Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
mistlampen waren voor zover ik weet optie, zelfs op prestige (heb 3 prestiges gehad (‘79 - ‘81 en nu een ‘88), allen zonder mistlichten voor)
succes!
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Die van mij heeft ze ook niet. Maar eigenlijk zou ik wel verwachten dat ze voorbereid zouden zijn ... Toch niet zo’n heel ongebruikelijke optie, toch?
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Zaten af fabriek alleen op de “sportieve” modellen (GTI en dergelijke).
Citroen!
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ik vind het (persoonlijk) ook wel erg mooi staan op een Prestige hoor! Lekker ‘rijk’ in de zin van veel opties
Way out in the water, see it swimming.
Totaal aantal Berichten: 35
Geregistreerd: 15-12-2010
- CX CX25GTI automaat type 2
Dag Frank
Ik las in deze thread dat je een voorruit beschikbaar heb, ik zoek een nieuwwe voorruit voor mijn CX type 2, Zijn die hetzelfde als type 1? Dan ben ik wel geintereseerd.
groet Jacques Defize
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
break23m schreef:Die van mij heeft ze ook niet. Maar eigenlijk zou ik wel verwachten dat ze voorbereid zouden zijn ... Toch niet zo’n heel ongebruikelijke optie, toch?
Zaten af fabriek alleen op de “sportieve” modellen (GTI en dergelijke).
Citroen!
Zijn bij een prestige van 1976 dus niet voorbereid,is pas vanaf
9/1977 zoals ik nu achter ben leverbaar.
Maar als ik deze optie er nu zelf bij maak,kan ik dan de schakelaars van een later type over zetten .
En moet ik de mist lampen voor ook via een relais schakelen?
En nu zit er bij mij prestige een losse spanningsregelaar ( dus orgineel niet op de dynamo )
Neem aan dat als ik een nieuwe dynamo koop er 1opzit.kan ik dan die andere draden door lussen ( die wie op de spanningregelaar zitten)
De buitenste twee draden heb ik het dan over.
Alvast bedankt.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Frank,
ik zou het lekker orgineel laten en er geen mistlampen opzetten en als je het toch doet zou ik het iig via een relais schakelen.
en waarom een nieuwe dynamo ?? ik heb die van mij laten reviseren en werkt perfect en ziet er uit als nieuw, dat met die externe spanningsregelaar zou ik ff in het schema moeten kijken hoe het zit, zelf heb ik de inhoud van de regelaar vv door iets moderns en de buitenkant orgineel gelaten waardoor het er nog orgineel uitziet.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die van mij is al niet orgineel meer( met spannings regelaar) ik zal dus op zoek moeten naar een orginele dynamo zonder.
Of het binnen werk uit de spannings regelaar halen en daar door lussen.
En de mist lampen daar leg ik in iedergeval de bedrading voor aan.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
in dat geval zpu ik iid gewoon de bestaande dynamo gebruike, ik neem aan dat je dan wel de kabelboom orgineel wil hebben ? en dan ook een doosje van de spanningsregelaar ??
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kabelboom is straks weer orgineel,en spannings regelaar heb ik al,alleen de dynamo dus niet.
Kan hem natuurlijk ook bij de dynamo weghalen?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Bij de dynamo weghalen gaat niet lukken de spanninsregelaar zit in de houde van de koolborstels.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond.
gisteren begonnen met het eerste stukje draad boom schoon te maken,kapotte draden vervangen.
nieuwe draad voor de mist lampen.andere draad gezocht voor groot licht zodat ik er op een nette manier een relais tussen kan zetten.
eerste stekkers schoon gemaakt enz enz.
wat ik me al wel heb bekeken is dat dit klusje wel enige tijd in beslag zal nemen.
Dit vooral omdat je meteen al moet bedenken waarvoor moet ik nieuwe of andere draden hebben waar ga ik mijn relais plaatsen en waar is daar ruimte voor.
En het tapen is eigenlijk nog best lastig om dit netjes te krijgen en de draden strak te houden.
Voor de “nieuwe"draden gebruik ik een andere kabelboom.
dit was het weer voor vandaag.
vanaf volgende week weer meer tijd.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110809214715?authuser=0&feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
en zeker mooi om te zien dat het toch best wel vlot vordert !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9354
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
defize schreef:Dag Frank
Ik las in deze thread dat je een voorruit beschikbaar heb, ik zoek een nieuwwe voorruit voor mijn CX type 2, Zijn die hetzelfde als type 1? Dan ben ik wel geintereseerd.
groet Jacques Defize
Is goed stuur me maar effe een PM
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.