Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Volgens mij niet en al helemaal niet met het stuurhuis in situ.
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat kon inderdaad wel eens heel lastig zijn. Maar je hebt er 1 op de werkbank liggen toch?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Op de foto ja:) Ik heb inderdaad een los stuurhuis, maar om nou dat hele stuurhuis te vervangen met de motor etc. in de auto…
Totaal aantal Berichten: 2123
Geregistreerd: 11-03-2006
- ID/DS D super
- C3 Pluriel 1.6 sensodrive
- C5 2.0 Benzine Exclusive
- C35 Fiat 242
- C6 (2005-2012) 2,7 HDI exclusive
Dat is inderdaad misschien wat overkill. Ik bedoelde meer dat je wellicht op dat losse stuurhuis kunt proberen of je de boel uit elkaar kunt halen zodanig dat je de hoes kunt monteren omen dan het stuurhuis weer in elkaar zetten. Maar waarschijnlijk lukt dat sowieso niet met het stuurhuis in de Xm
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Op dat losse stuurhuis kan ik met geen mogelijkheid die plastic hoes krijgen. Mijn enige hoop is nu een hele flexibele rubber hoes. Gek dat ik er zo weinig info over te vinden is behalve dan dat het erg lastig is. Plastic hoezen zijn in elk geval een no - go.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Misschien zeg ik stoms, maar volgens mij kun je de stuur stang aan die kan er uit draaien zo creëer je ruimte om de stofhoes te monteren!?
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
De stuurstang kan je er wel uitdraaien maar dan zit je nog steeds met die bevestiginsbout en die is enorm groot. Dat ding is het onmogelijke obstakel stuk, niet de stuurstang zelf.
puffel schreef:Hi Wimb, nou ik heb het geprobeerd maar ik krijg nog geen 2 milimeter rek in die originele plastic hoes, laat staan dat ik het ding over de pen kan trekken.
Ook niet als je ‘m een tijdje in heet water legt? Of warm maakt met de föhn?
Volgens mij is dat toch echt de manier. Dat het een rotklus is, had ik van de monteurs bij de dealer ook begrepen.
Wim,
Disciplus Simplex
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
puffel schreef:De stuurstang kan je er wel uitdraaien maar dan zit je nog steeds met die bevestiginsbout en die is enorm groot. Dat ding is het onmogelijke obstakel stuk, niet de stuurstang zelf.
Is het niet zo dat je dat deel met die bevestigingsbout er uit moet draaien, de tandheugel?
Daarvoor moet je stuurwielas los en het rondsel omhoog.
En dus leidingen los etc. Inderdaad een rotklus.
In service.citroen.com staan ook reparatiemethodes. (Diensten voor abonnee’s/vervangingsonderdelen).
Voor €6 incl BTW kan je een uur grasduinen, goed besteed geld, doorgaans.
Als je tevoren een lijstje maakt van wat je weten wilt kan je heel wat binnenhalen.
Al die pagina’s kan je als PDF opslaan.
Bij Stuurinrichting/Tandheugel staat in elk geval 1 reparatiemethode.
Tenslotte, als niets meer wil: Uitbesteden aan een dealer. Dan krijg je ook een beeld van de uren die er voor nodig zijn.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Nou, dankzij de door de CITROEN dealer verkeerd geleverde hoezen, ben ik zo in de war geraakt. Ik geef toe, ik had beter moeten kijken. Dom van me, erg dom.
In elk geval is het klusje geklaard maar met een universeel hoesje.
De klus is gewoon makkelijk, althans ik vond het makkelijk en je kan de hoes makkelijk over de pen schuiven. Uurtje werk maar wel met de auto op een brug, ook voor het eerst dat ik dat met de XM deed.
2 hoesjes voor 10 euro, dus mocht het ooit nog fout gaan dan maak ik me er nooit meer druk om
Ik blijf het overigens wel een onzinnige apk afkeur reden vinden.
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Het is geen onzin. Door het scheuren van de hoezen kan er vuil en vocht in het stuurhuis of op de tandheugel komen. Vuil, water en vocht veroorzaken versnelde slijtage en roest. Maar erger is dat de tandheugel kan vastlopen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Nou dat merk je echt wel als het zover is dat je stuur zwaar gaat lopen vooraleer vuil en water door die keerring is gegaan. Maar fijn dat het weer geklaard is die klus.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Eindelijk ook eens een keer pech met de XM
Afkloppen want geen gedoe onderweg in de regen ofzo. Verders blijft deze Diesel XM wonderbaarlijk lang bijzonder betrouwbaar.
Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nooit eerder een lekke band in Ierland? Verbazend….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Toch wel hoor, vrijwel altijd kapot dan.
Dit keer is het een vooralsnog onbekend lekje..
VAndaag dan dus maar alle 4 de wielen vervangen voor een andere set met nog goede michelins. En omdat ik dan toch aan de gang was, gelijk maar de LHM ververst en de remmen ontlucht.
De laatste keer was nog geen 1,5 jaar geleden maar met 30K mijl was het toch al weer aardig grijs en het magneetje was vol troep.
Verder geen gekke dingen tegengekomen