Nadat ik twee jaar geleden een trd break serie 1 had aangeschaft en grondig opgeknapt ben ik tot de ontdekking gekomen dat zo nu en dan de auto behoorlijk wat lichtblauwe rook afgeeft. Dit is vooral in de stad merkbaar, op de snelweg houdt het na enige tijd op. Ik heb de olie en de resterende sapjes gewisseld en tot twee keer toe een dieselcleaner gebruikt. De turbo maakt weinig geluid, de wagen verbruikt zo goed als geen olie en kvv.
Zijn het de verstuivers/ Iemand een suggestie? De motor maakt geen rare bijgeluiden en loopt op zich als een zonnetje.
Is het bij het starten ook erger?
Hoor je ook een stevige dieselklop?
C15 2.1td op naar de 200+bhp!
Diesel verstuivers reviseren?
Neem contact op!









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Kan turbobooster zijn, lek in luchtinlaatcircuit, gare verstuivers of pomp, verkeerd afgestelde pomp of een lekkende aanvoerpompje. Wat heb je exact al gedaan en wat is er uit te sluiten van de bovengenoemde zaken? Loopt het stationair toerental weleens op en wanneer gebeurd dit dan? Dan kan het lucht in het brandstofcircuit zijn. Controleer je luchtinlaat slangen eens. Die willen nog wel eens scheuren.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Verkeerd afgestelde distributieriem kan volgens mij ook nog. Vraag Leontien even hoe het zit. M’n broertje z’n kar had dat ook. Grote narigheid. Blok naar de gallemiezen.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl