleine dingen.
Nu alles inelkaar zit heeft zich een “klein"probleem voor gedaan de onderste fusee past niet.
Ik heb de voorwiel ophanging/remklauw/wielnaaf van serie twee, en de draagarmen serie één (smalspoor)
Nu zijn hier een aantal opties voor,de eerste is het gat in de draagarm opboren (materiaal genoeg)
De onderste fusee afdraaien of een andere wielnaaf pakken en die in orde maken(hier dus geen zin in )
hoor hier graag jullie reactie op.(is dus een vraag)

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110625222433?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 26 juni 2011 01:44 AM
  [ # 273 ]

Hebben ze ook een andere passing in het fuseestuk? Anders kun je toch S1 fuseekogels kopen?

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2011 08:08 AM
  [ # 274 ]

Ze hebben een andere passing,het “bolletje” is kleiner van serie één.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 26 juni 2011 01:12 PM
  [ # 275 ]

En waarom niet de complete ophanging van een serie 1 erbij halen? Moet makkelijk te vinden zijn lijkt mij.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 juni 2011 01:15 PM
  [ # 276 ]

of is er een voordeel mbt het gebruik van serie 2 delen daar ... ?

of is de oude “beyond repair”, en had je deze liggen ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2011 01:37 PM
  [ # 277 ]

Goede middag.
Laat ik even bij het begin beginnen.
Ben begonnen met een los onderstel(break Deze was nog vrij gaaf) die in orde gemaakt.
Daarna de draagarmen er bij gezocht plus de wiel ophanging.
Want het was de bedoeling om het onderstel eerst compleet te maken (inclusief motor)en daarna een complete prestige te kopen.
En dan alles wat dubbel was als reserve te houden.
En om wielnaven motor onderdelen en dergelijke dubbel te hebben is geen overbodige luxe.
Komt er dus op neer dat ik de verkeerde heb mee genomen/gekocht.
Maar het probleem is al iets minder klein had nog een stel liggen (smalspoor)die ik toevallig bij Peter Bonhof heb mee genomen
Ben dus al begonnen met frisse moet en goede zin
Zaten nog vast aan een oud subframe (alleen de voorkant) wie ik nodig had voor de steuntjes en dergelijke die erop gelast zitten (want mijn subframe is serie twee)


vriendelike groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2011 01:43 PM
  [ # 278 ]
cx25gtit2 schreef:

of is er een voordeel mbt het gebruik van serie 2 delen daar ... ?

of is de oude “beyond repair”, en had je deze liggen ?

Voor serie twee zijn de fuse’s goedkoper en is gang baarder


vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 26 juni 2011 01:45 PM
  [ # 279 ]

dan komt het allemaal goed !!

verder ziet het er super goed uit, je aanpak !
neem jij ook werk aan mbt restauratie ? Wink

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2011 01:52 PM
  [ # 280 ]
cx25gtit2 schreef:

dan komt het allemaal goed !!

verder ziet het er super goed uit, je aanpak !
neem jij ook werk aan mbt restauratie ? Wink

Als de week een dag langer zal zijn wel,graag zelfs.
Maar met drie bedrijven en nog een eigen bedrijfje lijkt mij dat niet zo verstandig.
Kan nooit zeggen dan is het klaar,want er komt altijd wel tussen waardoor het langer duurd.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 26 juni 2011 10:32 PM
  [ # 281 ]


Vandaag dus maar begonnen met de andere wielnaven.
Daarna begonnen met de oude leidingen demonteren (voor het namaken).
En een gedeelte van de oude leidingen overgezet die waren nog zo gaaf en hebben ook niks te leiden
De aanvoer en retour van de brandstof ook maar overgezet plus de retour van de LHM leidingen.

volgende keer meer

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110626212358?feat=directlink

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110626211040?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 27 juni 2011 12:07 AM
  [ # 282 ]

Petje af hoor!!
Ik kijk regelmatig op dit draadje en je gaat als een speer.
Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Ik blijf het volgen.

Succes Peter.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2011 08:28 PM
  [ # 283 ]

Goede avond.

Vandaag de makkelijkste oplossing gevonden voor de fuse’s
Even naar mijn garagehouder geweest en die had serie één draagarmen voor smalspoor met een groot gat voor de fuse.
Zo zie je maar weer hoe éénvoudig het kan zijn,als ik soms maar eens wat meer geduld heb.
Maar dat ze bestonden wist ik niet,ik heb het gisteren nog na gezocht kon alleen breed en smalspoor vinden dus grote en kleine fusé.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 juni 2011 08:30 PM
  [ # 284 ]

Ben heel benieuwd naar het eindresultaat.
Ik blijf het volgen.

Succes Peter.

in tweeduizend veertien.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 27 juni 2011 10:15 PM
  [ # 285 ]

zou het verschil in de draagarmen kunnen samenhangen met wel of geen Diravi?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
19 van de 207
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook