7 van de 207
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 maart 2011 12:13 AM
  [ # 91 ]

Zoals beloofd hier nog wat foto’s.
van de twee slangetjes en waar ze naar toe gaan??????
Verder is het motor ruim en en de voorkant van de auto helemaal kaal.
Ben er nu ook uit hoe ik ze ga laten draaien,ik ga één grote as er doorheen maken waaraan ik haar bevestig maak deze vast aan de in het schutbord gordel bevestiging en aan de achterst gaten op de plek waar ze het laatst vast zit aan het subframe (in de kofferbak)
Morgen gaat het onderstel eindelijk naar de straler en hoop ik haar spoedig weer te hebben.
Voor de rest eigenlijk geen nieuws meer,behalve dat ik het steeds leuker vind worden en in gedachten al weer aan het opbouwen ben.
En dan nog één vraag over het stuurhuis,Is het noodzakelijk te reviceren of is dit onzin en zoja
kun je hier nog onderdelen van krijgen????




https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110323225444?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 maart 2011 08:38 AM
  [ # 92 ]

Die slangetjes lijkt mij iig duidelijk iets van de verwarming icm met aico miscchien, ikzelf heb geen airco en heb die slangen ook zeker niet en die van mij is van ‘78 maar heeft ook het nieuwe kachelsysteem met de rechthoekige uitlaten, misschien hebben alleen de oude kachelhuizen dit.  huh

edit:schiet me nu net binnen, ik heb daar 2 microswitchen zitten die de motor van de lucht inlaatklep doen sluiten als de aanjager op “0” staat, mischien is het zoiets.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43286
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 maart 2011 09:03 AM
  [ # 93 ]

Bij het stuurhuis is het zeer belangrijk dat je goed de aanwijzingen in het werkplaatshandboek volgt. Doe je dat niet en het stuurhuis komt scheef te zitten dat wordt je helemaal gek straks. Ook de diravi-unit moet je voor demontage éérst blokkeren met een pen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 maart 2011 01:33 PM
  [ # 94 ]

Waar kun je de diravi blokkeren???
Tenminste als je dat witte bolletje bedoeld??? soory is centruvigaal regeling
En hoe bedoel je het stuurhuis scheef???

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Gepost: 25 maart 2011 12:04 AM
  [ # 95 ]
F.SvM schreef:

van de twee slangetjes en waar ze naar toe gaan??????
Verder is het motor ruim en en de voorkant van de auto helemaal kaal.


De slangetjes zijn als ik het goed zie om m.b.v. vacuum de recirculatieklep open/dicht te zetten. Dat zwarte potje zit toch bij de koeltoren?  Je foto’s blinken niet uit in duidelijkheid, maar dat is wat ik ervan zie…


Ik hoor eigenlijk vrij weinig van stuurhuizen van de CX die lek gaan. Mij lijkt het geheel reviseren van zo’n ding dus ...hhhm tja, overbodig, zeker als hij nu niet lekt en goed functioneert.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 25 maart 2011 07:53 AM
  [ # 96 ]

Hé dank je wel,had zelf al wel een vermoeden dat de slangetjes daar aan moesten.
Maar heb zelf nog maar één punt gevonden(als je voor de auto staat aan de linkerkant van de koeltoren)
aan de voorzijde,maar waar zit de andere aan????
En van dat stuurhuis had ik ook al in gedachten,maarja ik had een grote mond dat ik alles tot op het laatste schroefje uit elkaar haal dus????
Dus dat zal ik maar terug nemen wordt dus bijn alles tot op het laatste schroefje.
Gisteren dus eindelijk het subframe weg gebracht ballon
Is over drie weken ongeveer klaar en wordt door het bedrijf in de epoxiprimer gezet.
Daar na gaat ze weer aan de rolbok om volledig van binnen in de tectiel gezet te worden RX5.
In tussen tijd ga ik een schaar liftje maken,heb zelf nog een hef cilinder en wat oud ijzer dus dat moet lukken.
Dit alles om straks lekker met rechte rug te kunnen werken,vanmiddag maar eens de maten nemen (bij citro classiek in borculo)
gister niks gedaan aan de carroserie (bier wezen drinken)maar vanavond er weer lekker mee verder.

