8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
   
Puffels XM
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 december 2011 09:27 PM
  [ # 106 ]

Nou, vooruit dan.

Iemand dan waarom ik WEL over deze auto zou kunnen gaan nadenken?

http://www.carandclassic.co.uk/car/C247103

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 09 december 2011 09:30 PM
  [ # 107 ]
JanSr schreef:

Trouwens: Wat is er mis met zo’n ZPJ? Geen gezeur met nokkenriemen en zuiniger. 1:10 is goed haalbaar. Maar ja, “slechts” 170 pk.

De ES9J4 is echt wel een stukkie zuiniger hoor. Een ES9 met 24 kleppen, 194pk én automaat loopt fluitend 1 op 10 en dat red je met die ZPJ echt niet zonder achterlijk traag te gaan doen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 09 december 2011 10:05 PM
  [ # 108 ]

Moeilijk om te begrijpen waarom een 3 liter v6 minder verbruiket dan een 2 liter turbo.

Welk blok is makkelijker in onderhoud, of is dit niet zelf te doen?

Ik snap wel meer niet en wel het volgende:

Bij olie wissel (9000 mijl) van Xantia is olie op peilstok aanmerkelijk lichter van kleur dan (dezelfde) olie van de XM. Kan dit met de bougie keuze te maken hebben? De NGK bougie voor een Xantia is anders dan die voor een XM. Desondanks kwamen er ‘Xantia’ bougies uit het XM blok (geserviced destijds door een citroen expert). Op basis hiervan heb ik dezelfde bougies gebruikt als vervangers. De motor loopt in elk geval prima en het verbruik is ook bijzonder goed (vorige week 1 op 13,6)
Bij de volgende oliewissel voor de XM, ga ik voor de juiste NGK (2822 uit m’n hoofd)

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 09 december 2011 10:19 PM
  [ # 109 ]
puffel schreef:

Moeilijk om te begrijpen waarom een 3 liter v6 minder verbruiket dan een 2 liter turbo.

Om te beginnen doordat de ES9J4 tenminste 10 jaar moderner is.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 09 december 2011 11:57 PM
  [ # 110 ]
puffel schreef:

Nou, vooruit dan. Iemand dan waarom ik WEL over deze auto zou kunnen gaan nadenken? http://www.carandclassic.co.uk/car/C247103

Waarom NIET? Omdat deze http://www.carandclassic.co.uk/car/C265096 ook te koop staat!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 10 december 2011 12:05 AM
  [ # 111 ]

ha ha, ja die had ik ook gezien. Maar ja, 1500 pondjes duurder, 1023 eurootjes meer MRB per jaar…hoeveel moet ik daarmee rijden vooraleer ik dan quite speel met die meer verbruikende TCT?

Lastig weer.

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 10 december 2011 04:01 AM
  [ # 112 ]

Ik zou voor die TCT gaan .
3 jaar jonger , minder miles, goedkoper in aanschaf , in onderhoud , in wegenbelasting, genoeg power.
Die TCT van mij loopt op de snelweg keurig 1 op 13.
Denk niet dat dat veel scheelt met een V6.

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
slingshot
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 88
Geregistreerd: 14-03-2009

- XM 2.0 TCT
Gepost: 10 december 2011 09:09 AM
  [ # 113 ]

ik kan ook niet klagen over het verbruik van mijn tct

Citroén 2.0 CT
C5 sinds 07-2012

Profiel  
 
gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206
Geregistreerd: 30-04-2004

Gepost: 10 december 2011 04:00 PM
  [ # 114 ]

nav wat berichten van de overheid die ik heb mogen ontvangen hmmm ben ik ook wat zuiniger gaan rijden met mijn zpj maar meer dan 8 kilometertjes haal ik echt niet uit een liter gas…

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 21 februari 2012 02:23 PM
  [ # 115 ]

Met de welgemeende complimenten van de keurmeester -

afgekeurd hmmm

en terecht. Veel geleerd weer maar dat is off topic, de wagen is weer van top tot teen getest.
Helaas werkt de handrem onvoldoende op 1 wiel, dat is dan ook wel alles gelukkig.
Ik ga dat vast wel weer oplossen Rolling Eyes en vanavond maar weer eens zoeken op dit forum, staat vast al wel iets over geschreven.

