Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond.
effe wat fots
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120418184439?authuser=0&feat=directlink
hij is dus echt groen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Mooi en goed bezig! Leuk om te volgen icm. de foto’s.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede avond
deze week is er veel gedaan en geregeld.
blok is uitelkaar cilinders worden gehoond,volgende week ophalen.
de krassen waren minimaal scheeld dus weer 500 euro.
motor pakking wordt maandag besteld (cx basis)
stoterbussen andere voor en ga zo maar door dus de motor komt wel goed.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120421195314?authuser=0&feat=directlink
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zoals jullie al gezien hebben ligt mijn hele blok uitelkaar.
Vanavond krijg ik mijn cilinderbussen en zuigers.
Deze wil ik er als eerste inzetten.
Maar doe ik dit samen met de zuigers?of zonder?
En er dan later erinzetten samen met de krukas.
En de vlakke delen waar de pakkingen opkomen ,waarmee kan ik die het beste schoonmaken?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hallo Frank
Wat ik mij nog kan herinneren moet je eerst de bussen monteren en dan fixeren met bouten en dan de zuigers er in zetten.
Je hebt een speciaal tooltje om de zuiger te plaatsen? Zijn niet duur en de beste methode om zuigers te plaatsen.
Edit dit vind ik net op het internet, staan mooie foto’s
Hier dus eerst de zuigers plaatsen zo te zien
Groetjes Harry
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Inderdaad mooie foto’s.
Maar effe een vraag in het wphb staat dat mijn cilinders tussen de 0,04 en 0,13 mm boven het pakkingsvlak moeten uitsteken.
Wat is wijsheid?
De grootste maat nemen?
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Alles tussen die 2 waarden is goed. Als je daar buiten komt moet je andere voetpakkingen monteren.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Oké .duidelijk.
Bij het uithalen zaten ze in een soort zilverpapieren ringen
Nu pakkingen van een DS gepakt.
Neem aan dat hier ook vloeibare pakking bij moet?
Maar hoe ga ik nu te werk?
Eerst passen met de papieren pakking en kijken of de hoogte goed is en weer uit elkaar en vloeibare pakking er tussen en dan definitief monteren?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Frank, ik zie je geregeld rijden bij Lichtenvoorde. Het project vordert goed zie ik!
Het eindresultaat zal ik ongetwijfeld een keer zien.
Mooi werk!
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
F.SvM schreef:Oké .duidelijk.
Bij het uithalen zaten ze in een soort zilverpapieren ringen
Nu pakkingen van een DS gepakt.
Neem aan dat hier ook vloeibare pakking bij moet?
Maar hoe ga ik nu te werk?
Eerst passen met de papieren pakking en kijken of de hoogte goed is en weer uit elkaar en vloeibare pakking er tussen en dan definitief monteren?VgF
Frank,
ik toen ook die DS voetpakkingen erin gezet, het is een kwestie van goed schoonmaken onderin ,pakking erin leggen en bus erop drukken. Er werd toen wel geadviseerd een beetje vet aan de pakking te doen ivm wegschiuven.
Ik heb er iig geen vloeibare pakking aan gedaan en heb lang mijn twijfels gehad of het zou werken maar als je de hoogte in de gaten houdt doet de kop het werk. Bij mij is het iig nog steeds dicht (verlies geen KVS en krijg er geen olie bij )
Succes,
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Nooit vloeibare pakking op die plek gebruiken ivm hitte.
Wat hierboven al gezegd is, een beetje vet tegen verschuiven en dan de bus erin drukken.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nu sta ik dus voor een zeer lastige keuze.
En aangezien ik nu dus in het zelfde schuitje zit als dat Mark toen zat.
Ga ik er vanuit dat dit goed is.
Maar effe een vraag kan ik de pakking niet eerst om de cilinder schuiven en er dan inzetten.
En heb je eerst de cilinders erin gehad om te kijken of 1 en ander klopte?
Vind het eigenlijk wel gek,de man wie mij dit advies gaf ( vloeibare Pakking erbij) doet hele dagen niks anders dan motoren revisie.
( ook citroen) hij zegt (en heeft mij ook van deze vloeibare pakking meegegeven)
Deze erbij tussen doen en alles goed laten drogen ,dan zakt de vloeibare pakking er mooi tussen.
En dit minimaal een dag laten staan dan kan alles mooi ” drogen”
En zit het ook goed.
Graag zou ik dus nog meer tips en dergelijke ontvangen.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Mark Gielen schreef:F.SvM schreef:
Frank,
Ik heb er iig geen vloeibare pakking aan gedaan en heb lang mijn twijfels gehad of het zou werken maar als je de hoogte in de gaten houdt doet de kop het werk. Bij mij is het iig nog steeds dicht (verlies geen KVS en krijg er geen olie bij )Succes,
Mark
En wat nu als de cilinder te diep komt?
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dan kan je blok bij het grofvuil. En ja, de pakking gaat eerst om de bus (dat noem jij cilinder ) en met bus en al het blok in.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Bedankt.
En heb nu net als Mark ,een gevoel van ,zal dit wel dicht wezen?
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.