Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Hmmm,
dat ken ik ergens van met die koppelingskabel, alleen bij mij brak ie dus gwoon doormidden en die deskel van dat vaatje zit er los op en moet er gewoon vanaf kunnen.
Verder heb je lekker de vaart erin.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Die snelheid zal wel minder worden zo gauw alles uitelkaar is.
Want het is de bedoeling dat alles echt uit elkaar gaat bouten en moeren stralen nieuws verzinken enz enz tot in het kleinste detail weer goed wordt (ga alleen van een 4 naar een 5 bak)de rest orgineel.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoe kan ik eigenlijk mijn deurpanelen het beste wegleggen??????
rechtop staand liggend opkop ??????
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
De voorwielwielophanging is al klaar zo te zien, ziet er goed uit zo schoon had ik ze niet gemaakt.
die deurpanelen zou ik gewoon plat leggen en vooral droog zodat ze niet kromtrekken door het vocht.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
En het plastic behandelen met een plastic conditioner, voor het dashboard of zo.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Deurpanelen span je het beste met 2 of 3 spanbanden op een plaat multiplex. Dan weet je zeker dat ze niet krom gaan trekken!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
F.SvM schreef:het is de bedoeling dat alles echt uit elkaar gaat bouten en moeren stralen nieuws verzinken enz enz tot in het kleinste detail weer goed wordt
Als je het op dat niveau gaat aanpakken, moet je zeker niet met amp-stekertje in je dashboard gaan werken, zoals eerder gesuggereerd werd. Dan moet je gewoon de originele stekkers gebruiken en alles netjes solderen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dat van die stekkertjes was ik al over uit.
Maar mijn deurpanelen zijn zoals bij de meeste van ons een beetje krom (voor).
hoe krijg ik deze het beste weer in vorm.
Door de binnen kant of buiten kant vochtig te maken?????
Of moet ik het leer eerst week/soepel maken?????
heb hier geen kaas van gegeten en om zomaar wat te proberen is ook jammer (als het mis gaat)
De deurpanelen achter zit een soort kunstof onder trekken deze ook krom?????
zijn nu nog recht maar ik bedoel dus als ik ze lang weg leg.
Deze week mijn “nieuwe subframe” maar eens laten stralen en en dan ??? vlamverzinken of een gewone primer erop.het laatste ben ik nog niet over uit.dus eerst maar eens beginnen met stralen.
Wat ik wel weet is dat ik ze niet meer ga laten beitsen te veel negatieve reacties van restauratie bedrijven.
Ben hier toch een jaar mee aan het denken geweest en informatie over ingewonnen.
Maar door water mans advies (om even sars te doetichem bellen,nog bedankt hiervoor).
zie ik hier dus toch maar van af.
Dit was het weer voor vandaag,bedankt en tot ziens.
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Ik heb even een vraag,ik wil mijn auto straks om zijn “eigen” as laten draaien.
Dit wil ik doen door een construktie te maken aan de voorzijde en deze wil ik vast maken aan de punten waarmee de carroserie aan het chasie zit (bovenin de spatschermen.
En aan de achterzijde bij de laatste punten waarmee ze aan het subframe zit (midden boven de benzine tank).
Zal de rest van de star genoeg zijn om hier tussen te hangen.
Zal natuurlijk her en der in de auto wel schoren moeten plaatsen,maar dit laatse lijkt me logisch.
Ik bedoel dus op de zelfde manier als boven gaande foto.(vorige berichtje).
Vriendelijke groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zijn jullie er al uit hoe ik het beste de construktie kan maken,om haar te laten draaien???
Verder vanavond het stuuthuis gaspendaal en de rem/koppelingspendaal verwijderd.
Voorruit eruitgehaald heel nog,maar kom ik later goed aan het kijken,zit er in de rechter boven hoek lucht tussen de twee lagen dus wie er nog interresse heeft (gratis)in een voorruit.
Lucht is minimaal maar ik wil hem er niet meer in hebben.
Oja de kabelboom heb ik er ook nog uitgehaald.
En weet iemand waarvoor de twee slangetjes zijn en waar ze aan moeten (in het motorruim ,lagen daar ergens los tussen)deze gaan naar de verwarmings bediening.Zit airco in.
Dit was het wel zo’n beetje voor vandaag.
vriendelijke groet frank.
Helaas vandaag geen foto’s
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Alan is er ook mee bezig, een CXA Prestige dan. rond p. 16 heeft hij ook een constructie, dacht dat hij ook kon draaien. check zijn foto’s.
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede morgen.
Hé bedankt voor de info.
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Weet iemand al waar de twee dunne slangetjes aan moeten die vanaf de kachel bediening komen????
Ze komen uit in het motor ruim maar waar moeten ze aan???
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
euhhh…..
jij ben zo iemand met een bijzondere uitvoering, zo’n vroege laagdak prestige.
die eerst 1 - 2 jaar van producite zit op een aantal puntjes wat anders in elkaar dan de latere.
jij bent actief in met maken van foto’s, ga zo door ! graag ook een foto bij deze vraag, dan leren wij er ook wat van.
en, ik weet niet welke 2 slangetjes je bedoelt.
zijn er andere slangen dan de af- en aanvoer van KVS ?? (behoudens electriek)
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Zal vanavond een foto posten .
Maar de slangetjes komen bij de temperatuur schuif uit.
Dat wil zeggen, daar zit een soort schakelaartje met een naaldje dat er in drukt aks je de temperatuur op warm zet.maar zal vanavond ook een foto posten met het idee waar ik denk dat één van de twee aan zit in het motor ruim.
vriendelijke groet frank.
ps nog bedankt voor de tip om bij allan te kijken.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.