Profiel  
 
25trd
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005

- C15 GV (Grand Volume)
Gepost: 21 februari 2012 02:25 PM
  [ # 116 ]
RensKorevaar schreef:
puffel schreef:

Nou, vooruit dan. Iemand dan waarom ik WEL over deze auto zou kunnen gaan nadenken? http://www.carandclassic.co.uk/car/C247103

Waarom NIET? Omdat deze http://www.carandclassic.co.uk/car/C265096 ook te koop staat!

Ehm, volgens mij wordt de wegenbelasting in IRL berekend naar motorinhoud….. Dat is wel een goeie reden om voor de 2 liter te gaan Smile

MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa

Profiel  
 
Brian
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008

- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Gepost: 21 februari 2012 03:13 PM
  [ # 117 ]
puffel schreef:

Met de welgemeende complimenten van de keurmeester -

afgekeurd hmmm

en terecht. Veel geleerd weer maar dat is off topic, de wagen is weer van top tot teen getest.
Helaas werkt de handrem onvoldoende op 1 wiel, dat is dan ook wel alles gelukkig.
Ik ga dat vast wel weer oplossen Rolling Eyes en vanavond maar weer eens zoeken op dit forum, staat vast al wel iets over geschreven.

Óf de kabel is losgeschoten, of de afstelling op de remklauw is niet goed. Dat eerste gebeurt nogal eens als er aan de remmen gewerkt wordt,, maar dat tweede is het makkelijkst op te lossen. In het eerste geval doet één van de remmen helemaal niets meer (dus onvoldoende), is ook makkelijk te controleren: wiel eraf, parkeerrem intrappen (vergrendeld) en dan kijken of de kabel überhaupt wel aangetrokken is.

1. Aan de onderkant van de auto, boven het hitteschild aan het begin van de uitlaat eindigt de kabel vanaf het parkeerrempedaal, en gaat daar over (via een knullige constructie) in 2 separate kabels die ieder een remklauw bedienen. Als er door werkzaamheden aan de remmen die kabel aan klauwzijde wordt losgehaald, wil die kabel in die constructie nog wel eens losschieten. Remedie: auto op pootjes, hitteschild verwijderen (zit ongeveer recht onder je versnellingspook) en kabel weer inhaken.

2. Door middel van de stelschroef aan het remklauweinde van de kabel de parkeerrem goed afstellen. Staat volgens mij in de Haynes beschreven, maar kan je ook zelf ter plekke zien hoe dat moet.

Volg je hart, gebruik je hoofd.

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 21 februari 2012 08:11 PM
  [ # 118 ]

Dank je Brian voor je supersnelle reactie. We gaan er binnenkort maar eens even naar kijken. De handrem gebruik ik eigenlijk alleen op de ferry..echt erg weinig.

De keuring is van 35 minuten naar 25 gegaan, volgens de keurmeester een rotbaan, niets anders dan lopende band werk. Was verder vol lof en vond de auto verder als nieuw. Ook de meetwaarden allemaal zeer goed. Nieuw voor hem, is dat op de brug, de voorwielen op van die schud-platen staan. Hij activeert dat met een remote controle in z’n zaklantaarn…wrikijzers hoeft hij dus nog maar weinig te gebruiken zo hij vertelde.[/img]

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 februari 2012 10:03 PM
  [ # 119 ]

Nou, dat was wel de allermakkelijste reparatie voor een apk.

De kabel was gewoon los van de hevel; de kabel zat was los en die heb ik dus aangedraaid.

hopelijk lukt deze foto wel?

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 24 februari 2012 10:07 PM
  [ # 120 ]

Iemand ervaring met de lexia 3? Ik wil zo’n ding aanschaffen om allereerst de abs te onluchten van mijn serie 2 XANTIA, maar ik wil hem ook desgewenst kunnen gebruiken voor onze XM (30 polig geloof ik)

Weet iemand of ik hier de juiste heb?

http://www.aliexpress.com/product-fm-img/445704068-free-shipping-wholesale-drop-shipping-pp2000-Lexia-3-with-30-pin-cable-wholesalers.html

Profiel  
 
 
8 van de 11
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook