Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mijn vacuüm systeem is
Een bimetaal in de aanvoer/luchtinlaat voor de carburateur wie de klep bediend voor het luchtfilter.
Dan heb ik een klep voor de airco schakeling
En een klepje bij de bediening van de aan jager wie
Je kunt sluiten door de hendel naar voren of achteren te bedienen.
En waar dient dit op de carburateur aangesloten te worden.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
welke carb zit er op?
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Weber 34 dmtr.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
als je de motorkap opentrekt dan kijk je zo tegen de carb aan en dan aan de rechter kant achter het membraan(zie eerste tekening nr 5) waar je ook versneld stationair toerental kan afstellen zitten 2 aan sluitingen voor vacum slangetjes. bij mij zitten die aangesloten op 2 elektroklepjes( 6 en 7) achter de rechter koplamp.
hoop dat je er wat aan hebt
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dank U .
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://photos.app.goo.gl/waA8jzce3XUWUfhX6
Nu echt eindelijk alles recht en aansluitend.
Lees motorkap zwaar mishandeld…
Heb je het ene goed is het ander weer verkeerd
Grootste probleem is aansluiting portier deurrubbers.
Heb je die aansluitend dan kloppen de lijnen weer niet.
En zo blijf je bezig.
Maar zoals het nu zit blijft het.
Schermen ga ik niet meer met draadeindjes in de goot vast zetten maar worden verlijmt.
Wil alleen graag goede of nieuwe deurrubbers.
Maar die kom ik nog wel tegen.
Losse plaatdelen gaan eerdaags naar de spuiter
9 maart gaat de rest naar de garage om alles,...
Motorisch en mechanisch na te kijken
Dus perfect laten lopen van de motor.
Afstellen sporing/uitlijnen enz enz
Vanaf daar gaat ze door naar de spuiter.
Aankomende tijd dus nog lekker alle klungel dingetjes doen.
En nog even een vraag!!!!!!!
Heeft het remcomando de retour naar boven of naar beneden….
Ik weet hier zijn drie soorten van.
Maar kan niet vinden welke bij mij hoort..
(Prestige 1976).
Vgf
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Daar heb ik het antwoord niet op. Maar het lijkt me heerlijke jk on na al die tijd de horizon in zicht te hebben.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Qwa plaatwerk wel ja
Maar er zitten nog uitdagingen genoeg voor de rest.
Maar ook dat komt goed.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Vakwerk!!! Prachtig…
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 en cours de refection
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://photos.app.goo.gl/FsotiFMsPEZ8NvXSA
Zou het uitmaken als je in komende kant en uitgaande kant omdraaide…
Dit omdat ik de retour naar boven wil hebben…
En ik weet niet welke ik heb.
https://photos.app.goo.gl/oCEGmRdco8qkf5Px6
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
goede vraag?
Totaal aantal Berichten: 43309
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
F.SvM schreef:
Zou het uitmaken als je in komende kant en uitgaande kant omdraaide…
Ja.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik heb um dus maar weer omgedraaid
Ik was vorige week bezig met van die kleine klungel dingetjes en toen viel mij op dat de retour van het remcomando heel ongelukkig met een bocht naar boven ging.gedoemd om kapot te gaan.
Dus ik het boek erop na geslagen.
En zoals er in voorgaande post staat in de link.
Zijn er drie commando’s geleverd die tijd.
Dus ik dacht mischien moet ik um wel omdraaien.
Zogezegd zo gedaan (uch uch).
Retour kon ik er nu fatsoenlijk op krijgen zonder ergens spanning op te hebben.
Maar daarna kwam ze niet meer omhoog .
Nu had ik meerdere dingen gedaan aan de hydroliek. Her en der een nieuw rubbertje linker veerpoot zwete iets enz
Had overal druk, ook op het commando maar niet op de vering en remmen.
Zelfs voor kwam ze niet omhoog.
Het commando zit dus iets vernuftiger in elkaar dan twee kanaaltjes tegenover elkaar wie in verbinding komen zogauw je de rem in trapt.
Weer wat geleerd
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
denk als je de boel omdraait dat het filter(in het vat) niet aan de buitenkant vies word maar aan de binnenkant.
Totaal aantal Berichten: 9360
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Joost die snap ik niet
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.