Nieuwe eigenaar ZX komt bedrogen uit
dodf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 maart 2011 04:18 PM

Hallo mensen,

Gister een ZX gekocht uit ‘95 met net 1 ton op de teller.
Was wel wat later op de avond. Stommiteit van mezelf.

Uit goede vertrouwen toch over gegaan op aankoop.
Nu blijkt bij daglicht dat de koppakking lekt en de kachelradiator omgeleid is (lees dus ook lek).

Heb al gebeld met het bedrijf en ze zijn bereid deze ZX weer terug te nemen
Nu sta ik voor de keus.

Dit inderdaad te doen en weer op zoek naar een andere (ZX),
of met hun op een akkoordje te gooien dat zij de koppakking repareren en ik zelf de kachelradiator ga vervangen.

Graag jullie reactie / advies.

Met vriendelijke groet,
een ZX rijder

Profiel  
 
majestic3jay
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 767
Geregistreerd: 19-06-2006

- ZX 1.8i Aura
- ZX 2.0i 16v
Gepost: 16 maart 2011 04:37 PM
  [ # 1 ]

zx zijn er zo veel van, die ton op de teller, daar vind je er minder van, maar zoek verder en je vind zeker weten een zx zonder problemen en voor vergelijkbaar geld. met auto’s kopen moet je echt geen haast hebben. ik had haast, en kocht een zx16v, die achteraf ook slecht onderhouden bleek te zijn. in al mijn enthousiasme toch geneigd sneller te kopen…

ZX 2.0i 16v 1994 rip
ZX 1.8i Aura 1994 rip
Peugeot 206 GTI 2002

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 16 maart 2011 04:40 PM
  [ # 2 ]

Als mij dit zou overkomen en ik kon de auto terugbrengen, dan koos ik voor deze optie.
Er zijn genoeg ZX-en te koop en je weet natuurlijk niet of dat bedrijf de lekke koppakking op de juiste manier vervangt. Misschien gooien ze er gewoon een nieuwe pakking in zonder de kop te vlakken. Daar wordt je dan ook niets wijzer van.
Daarbij moet je nu dan extra geld uitgeven om zelf de kachelradiator te vervangen en de reparatie aan de koppakking te betalen.
Ik zou zeggen: gewoon terugbrengen, geld terugkrijgen en op zoek gaan naar een ander, goed exemplaar.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
dodf
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 16-03-2011

Gepost: 16 maart 2011 04:55 PM
  [ # 3 ]

Bedankt voor jullie reacties,

Ik was inderdaad blijkbaar ook iets te enthousiast.
Dat wordt weer verder zoeken.
Wel goede service van de garage moet ik zeggen!

Met vriendelijke groet,
een ZX rijder

Profiel  
 
marcel14trs
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 816
Geregistreerd: 20-12-2007

- Xsara diffrence 2
Gepost: 16 maart 2011 11:28 PM
  [ # 4 ]

bekijk deze eens http://link.marktplaats.nl/426652545

lijkt me een hele goeie keuze staat er net 3wkn op en is al gezakt van 995€ naar 725€ dus met de pijs is zeker nog wel wat te doen sucsess Wink

met een citroen voor je deur word je leven nooit een sleur dream

vorige citroens 2cv6 1974 /charleston 1984 / zx 1.6 aura/bx progress/zx 1.8 aura/ax 93” /c15 /visa14trs/zx 1.4 avantage/visa 14trs stilo/ax 95”/zx 1.6 break tentation xsara break 1.6 16v visa 14trs ax volcane c3 ligne ambiance en nu c3 exclusive.

Profiel  
 
jaimieberkhout
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1119
Geregistreerd: 06-06-2008

Gepost: 17 maart 2011 09:55 PM
  [ # 5 ]
macnail schreef:

Als mij dit zou overkomen en ik kon de auto terugbrengen, dan koos ik voor deze optie.
Er zijn genoeg ZX-en te koop en je weet natuurlijk niet of dat bedrijf de lekke koppakking op de juiste manier vervangt. Misschien gooien ze er gewoon een nieuwe pakking in zonder de kop te vlakken. Daar wordt je dan ook niets wijzer van.
Daarbij moet je nu dan extra geld uitgeven om zelf de kachelradiator te vervangen en de reparatie aan de koppakking te betalen.
Ik zou zeggen: gewoon terugbrengen, geld terugkrijgen en op zoek gaan naar een ander, goed exemplaar.

Net alsof vlakken altijd nodig is en dat de enige juiste wijze is huh

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12518
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 18 maart 2011 03:11 AM
  [ # 6 ]
marcel14trs schreef:

bekijk deze eens http://link.marktplaats.nl/426652545

lijkt me een hele goeie keuze staat er net 3wkn op en is al gezakt van 995€ naar 725€ dus met de pijs is zeker nog wel wat te doen sucsess Wink

Dat is inderdaad een hele nette ZX, voor een leuke prijs.
De uitvoering staat er niet bij, maar ik vermoed een luxe, er zit stuurbekrachtiging, toerenteller, metallic lak en luxe stoelen in.

Profiel  
 
macnail
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 856
Geregistreerd: 11-07-2004

Gepost: 18 maart 2011 09:44 AM
  [ # 7 ]
jaimieberkhout schreef:
macnail schreef:

Als mij dit zou overkomen en ik kon de auto terugbrengen, dan koos ik voor deze optie.
Er zijn genoeg ZX-en te koop en je weet natuurlijk niet of dat bedrijf de lekke koppakking op de juiste manier vervangt. Misschien gooien ze er gewoon een nieuwe pakking in zonder de kop te vlakken. Daar wordt je dan ook niets wijzer van.
Daarbij moet je nu dan extra geld uitgeven om zelf de kachelradiator te vervangen en de reparatie aan de koppakking te betalen.
Ik zou zeggen: gewoon terugbrengen, geld terugkrijgen en op zoek gaan naar een ander, goed exemplaar.

Net alsof vlakken altijd nodig is en dat de enige juiste wijze is huh

Met het blote oog kun je niet zien of een kop nog vlak is. Door niet te controleren/ vlakken loop je het risico dat je na een paar 1000 km de boel weer los te moeten halen. dat lijkt me niet de meest gewenste optie.

11x BX/ 1x 2CV6/ 3x Xantia/ 3x ZX en nog heel veel andere merken.
Nu Xsara Break Phase 2 1.6 16V “Comfort” en Honda VF1000 Interceptor 1985.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook