misschien een domme opmerking, maar kan het zijn dat je ergens een leiding op de verkeerde plek hebt geplaatst ? Ergens bij een hydraulisch blok ?
Wat ik heb begrepen heeft het ding prima geveerd.. Er waren echter 2 kleine lekkages en die heeft de monteur van Sander verholpen. Daarna kwam de dame niet meer omhoog. Toen heeft hij de persleiding op de pomp los getrokken om te zien hoeveel debiet de pomp gaf met draaiende motor…
Ik gok dat er ergens erg veel lucht blijft hangen.. Of er zit inderdaad een leiding omgedraaid..
Kun je aangeven WAAR die lekkages zijn verholpen Sander?
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Het gaat om de leiding die voorop de HD pomp zit en naar de voorraadbol loopt. Hier zat wat lekkage. Mark heeft deze leiding losgehad, weer vastgezet en hierna heetf hij nog een flink stuk gereden. Daarna kwam ie ‘s morgens niet meer omhoog.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Intussen even een update: De stuurbekrachtiging heeft i.i.g. weer druk. Remmen en vering echter niet.
Het probleem lijkt zich dus puur in het gedeelte voor vering en remmen te bevinden.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Wat is er gedaan, waardoor de stuurbekrachtiging weer druk heeft? Als het antwoord ‘niets’ is, dan was het hoogstwaarschijnlijk lucht. En dan zou lucht ook wel eens de oorzaak van het gebrek aan druk bij je remmen/vering kunne zijn.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Stuurbekrachtiging deed het na het ontluchten snel weer, maar de rest blijft dood. We hebben echt ruim twee keer een uur ontlucht door de schroef van de drukregelaar telkens los en vast te draaien. Druk uit deze leiding is ook veeeeel lager als de druk bij de stuurbekrachtiging.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Heb je de leidingen niet omgedraaid? De stuurbekrachtiging hoort op lage druk te werken, de vering op hogedruk.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Heb ik ook aan gedacht. Punt is echter dat de auto perfect heeft gereden met de leidingen zo aangesloten, de volgende ochtend was het opeens over.
Verder had Mark voor demontage alle leidingen gelabeld, dus verwisseling is zo goed als uitgesloten.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
De retourleiding van de HD regelaar naar de tank moet een flinke sloot olie geven als de boel op druk staat. Misschien even testen met een stuk slang?
De aanvoerleiding van de HD pomp zit (althans bij mijn V6) boven het niveau van de tank, het kan heel goed zijn dat daar toch een slokje lucht is gaan zitten en dan kan je lang wachten. Heb ik ook eens gehad. Via die retourstroom sluit je dat direct uit.
....en als de pomp maar lang genoeg zonder olie draait is die ook wijlen.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Update: Nieuwe pomp ligt op mijn werk (TNT was weer lekker laat..)
Komende weke monteren en duimen dat het werkt
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Pomp gemonteerd, maar helaas zonder resultaat. Overal gewoon LHM en druk, maar geen remmen en vering…Wel stuurbekrachtiging.
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
dan moet er wel ergens een blokkade zitten, of een knik in een leiding.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Totaal aantal Berichten: 820
Geregistreerd: 10-04-2005
- C6 (2005-2012) 2.7 HDiF Exclusive
Blijft het feit dat we er gewoon mee gereden hebben.. Wij denk nu ook aan een blokkade of zoiets dergelijks, maar waar…
Domme vragen bestaan niet.
Totaal aantal Berichten: 1656
Geregistreerd: 10-01-2006
- Xantia Ambulance, GiFa
Leiding verstopt?
Doneer elke maand een biertje (of twee)! Rekeningnummer 62.65.26.620 - T.a.v. Stichting citroen-forum.nl - te Heerhugowaard
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Als je niet goed oplet als je een HD leiding weer in zijn gat steekt kan een sliertje rubber in de leiding komen. Die sliertjes ontstaan tussen de schroefdraad van wartel en gat.
Heb ik een keer bij een DS gehad, die wilde voor niet meer naar beneden. Na lang zoeken bleek dat sliertje precies voor een gaatje van de voorste hoogteregelaar te zitten.
Zeg maar een straf voor het niet steeds nieuwe rubbertjes gebruiken.
Sinds die tijd haal ik altijd even het rubbertje er uit en knip dat sliertje er af.
Het zou dus zomaar kunnen dat jij ook ergens zo’n sliertje hebt zitten.
Heb je trouwens al gekeken wat er uit de retourslang van de HD regelaar komt? Als daar niet een flinke stroom olie uit komt (bij draaiende motor) weet je waar je moet zoeken.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop