47 van de 207
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 april 2012 07:51 PM
  [ # 691 ]

goede avond.

effe wat fots


https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120418184439?authuser=0&feat=directlink

hij is dus echt groen.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 18 april 2012 08:23 PM
  [ # 692 ]

Mooi en goed bezig! Leuk om te volgen icm. de foto’s.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 april 2012 09:10 PM
  [ # 693 ]

goede avond


deze week is er veel gedaan en geregeld.
blok is uitelkaar cilinders worden gehoond,volgende week ophalen.
de krassen waren minimaal scheeld dus weer 500 euro.
motor pakking wordt maandag besteld (cx basis)
stoterbussen andere voor en ga zo maar door dus de motor komt wel goed.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120421195314?authuser=0&feat=directlink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 april 2012 01:48 PM
  [ # 694 ]

Zoals jullie al gezien hebben ligt mijn hele blok uitelkaar.
Vanavond krijg ik mijn cilinderbussen en zuigers.
Deze wil ik er als eerste inzetten.
Maar doe ik dit samen met de zuigers?of zonder?
En er dan later erinzetten samen met de krukas.
En de vlakke delen waar de pakkingen opkomen ,waarmee kan ik die het beste schoonmaken?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 28 april 2012 10:48 AM
  [ # 695 ]

Hallo Frank

Wat ik mij nog kan herinneren moet je eerst de bussen monteren en dan fixeren met bouten en dan de zuigers er in zetten.

Je hebt een speciaal tooltje om de zuiger te plaatsen? Zijn niet duur en de beste methode om zuigers te plaatsen.

Edit dit vind ik net op het internet, staan mooie foto’s

Hier dus eerst de zuigers plaatsen zo te zien

Groetjes Harry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 april 2012 10:26 PM
  [ # 696 ]

Goede avond.

Inderdaad mooie foto’s.
Maar effe een vraag in het wphb staat dat mijn cilinders tussen de 0,04 en 0,13 mm boven het pakkingsvlak moeten uitsteken.
Wat is wijsheid? 
De grootste maat nemen?

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10379
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 28 april 2012 10:27 PM
  [ # 697 ]

Alles tussen die 2 waarden is goed. Als je daar buiten komt moet je andere voetpakkingen monteren.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 april 2012 10:29 PM
  [ # 698 ]

Oké .duidelijk.
Bij het uithalen zaten ze in een soort zilverpapieren ringen
Nu pakkingen van een DS gepakt.
Neem aan dat hier ook vloeibare pakking bij moet?
Maar hoe ga ik nu te werk?
Eerst passen met de papieren pakking en kijken of de hoogte goed is en weer uit elkaar en vloeibare pakking er tussen en dan definitief monteren?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 28 april 2012 11:47 PM
  [ # 699 ]

Frank, ik zie je geregeld rijden bij Lichtenvoorde. Het project vordert goed zie ik!
Het eindresultaat zal ik ongetwijfeld een keer zien.

Mooi werk!

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 29 april 2012 09:29 AM
  [ # 700 ]
F.SvM schreef:

Oké .duidelijk.
Bij het uithalen zaten ze in een soort zilverpapieren ringen
Nu pakkingen van een DS gepakt.
Neem aan dat hier ook vloeibare pakking bij moet?
Maar hoe ga ik nu te werk?
Eerst passen met de papieren pakking en kijken of de hoogte goed is en weer uit elkaar en vloeibare pakking er tussen en dan definitief monteren?

VgF

Frank,

ik toen ook die DS voetpakkingen erin gezet, het is een kwestie van goed schoonmaken onderin ,pakking erin leggen en bus erop drukken. Er werd toen wel geadviseerd een beetje vet aan de pakking te doen ivm wegschiuven.

Ik heb er iig geen vloeibare pakking aan gedaan en heb lang mijn twijfels gehad of het zou werken maar als je de hoogte in de gaten houdt doet de kop het werk. Bij mij is het iig nog steeds dicht (verlies geen KVS en krijg er geen olie bij Smile )

Succes,

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 29 april 2012 09:51 AM
  [ # 701 ]

Nooit vloeibare pakking op die plek gebruiken ivm hitte.
Wat hierboven al gezegd is, een beetje vet tegen verschuiven en dan de bus erin drukken.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2012 12:07 PM
  [ # 702 ]

Nu sta ik dus voor een zeer lastige keuze.
En aangezien ik nu dus in het zelfde schuitje zit als dat Mark toen zat.
Ga ik er vanuit dat dit goed is.
Maar effe een vraag kan ik de pakking niet eerst om de cilinder schuiven en er dan inzetten.
En heb je eerst de cilinders erin gehad om te kijken of 1 en ander klopte?
Vind het eigenlijk wel gek,de man wie mij dit advies gaf ( vloeibare Pakking erbij) doet hele dagen niks anders dan motoren revisie.
( ook citroen) hij zegt (en heeft mij ook van deze vloeibare pakking meegegeven)
Deze erbij tussen doen en alles goed laten drogen ,dan zakt de vloeibare pakking er mooi tussen.
En dit minimaal een dag laten staan dan kan alles mooi ” drogen”
En zit het ook goed.
Graag zou ik dus nog meer tips en dergelijke ontvangen.

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2012 12:10 PM
  [ # 703 ]
Mark Gielen schreef:
F.SvM schreef:

 

Frank,


Ik heb er iig geen vloeibare pakking aan gedaan en heb lang mijn twijfels gehad of het zou werken maar als je de hoogte in de gaten houdt doet de kop het werk. Bij mij is het iig nog steeds dicht (verlies geen KVS en krijg er geen olie bij Smile )

Succes,

Mark

En wat nu als de cilinder te diep komt?

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 29 april 2012 12:14 PM
  [ # 704 ]

Dan kan je blok bij het grofvuil. En ja, de pakking gaat eerst om de bus (dat noem jij cilinder Wink) en met bus en al het blok in.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 29 april 2012 12:20 PM
  [ # 705 ]

Bedankt.
En heb nu net als Mark ,een gevoel van ,zal dit wel dicht wezen?

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
47 van de 207
« Eerste  < Vorige 45 46 47 48 49 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook