55 van de 207
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 juni 2012 09:51 PM
  [ # 811 ]

Zou dat van de vorstbeveiliging van de airco zijn?

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 03 juni 2012 09:56 PM
  [ # 812 ]

goed gevonden Mark ! moest zoiets zijn maar waar zit dit nu weer…..?
wil de echte laagdak-prestige-airco kenner even opstaan ?

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 03 juni 2012 09:58 PM
  [ # 813 ]

Zal dus in/bij de verdamper zitten.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juni 2012 11:15 PM
  [ # 814 ]
Mark Gielen schreef:

Dia aan/uit knop zal waarschijnlijk wel naar de compressor gaan en verder zit er volgens mij niks warme/koude ucht regel je met de kleppen. En volgens mij hebben alle vroegen CX’en die airco hebben alleen de knop de draaiknop kwam pas later.

Mark

edit: net nog even de Haynes erbij gepakt blz 173. er moet dus in serie met de aanuit schakelaar ergens een thermostaat zitten mogelijk heeft die draad daar iets mee te maken.

Dit is de juiste beschrijving.
Toevallig kwam vanavond ” mijn” monteur langs die mij met de bak en motor assisteerd.
Deze draad ( thermostaat) gaat tussen airco ( lamellen ) door en zweeft dan ergens tussen de aanjager en airco blok.
En deze schakeld dus iets tussen de aircoknop( op de midden console) en de compressor .
Want de draden lopen van de aircoknop naar de thermostaat en daar komen weer twee draden uit die naar het motor ruim gaan..

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 juni 2012 11:18 PM
  [ # 815 ]

Dit is dus de thermostaat waar de draad aanzit.
Deze zit tussen de schakelaar en de compressor


Hieraan zit dus die draad ( kan wel een holle tinnen draad zijn )
Rechts op de foto zie je de twee draden die naar de airco knop gaan en links de twee die het motor ruim ingaan.


komt rechts van boven

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 04 juni 2012 01:07 AM
  [ # 816 ]

O ja, jij hebt nog zo’n knop met alleen een sneeuwvlokje erop. Da’s waar…
Had geeeen idee hoe dat werkt, die zie ik zo zelden voorbij komen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juni 2012 12:44 PM
  [ # 817 ]

goede middag.

gister weer een mooi verjaardags kadootje gehad.

mooi he la leo een nieuw verzonken deksel Laughing

en hier de rest

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20120621113522?authuser=0&feat=directlink

morgen weer meer

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2012 12:49 PM
  [ # 818 ]
La Léo schreef:

O ja, jij hebt nog zo’n knop met alleen een sneeuwvlokje erop. Da’s waar…
Had geeeen idee hoe dat werkt, die zie ik zo zelden voorbij komen.

Die schakelt de boel af als het zaakje bevriest. Ik dacht dat het -15 of -18 mag worden. ik heb mijne in de Sm gestest in de vriezer…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2012 12:52 PM
  [ # 819 ]
F.SvM schreef:

een nieuw verzonken deksel

Volgens mij is het verzinkt, want als ie verzonken is ligt ie onder water Laughing

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25633
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 21 juni 2012 12:55 PM
  [ # 820 ]

nee dat is GEzonken.. Verzonken is ietsje lager dan de omgeving..

miereneuk modus uit.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
EW
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5010
Geregistreerd: 03-08-2004

Gepost: 21 juni 2012 12:58 PM
  [ # 821 ]

gezien de vorm kan hij ook na montage wat verzonken zijn, maar het is duidelijk zichtbaar dat ie verzinkt is.

Profiel  
 
René Jongejan
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9444
Geregistreerd: 27-09-2007

- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Gepost: 21 juni 2012 01:14 PM
  [ # 822 ]

Excuus, was even in gedachten verzonken!

Maar on topic weer.
Frank, ziet er goed uit, het verzinkte en geel gepassiveerde materiaal.
Wat voor voorbehandeling geef jij het, stralen?
En wat zijn de kosten van dergelijke acties?

Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juni 2012 02:54 PM
  [ # 823 ]
René Jongejan schreef:

Excuus, was even in gedachten verzonken!

Maar on topic weer.
Frank, ziet er goed uit, het verzinkte en geel gepassiveerde materiaal.
Wat voor voorbehandeling geef jij het, stralen?
En wat zijn de kosten van dergelijke acties?

Ik heb er dit keer voor gekozen om de laatste onderdelen ( met name de motor onderdelen en boutjes en moertjes van de motor)
In Nederland te laten passieveren,omdat ik het hier met twee terug heb. ( iets makkelijker met monteren ( geheugen))
En in Polen duurt het een paar maand .
voor dit pakketje heb ik 8 en halve euro betaald per kilo. Het was bijna 15 kilo .
Dit is inclusief stralen beitsen en passieveren
In Polen betaal ik daar drie tientjes voor all in.( 15 kilo dus)
De reden dat ik het eerst naar Polen liet gaan ,was omdat ze het daar ook straalden .
En aangezien dit vrij kostbaar is ( tijdrovend) kun je dit dus beter in Polen laten doen.
Maar nu heb ik dus het geluk dat ik via via iemand heb die het dus ongeveer voor 8,5 euro doet per kilo.

Vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 juni 2012 03:47 PM
  [ # 824 ]

Stel je zou alle boutjes en moertjes van een gehele auto zelf stralen.
Dan moet je rekenen op 100 tot 200 euro maximaal.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 21 juni 2012 03:59 PM
  [ # 825 ]
F.SvM schreef:

mooi he la leo een nieuw verzonken deksel Laughing


Schitterend. Zo zie ik ze zelden hoor!!!  Laughing

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
 
55 van de 207
« Eerste  < Vorige 53 54 55 56 57 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook