Wie kan mij helpen?
Ik ben in afwachting van mijn nieuwe, 2e hands, auto (een C4 Grand Picasso). Maar ik heb ‘m gekocht met winterbanden. Nu ben ik op zoek naar een set zomerwielen, maar heb niet genoeg informatie over de loadindex van de banden.
Ik kan een mooie set velgen met banden kopen, maar die banden hebben een loadindex van 89, en ik twijfel eraan of dat zwaar genoeg is.
Kan iemand mij misschien meer informatie geven over de minimale loadindex voor een C4 Grand Picasso?
![Rank](/themes/forum_themes/citroenforum/images/rank.gif)
![Avatar](/images/avatars/uploads/avatar_9824.jpg)
Totaal aantal Berichten: 205
- C3 Aircross 1.2 pure tech Origins
De loadindex van de GP is 95 voor de banden af fabriek. Zelf heb ik winterbanden met een loadindex van 93. Met een loadindex 89 zit je aan de lage kant, lijkt mij niet verstandig.
Hoi Aerdt,
Bedankt voor je advies! Zal toch maar op zoek gaan naar andere bandjes. Moet natuurlijk niet zo zijn dat we straks volbeladen op vakantie gaan en halverwege met een plofband komen te staan door zoiets (loslopende spijkers hebben we natuurlijk geen vat op )
Ook ik heb winterbanden van load index 93. Dit gaat ook net omdat de auto ‘s-winters niet zo zwaar beladen wordt als zomers. Want in de zomer neem je veel meer spullen mee als je op vakantie gaat.
Ik raad je ook aan om load index 95 te nemen. Maat 215-55-16.
Succes.