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 maart 2011 01:03 PM
  [ # 97 ]

Goede morgen ,gister begonnen met het maken van een (poetsbrug) om straks alles lekker op normale werkhoogte te kunnen monteren verder de auto verder kaal gemaakt en tussen door nog een zaagbok gemaakt voor de zorgvragers.
Verder ben ik erachter waar de slangetjes vor zijn.
Die sturen een luchtklep aan doormiddel van een vacuem van de motor die bij de temperatuur handel wordt geschakeld.vanaf vanavond weer meer tijd voor de auto en benodigd heden.




https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20110327115007?feat=directlink

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 maart 2011 12:55 AM
  [ # 98 ]

Goede avond vanavond weer lekker aan het lassen geweest met mijn poetsbrug begint nu ergens op te lijken.
Morgen maar eens zien dat ik een hydro pomp op de kop kan tikken.
Ik wil er eigenlijk wel één op 220,maar eens vragen wat dit kost anders maar gewoon een hand pomje.
En nog effe kijken of ik mijn cilinder kan ruilen vor eentje met een langere uitslag heb nu 50/60 cm en wil eigenlijk naar 80 cm.
Omdat dan de construktie steviger wordt,want mijn drukpunt van de cilinder komt dan hoger te liggen.
De totale hoogte van de poetsbrug uitgeklapt blijft dan gelijk.



vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 maart 2011 01:07 AM
  [ # 99 ]

Vandaag helaas geen foto’s.
Wel druk geweest voor de dame.
Heb dibbert een verlanglijstje gegeven,en hij had waarrempel alles.
Toch weer gek dat dibbert alles heeft.
Mijn lijstje was,linker en rechter koplamp(nieuw)/rechts achterscherm /sierdorpels buitenkant(RVS)/
RVS strip boven dashbord kastje/linker portier voor,en nog veel meer.
Voor de rest de raamsponning voor en achter bij bonhof epe besteld (schade auto) en de achterplaat van de rugleuning bank achter *de bevestiging aan de leuning zelf.
Verder ben ik bij langelaar geweest om te overleggen,dit omdat ik mijn totale interieur naar polen wil doen om daar te laten repareren nieuwe vulling enzo,of totaal nieuwe bekleding inclusief deurpanelen en dashbord A B en C stijl en het hemel.
Dit omdat de uren in polen niet zo duur zijn en ze vakwerk leveren.
Voor de voorste panelen wordt dan waarschijnlijk een nieuwe mal gemaakt.
Maar hoe dit alles gaat verlopen horen jullie tzt nog wel.
Morgen weer verder met mijn poets/reparatie brug,vandaag heb ik daarvan de achterste “poten"gemaakt. Morgen even horen hoe ver ze met mijn pomp zijn en morgenavond de bovenste liggers maken.
Dan hoop ik dat ik vrij of zaterdag de cilinder kan plaatsen om te testen voor waar die moet komen te zitten ivm werkhoogte wil de 75 cm halen (bovenkant brug).
Daarna alles weer uitelkaar en aflassen,schilderen en weer monteren.
Dit was het weer voor vandaag/gisteren Wink

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 30 maart 2011 10:21 AM
  [ # 100 ]

je bent lekker bezig, maar was het nou niet makkelijker om een poetbruggetje te kopen? Wink

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 maart 2011 10:35 AM
  [ # 101 ]
F.SvM schreef:

Verder ben ik bij langelaar geweest om te overleggen,dit omdat ik mijn totale interieur naar polen wil doen om daar te laten repareren nieuwe vulling enzo,of totaal nieuwe bekleding inclusief deurpanelen en dashbord A B en C stijl en het hemel..

Sowieso zou ik een algehele renovatie laten doen. Nieuw leer en dan oude stof op de stijlen, da ziet er niet uit. Ik zou ook eerst werk van de Poolse bekleder willen zien voordat het liet doen. Ik heb namelijk veel slecht werk uit Polen gezien. De bekleders waar ik nogal ‘ns binnen kom in Culemborg, die laten me bij tijd en wijle werk zien dat zij opnieuw moeten doen op verzoek van de klant, werk dat eerder al in Polen was gedaan. Bedenk ook wat het oplevert aan besparing op de prijs van het totale project. Wellicht bespaar je E 1.000,- op een project dat met zelfwerkzaamheid toch denk ik wel op iets van 6 of 7 k zal uitkomen. Ik gaf die laatste E 1.000,- dan ook nog uit voor het perfecte resulaat….

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 maart 2011 08:27 PM
  [ # 102 ]

Bedoel je dat bedrag alleen voor de bekleding of hele auto???
Ben er zelf vanuit gegaan dat ik voor de hele auto tot in detai ongeveer 15.000 euro kwijt ben.
En dan is ze als nieuw.
Hierbij tel ik ook aan te schaffen gereedschap en benodigdheden.
En zoals er net gevraagd werd waarom koop je geen poetsbrug????
Omdat simpelweg gewoon te duur is.
De poetsbrug die ik nu maak kost (winkelprijs)1500 euro.
En ik heb hem voor 100 euro.
Kratje bier voor de cilinder kokers voor frame heb ik zelf (oud ijzer)en vandaag de electrische pomp op gehaald en die kost 75 euro,Dus tel uit je winst.
Ik doe alles zelf.,alleen het vinille dak/strak maken en spuiten en de bekleding,laat ik doen.
Dus als de bekleding 1000 euro duurder is,is dit veel geld op dit bedrag.
Het is natuurlijk niet zo Dat ik ga beknibbelen op iets,dus als iets wat duurder word,wordt dit gewoon betaald.en ik zal ook echt op een paar duizend euro kijken,dan maar een jaartje langer wachten.
Want het moet gewoon goed.
Maar ik heb gewoon het streven om,om en nabij de taxatie waarde te blijven.
En er is mij mede gedeeld door de taxateur dat dit ongeveer 15000 euro is.
Maar ik zal een prijslijstje bijhouden vor de gene die dit leuk vind.
Het is een voordeel dat ik eigenlijk de hele auto al in mijn hoofd heb dus alle ontbrekende of kapotte onderdelen ook en de auto al tot in detai besproken heb over aan te schaffen onderdelen en daar de kosten van.
Alleen de grote dingen is een beetje moeilijk spuiten 3500 euro bekleding ga ik van 3000 euro en vinille 1500 euro.
Dan houd ik er nog 7 over voor de rest LIJKT mij genoeg.
Maar dat hangt dus af van de bekleding.

vriendelijke groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 30 maart 2011 08:52 PM
  [ # 103 ]

Dit laatste zo lezende, zou ik ‘ns gaan kijken in Culemborg. Je mag de mijne bekijken voor het resultaat aldaar. Ik denk dat het prijsverschil je mee gaat vallen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9351
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 maart 2011 09:11 PM
  [ # 104 ]

De bekleding had ik dus aardig ingeschat???

en nu ga een uurtje of wat de werkplaats in en de hydropomp testen

Vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 30 maart 2011 09:27 PM
  [ # 105 ]
F.SvM schreef:

En zoals er net gevraagd werd waarom koop je geen poetsbrug????
Omdat simpelweg gewoon te duur is.
De poetsbrug die ik nu maak kost (winkelprijs)1500 euro.
En ik heb hem voor 100 euro.

en het is natuurlijk ook veel leuker om hem zelf te maken

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
7 van de 207
« Eerste  < Vorige 5 6 7 8 9 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook