Hallo mensen,
Gister een ZX gekocht uit ‘95 met net 1 ton op de teller.
Was wel wat later op de avond. Stommiteit van mezelf.
Uit goede vertrouwen toch over gegaan op aankoop.
Nu blijkt bij daglicht dat de koppakking lekt en de kachelradiator omgeleid is (lees dus ook lek).
Heb al gebeld met het bedrijf en ze zijn bereid deze ZX weer terug te nemen
Nu sta ik voor de keus.
Dit inderdaad te doen en weer op zoek naar een andere (ZX),
of met hun op een akkoordje te gooien dat zij de koppakking repareren en ik zelf de kachelradiator ga vervangen.
Graag jullie reactie / advies.
Met vriendelijke groet,
een ZX rijder
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006
- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
zx zijn er zo veel van, die ton op de teller, daar vind je er minder van, maar zoek verder en je vind zeker weten een zx zonder problemen en voor vergelijkbaar geld. met auto’s kopen moet je echt geen haast hebben. ik had haast, en kocht een zx16v, die achteraf ook slecht onderhouden bleek te zijn. in al mijn enthousiasme toch geneigd sneller te kopen…
ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002
Als mij dit zou overkomen en ik kon de auto terugbrengen, dan koos ik voor deze optie.
Er zijn genoeg ZX-en te koop en je weet natuurlijk niet of dat bedrijf de lekke koppakking op de juiste manier vervangt. Misschien gooien ze er gewoon een nieuwe pakking in zonder de kop te vlakken. Daar wordt je dan ook niets wijzer van.
Daarbij moet je nu dan extra geld uitgeven om zelf de kachelradiator te vervangen en de reparatie aan de koppakking te betalen.
Ik zou zeggen: gewoon terugbrengen, geld terugkrijgen en op zoek gaan naar een ander, goed exemplaar.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.
Bedankt voor jullie reacties,
Ik was inderdaad blijkbaar ook iets te enthousiast.
Dat wordt weer verder zoeken.
Wel goede service van de garage moet ik zeggen!
Met vriendelijke groet,
een ZX rijder
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007
- Xsara diffrence 2
bekijk deze eens http://link.marktplaats.nl/426652545
lijkt me een hele goeie keuze staat er net 3wkn op en is al gezakt van 995€ naar 725€ dus met de pijs is zeker nog wel wat te doen sucsess
met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur
vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.
macnail schreef:Als mij dit zou overkomen en ik kon de auto terugbrengen, dan koos ik voor deze optie.
Er zijn genoeg ZX-en te koop en je weet natuurlijk niet of dat bedrijf de lekke koppakking op de juiste manier vervangt. Misschien gooien ze er gewoon een nieuwe pakking in zonder de kop te vlakken. Daar wordt je dan ook niets wijzer van.
Daarbij moet je nu dan extra geld uitgeven om zelf de kachelradiator te vervangen en de reparatie aan de koppakking te betalen.
Ik zou zeggen: gewoon terugbrengen, geld terugkrijgen en op zoek gaan naar een ander, goed exemplaar.
Net alsof vlakken altijd nodig is en dat de enige juiste wijze is
Zx forum: http://www.zx16v.net/forum/index.php
Zx project: http://www.mijnalbum.nl/Album=UREFJSYF
marcel14trs schreef:bekijk deze eens http://link.marktplaats.nl/426652545
lijkt me een hele goeie keuze staat er net 3wkn op en is al gezakt van 995€ naar 725€ dus met de pijs is zeker nog wel wat te doen sucsess
Dat is inderdaad een hele nette ZX, voor een leuke prijs.
De uitvoering staat er niet bij, maar ik vermoed een luxe, er zit stuurbekrachtiging, toerenteller, metallic lak en luxe stoelen in.
jaimieberkhout schreef:macnail schreef:Als mij dit zou overkomen en ik kon de auto terugbrengen, dan koos ik voor deze optie.
Er zijn genoeg ZX-en te koop en je weet natuurlijk niet of dat bedrijf de lekke koppakking op de juiste manier vervangt. Misschien gooien ze er gewoon een nieuwe pakking in zonder de kop te vlakken. Daar wordt je dan ook niets wijzer van.
Daarbij moet je nu dan extra geld uitgeven om zelf de kachelradiator te vervangen en de reparatie aan de koppakking te betalen.
Ik zou zeggen: gewoon terugbrengen, geld terugkrijgen en op zoek gaan naar een ander, goed exemplaar.Net alsof vlakken altijd nodig is en dat de enige juiste wijze is
Met het blote oog kun je niet zien of een kop nog vlak is. Door niet te controleren/ vlakken loop je het risico dat je na een paar 1000 km de boel weer los te moeten halen. dat lijkt me niet de meest gewenste optie.
11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.