Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Ik heb het distibutie deksel bij de CX nog nooit gelakt gezien, altijd grijs verzinkt.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
trxke schreef:Ik heb het distibutie deksel bij de CX nog nooit gelakt gezien, altijd grijs verzinkt.
Ben er nu dus helemaal uit.( dank voor al uw reacties)
Hij gaat dus mooi gepassiveerd worden ,in het blauw zoals ze dat noemen.( is dus grijs) en dan monteren met geel gepassiveerde moertjes en boutjes.
Nogmaals dank .
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 7582
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
sjiek hoor! En ik denk dat ik dan ook in de war ben met de DS. Excuses voor de verwarring.
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede middag/ avond.
Een vraag over de dynamo.
Zijn de koolborstels los te koop of moet ik deze kompleet kopen met dat zwarte kastje eromheen?
Als dat zo is wordt de dynamo reviceren wel wat duurder dan vier tientjes
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
F.SvM schreef:trxke schreef:Ik heb het distibutie deksel bij de CX nog nooit gelakt gezien, altijd grijs verzinkt.
Hij gaat dus mooi gepassiveerd worden ,Nogmaals dank .
Vriendelijke groet frank
Huh, gepassiveerd?
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
cxj schreef:F.SvM schreef:trxke schreef:Ik heb het distibutie deksel bij de CX nog nooit gelakt gezien, altijd grijs verzinkt.
Hij gaat dus mooi gepassiveerd worden ,Nogmaals dank .
Vriendelijke groet frank
Huh, gepassiveerd?
O sorry
Bedoel dus gepasifeerd geel of blauw.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Met of zonder spelfout, ik heb er nog nooit van gehoord. Wel van electrolytisch verzinken, maar dat zul je niet bedoelen.
Totaal aantal Berichten: 9441
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Blauw passiveren, zie http://www.fobaplating.nl/processen/blauw-passiveren en geel passiveren, zie http://www.fobaplating.nl/processen/verzinken-geel-passiveren
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
goede morgen
gister de koolborstels van de dynamo vervangen
was op de site van cx basis aan het kijken en daar kosten ze 30 tot 70 euro.
compleet met houder dat dan weer wel.maar een dynamo compleet heb je al voor 125 euro :
ik denk ik waag de gok en haal een setje bij de plaatselijke ijzerboer voor 4.50 euro.
dit paste natuurlijk niet dus bij de oude de draadjes en de veertjes verwijderd en over gezet naar de nieuwe.
dit eraan gesoldeerd en weer gemonteerd.
nu nog effe wachten op alle boutjes en moertjes en dan kan alles weer vast.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120519094915?authuser=0&feat=directlink
vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Handig, dat scheelt een hoop knaken!
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond.
Vandaag de laatste dingen wie ik kon vinden ( zijn er nog wel meer waarschijnlijk).
In de emmer gegooid om te laten passieveren.
Maar nu ook begonnen met de aandrijfassen los te halen om alles goed schoon te maken en te controleren.
Maar nu is mijn vraag hoe krijg ik alles uit 1 .
Bij de tripoidekoppeling heb ik de borg veertje weg,maar kan deze er nu met een poelie trekker af? heb ik er natuurlijk al opgehad.( zonder resultaat)
Of moet ik 1 en ander warm stoken?
En aan de andere zijde hoe krijg ik dit uitelkaar?
Vriendelijke groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
trxke schreef:Ik heb het distibutie deksel bij de CX nog nooit gelakt gezien, altijd grijs verzinkt.
Waarom zijn die deksels die ik altijd zie dan allemaal verroest??
Maar goed, als Frank wil verzinken of wat dan ook, moet hij dat zelf weten. Lijkt mij persoonlijk zonde van het geld (kun je beter besteden aan de dynamo).
Want werkelijk niemand die het daar gaat zien en roesten doet het bij jou toch niet meer aangezien die auto permanent in de garage zal slapen en af en toe met een zonnetje de weg op zal gaan.
Edit: of ik heb een verkeerd beeld van passiveren, is dit het?
Lijkt me niet erg effectief gedaan dan….
Of deze, is toch origineel
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Op de laatste foto ,is de deksel toch echt grijs .
En ik wil de auto gewoon origineel maken.
En aangezien de motor eerst nog anderhalf jaar zo los staat moet dat dekseltje er gewoon goed uitzien
En daarna gaat ze echt niet de garage in Leo .maar zal ingezet worden als dagelijks vervoermiddel
Dus zomer en winter rijden met de dame.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Totaal aantal Berichten: 1357
Geregistreerd: 08-01-2005
- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
La Léo schreef:trxke schreef:Ik heb het distibutie deksel bij de CX nog nooit gelakt gezien, altijd grijs verzinkt.
Waarom zijn die deksels die ik altijd zie dan allemaal verroest??
Maar goed, als Frank wil verzinken of wat dan ook, moet hij dat zelf weten. Lijkt mij persoonlijk zonde van het geld (kun je beter besteden aan de dynamo).
Want werkelijk niemand die het daar gaat zien en roesten doet het bij jou toch niet meer aangezien die auto permanent in de garage zal slapen en af en toe met een zonnetje de weg op zal gaan.
Al de distributiedeksels die ik in de cx heb gezien waren altijd grijs verzinkt ,en ja dat roest ook op de lange termijn.
Op uw laatste foto is duidelijk te zien dat het deksel verzinkt is geweest en nu veroest is, van verf is hier toch niets op te zien.
Frank, waarom wil je de tripoide van de as verwijderen? je kan de hoezen toch vervangen zonder de tripoide van de as te halen.
Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
trxke schreef:
Al de distributiedeksels die ik in de cx heb gezien waren altijd grijs verzinkt ,en ja dat roest ook op de lange termijn.
Ah oké.... kijk dát wist ik niet. Ik dacht altijd: verzinken = niet meer roesten. Net als lantaarnpalen zeg maar.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D