39 van de 207
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
harry45
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 05-07-2009

- CX 25 GTi Turbo
Gepost: 19 december 2011 04:09 AM
  [ # 571 ]

bravo Mooi gedaan Frank, goed bezig mijn compliment.

Harry

Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS

Profiel  
 
mbender
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1481
Geregistreerd: 31-10-2007

- CX 2500 diesel
- GS/GSA GS break club
Gepost: 19 december 2011 04:24 AM
  [ # 572 ]
waterman schreef:

Frank, petje af. Dat doe ik je NIET na! Echt super strak! very good

woh in al die tijd nog nooit jou zo’n compliment horen geven waterman! Frank die zit, volg je prestige draadje met groot genoegen. Even een korte vraag, het plan was toch om een jaren project van deze wagen te maken? Heb het idee als je met deze vaart doorgaat dat je voor de zomer klaar bent!
Groeten Maarten

Bestuur Citroen Contract, organisatie 100 jaar Citroen eiland van Maurik en ICCCR 2016, nu een GS 1220 club break, ex CX 2500 diesel 1984, CX2400 special break c-matic 1980, GSA 1.3 special 1984, BX 1.9 diesel 1991, BX 1.4 1990, DS 23 Pallas, 1973

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 december 2011 08:11 AM
  [ # 573 ]

Goede morgen.

Ik hoop dat als alles mee Zit,ze volgend jaar zomer na de spuiter gaat. En dan als kale carroserie.
Maar als ik tussen door met het blok bezig ga,zal het wel een jaar langer duren.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 december 2011 10:57 PM
  [ # 574 ]

Goede avond,

Vandaag Peter bonhof op bezoek/ bezorgdienst gehad.
Blijft altijd een buiten gewoon vriendelijke man.
Nadat we wat koffie en appel gebak hadden genoten,de spullen maar eens uit gepakt.
Deze beste man heeft mij voorzien van wat plaatwerk,en een nieuwe koppelings set in het vooruitzicht.
Plaatwerk bestaat uit een rugleuning ,voeten kuip achter en een ander dak.
Daarna effe de Dame beken en al het werk dat nog komen gaat.
Voor de rest weer goede afspraken kunnen maken voor komend jaar.

Dit was het weer voor vandaag.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 december 2011 12:09 PM
  [ # 575 ]

Goede morgen.

Waar kan ik eigenlijk het beste mijn airco pomp laten reviceren of misschien kan ik het zelf wel.
Het is een ouder type de rechtopstaande.
Ik hoor het wel

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2011 12:22 PM
  [ # 576 ]

Het beste gooi je die pomp weg en koop je een nieuwe sanden508 zoals die ook op de latere modellen gebruik werd. Deze pomp is een rotatiepomp die veel meer debiet heeft en trillingsvrij loopt. Ook heb je met deze pomp minder vermogensverlies. De oude york-pomp is een erg inefficient kreng dat enorme trillingen én belastingen op de nokkenas/distributieketting veroorzaakt. Maar, revisie van een York-pomp is nooit nodig, ze gaan namelijk niet stuk. Toch zou ik hem heel snel in de oud ijzerbak gooien.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 december 2011 12:27 PM
  [ # 577 ]

Maar als ik hem nu wel wil behouden,wat moet er dan nog verder aan het systeem gebeuren?
En als ik hem loshaal moet ik dan nog dingen vervangen,of kan alles weer terug gezet worden als het schoon is?
En als ik hem wel vervang,moet ik dan nog meer vervangen?
En is de Sanden 508 zo te plaatsen op het andere systeem of moet ik dan nog meer aan passen?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2011 12:31 PM
  [ # 578 ]

Als je hem wil behouden moet je de olie die er nu in zit aftappen en de compressor vullen met nieuwe olie, welke geschikt is voor het gebruik van het nieuwe koelmiddel, R134a. Dat is wat ze noemen “ester-olie”. Daarna nieuwe vulnippels monteren, ook weer voor R134a. Daarna ben je wel klaar. Voor het mooie kun je een nieuw filter/droger monteren. Dan het systeem weer in elkaar zetten, laten vacumeren, afvullen met r134a en klaar.

Als je van de oude “York” pomp af wil (en dat wil je) moet je eens naar een CX specialist en daar kijken wat je nodig hebt aan beugels etc. In SM-lang gebruikt bijna niemand die oude york pomp nog omdat het een rammelend onding is.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 december 2011 01:56 PM
  [ # 579 ]

Is er nog verschil in koelings vermogen?
En je zegt de pomp neemt nogal wat motor vermogen weg over hoeveel praat je dan?
En als je dit uitdrukt in snelheid?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10378
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 25 december 2011 02:14 PM
  [ # 580 ]

De york pakt gauw zo’n 3 pk. De sanden de helft daarvan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 25 december 2011 02:19 PM
  [ # 581 ]

Past zo’n York ook in een Pallas 2400 uit 1980?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2011 05:34 PM
  [ # 582 ]
jantje1948 schreef:

De york pakt gauw zo’n 3 pk. De sanden de helft daarvan.

Wel meer ook hoor. Op vol koelvermogen en druk wel 7 pk. De Sanden inderdaad de helft.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2011 05:35 PM
  [ # 583 ]
Nelis Infra schreef:

Past zo’n York ook in een Pallas 2400 uit 1980?

Je wil geen York Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 december 2011 07:44 PM
  [ # 584 ]

Even voor mijn beeld vorming 7 pk,als je dit omrekend in snelheid
Hoeveel verlies is dit dan?
160 in plaat van 180 km/ pu?
En als ik de york pomp reviceer dus nieuwe lagers en dergelijke,is het dan nog zo erg.
Koel vermogen meer of minder dan een Sanden ?
En hoeveel graden koelt hij dan meer of minder.
En als ik de vorige berichten goed heb gelezen,is het inslaan van de york pomp zeer belastend voor nokkenas en distrubitie.
Het heeft er bij mijn dame meer dan dertig jaar opgezeten,en nu wordt alles uiteen genomen en de bedoeling is om het als nieuw weer in elkaar te zetten.
Dus misschien wel nieuwe nokkenas en dergelijke,dan zou het toch weer dertig jaar vol moeten houden?
En een Sanden pomp wat kost zo iets?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 25 december 2011 08:59 PM
  [ # 585 ]
F.SvM schreef:

Even voor mijn beeld vorming 7 pk,als je dit omrekend in snelheid
Hoeveel verlies is dit dan? - geen idee, lekker belangrijk ook

En als ik de york pomp reviceer dus nieuwe lagers en dergelijke,is het dan nog zo erg. - Ja, natuurlijk

Koel vermogen meer of minder dan een Sanden ? - sanden heeft meer debiet
En hoeveel graden koelt hij dan meer of minder. - daar gaat het niet om! Het gaat om het gemak waarmee de boel koud word en het vermogen wat dat kost

En als ik de vorige berichten goed heb gelezen,is het inslaan van de york pomp zeer belastend voor nokkenas en distrubitie. - ja

Het heeft er bij mijn dame meer dan dertig jaar opgezeten,en nu wordt alles uiteen genomen en de bedoeling is om het als nieuw weer in elkaar te zetten.
Dus misschien wel nieuwe nokkenas en dergelijke,dan zou het toch weer dertig jaar vol moeten houden? - wil je het nou goed of blijf je tobben met ouwe meuk?

En een Sanden pomp wat kost zo iets? - valt mee, 300 euro ofzo.
VgF

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
 
39 van de 207
« Eerste  < Vorige 37 38 39 40 41 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook