Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
citrus schreef: Heb je al naar de remmen kunnen kijken? En is het dan dus opgelost?
Leuk dat je het vraagt. Ik moet je eerlijkheidshalve bekennen dat het erg stil is de laatste aantal dagen. Waar ik overigens heel blij mee ben. Dit weekend ga ik van Haarlem naar Hoogezand (Groningen) rijden. Dus een dikke 230 km voor de boeg. Als het dan weer terug komt. Ga ik de auto zondag even op de krik zetten.
Ook moet ik nodig bij mijn 1983 16TRS gaan kijken/rijden! Ben benieuwd hoe die het er na een tijd stil staan van af gaat brengen.
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Als ze daadwerkelijk aanlopen, is het niet te hopen dat ze te heet worden met zo’n lange rit.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 1224
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD
En als ik het zo lees lopen ze aan, kan je dus ook nog een paar remschijven kosten als ze te heet worden.
Ik wil je niet bang maken, maar voor de zekerheid de wielen er even af, met een hamer een paar tikken tegen de remblokken dat ze in ieder geval loszitten, desnoods even een schroevendraaier ertussen en iets uit elkaar schuiven die remblokken. Niet te hard rammen met een moker, gewoon een paar tikken met een hamer en dan zitten ze eerst weer los. Later als je meer tijd hebt de blokjes er even netjes uit halen en schoonmaken en in het kopervet zetten. En dan ook de rand van de remschijf eraf halen als die erg verroest is. Ik tikte altijd met de punt van een klein hamertje rondom ertegen aan om het eraf te krijgen. Ja ik reed vroeger BX, heb er 4 versleten…..
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Goede tip! Ik ga voordat ik met de rit begin, de wielen er wel even af halen. Kleine moeite, en dan een paar tikkies. Hopelijk lost het probleem dan even tijdelijk op.
Nogmaals dank!
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Vandaag het wiel eraf gehaald en een paar tikkies op de blokjes gegeven. Ook roest van de schijf verwijderd. Nu geen last meer van hoog gepiep!
Binnenkort eens de blokken eruit en de boel schoon maken.
Totaal aantal Berichten: 1542
Geregistreerd: 28-07-2006
- AX GT injection ph1
Ik had ook ooit die piep,
Bleek handremkabel waarvan buitenkabel door gesleten was waardoor hij bleef hangen en in de bocht klein beetje aangetrokken werd..
Totaal aantal Berichten: 1195
Geregistreerd: 11-08-2009
- GS/GSA Break Cottage
- Xsara Picasso 2.0 16v automaat
Zie ik het goed, staat er alleen maar een krikje midden onder de auto….....
En heb je zo onder je auto zitten werken…....
Ben je levensmoe of zo, koop een paar steuntjes voor je eigen veiligheid.
Je zal de eerste niet zijn die denkt “het kan zo wel even” en ongelukken maakt.
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
Bedankt voor het advies.
Beginnend sleutelaar….nog niet zo veel gereedschappen in huis.
Ik zat er al op te wachten. In reageer op dit topic en heb nu ook een piep en een soort van aanloop geluid.
Hoe het nu te omschrijven zonder 100 mogelijke oorzaken te kunnen noemen. Maar goed. Een poging.
De piep heeft een soort van wisselde interval op een de gewone weg. Is er soms wel en soms niet. Maar lijkt ook nog eens afhankelijk van de bobbels in de weg. Dus ik dacht de veerpoten voor. Die ga ik binnenkort even smeren.
Ondertussen een lek in de octopus ter hoogte van het verdeelpunt ontdekt. Kan de oorzaak niet zijn denk ik.
Verder hoor ik een flop flop geluid linksachter alsof er een steentje in het profiel van de band zit. Maar er is van buiten op zich niets te zien.
Lekker vaag. Maar wie weet een heel bekend verhaal voor iemand.
Overigens is de BX op de brug gezet met het linker achterwiel nog net 1 cm op de opstaande binnenrand van de brug. Vervolgens is de bx in de hoogste stand gezet. Wielen gaan dan iets uit elkaar en de band viel nu wel binnen de opstaande rand. Daarna is de wagen weer in een lagere stand gezet. Kan dit iets met het euvel te maken hebben?
Totaal aantal Berichten: 558
Geregistreerd: 29-12-2008
- BX 16 TRS
- C5 3.0 HDi Tourer
citrus schreef: Hoe het nu te omschrijven zonder 100 mogelijke oorzaken te kunnen noemen. Maar goed. Een poging.
De piep heeft een soort van wisselde interval op een de gewone weg. Is er soms wel en soms niet. Maar lijkt ook nog eens afhankelijk van de bobbels in de weg. Dus ik dacht de veerpoten voor. Die ga ik binnenkort even smeren.
Bij mij was het ook zo, soms is het geluid er en soms is het er niet. Komt het voor bij bepaalde snelheden? Is het weg als je de rem intrapt? Dat was bij mij namelijk het geval. Na de roestrand verwijderd te hebben, is het geluid bij mij niet meer opgetreden. Ook een paar tikkies tegen de remblokjes gegeven…..voor de duidelijkheid, ik heb er niet op lopen rammen. Dit op advies van mede-forummer Ed P.
Op een later tijdstip moet ik er blokjes eruit halen en schoonmaken.