20 van de 207
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 juni 2011 12:14 AM
  [ # 286 ]

Dat denk ik niet want de serie één is geleverd met en zonder dravi.
De mijne is met dravi en heeft onderin een kleine fuse.
Ik denk dat je op stevigheid doeld maar dat maakt schijnbaar geen verschil
Wat vandaag de garage houder zij:de laatste jaren van serie één werd alles wat op het schap lag er aan gedraaid vandaar dat er verschillende geleverd zijn.
In ieder geval ik ben van het probleem verlost,en wij allen hebben weer een stukje meer duidelijkheid.
De draagarmen voor een serie één (smalspoor)zijn te herkennen.
Een draagarm met een klein gat voor de fuse heeft geen uit stulpingen aan de buiten kant,ééntje voor een grote fuse wel zal morgen eens een foto posten met de verschillen.
en ze zijn natuurlijk korter plus minus 31 cm.

dit was het weer voor vandaag

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juli 2011 09:10 PM
  [ # 287 ]

Goede avond.

Ik had effe een vraag met betrekking tot het remcomando.
Ik was met mijn garage houder in gesprek en die had het er over dat serie twee beter remt dan serie één.
Daar zit dus een ander remcomando in.(zijn er meerdere)
Nu is mijn vraag,is alleen het comando anders of zijn er nog meer aanpassingen nodig,leidingen anders aansluiten,of een extra iets er tussen zetten ??????
Voor de rest deze week weinig gedaan wat dingen in de lak gezet en alle bouten en moeren en dergelijke zijn als het goed is onderweg naar polen.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 07:55 PM
  [ # 288 ]

Niemand een idee hoe het zit met het remcomando???
of is het alleen het remcomando zelf??

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 08:05 PM
  [ # 289 ]

Frank, er zijn vele wijzigigen geweest. Het ” eerste nieuwe” model remservo is gemonteerd van juni 1980. Het heeft met name een anders lopend retoursysteem. Vanaf modeljaar 1982 is er een weer een ander commando met een andere piston gemonteerd, herkenbaar aan de blauwe verf. Daarbij zijn vanaf juni 1980 de remklauwen gewijzigd en is vanaf 1981 het rempedaal gewijzigd.

Dan, in 1988, heeft men weer een ander commando gebruikt, dit keer met 3 doseurs. Maar, gelijk daarbij ook andere remklauwen achter. Volgens het boek is het mogelijk om het laatste type commando met 2 doseurs te vervangen door een model vanaf juni 1988 met 3 dosseurs. Let op: jij hebt in jouw cx het allereerste model commando, met het eerste model pedalenstel én de oude remklauwen. Ik denk niet dat je dat allemaal door elkaar moet gaan gebruiken.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 09:48 PM
  [ # 290 ]

Oke,maar wat is eigenlijk het verschil met de remklauwen????
En het leiding werk is dat allemaal wel het zelfde
Wat ik er gister van kon vinden is er alleen verschil in, met of zonder ABS.
Dit omdat ik deze week de leidingen wil vervaardigen en als deze toch het zelfde zijn kan ik er later altijd nog een nieuwer remsysteem van maken.
Dat van de pendalen wist ik .
en dan nog een vraag deze zat voor de veiligheids klep gemonteerd (ander subframe)wat is dit????

is dit soms een remkracht begrenser????

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 09:50 PM
  [ # 291 ]

heb je soms een break subframe gepakt?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 09:54 PM
  [ # 292 ]

Dit kan maar zo,is van een sloper en alleen de kop over genomen.
voor de steunen en dergelijk, stuurhuis en draagarmen

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 09:55 PM
  [ # 293 ]

Dat klepje is volgens mij de remdrukregelaar van een break en hoort niet op jouw prestige.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 09:56 PM
  [ # 294 ]

Waarom wordt er in de vraag baak maar één remservo behandeld????
En hier staan toch alle leiding systemen in???

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 04 juli 2011 09:57 PM
  [ # 295 ]

Omdat de vraagbaak een waardeloos boekje is en je gewoon échte boeken moet gebruiken Laughing

Ik haal mijn info uit de boeken van citroen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 juli 2011 10:02 PM
  [ # 296 ]

Frank,

in de Haynes blz 118 staat een afbeelding van de break limiter en op blz 120 staan diagrammen getekend met de componenten en waar ze aan vast zitten. Hier is ook terug te vinden dat dat ding alleen in de Breaks zit.

Ik zou trowuens ook het remsysteem orgineel laten, het remt volgens mij al hard genoeg zo. Wink

Succes met je project.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 10:03 PM
  [ # 297 ]

Deze komt er bij mij ook aan als het goed is???de garage houder wil dit doen maar vergeet nogal eens wat.
Anders moet ik hem zelf maar bestellen ,maar waar?????
Serie twee heb ik wel maar één dus niet.
en dan nog een vraag op de veiligheids klep zit een manocontact ,hier zijn verschillende modellen van
maar is de werking bij alle gelijk of de één voor een break de ander voor sedan enz

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 10:46 PM
  [ # 298 ]

De Haynes blz 120 geeft de zelfde schema’sweer als de vraagbaak.
Maar de bladzijde verder zijn natuurlijk wel uitgebreider.
Alleen nog maar twee remcomando’s.
Maar wat voor verschil zit er in de remklauwen???

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 04 juli 2011 10:56 PM
  [ # 299 ]

iig zijn de achterschijven vanaf 77 van 9 naar 7 mm gegaan, 2 mm dunner dus en hier zal de klauw op aangepast zijn.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 04 juli 2011 11:30 PM
  [ # 300 ]

Dit zijn dus geen schokkende veranderingen ivm leidingwerk.
En nog effe een paar foto’s
van draagarmen (smalspoor) grote en kleine fusee die met uitstulpingen is grote fusee en helemaal rechts (staat niet op de afbeelding hier boven))draagarm breedspoor.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110704221718?authuser=0&feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
20 van de 207
« Eerste  < Vorige 18 19 20 21 22 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook