Alweer enige tijd geleden: na het lezen van het versnellingsbak reparatieverslag van Waterman heb ik mijn versnellingsbak ook gereviseerd. Was hard nodig vanwege afgebroken tand op kroonwiel…
Aanpak: Ik heb een tweede bak gekocht (DS 5-bak) en inhoud SM-bak behuizing geplaatst.
Met tips van Waterman (nogmaals bedankt!) en locale DS specialist Herm (ook bedankt!) lijkt het gelukt.
Proefrijden gaat nog niet….zie fotos.
Totaal aantal Berichten: 43272
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed werk! Enne, graag gedaan!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Eindstukken ook aangepast nu je toch bezig was?
Is uiteindelijk een redelijk simpele ingreep en je eindaandrijving is lekvrij..
Op de eerste foto is de orginele keering te zien die dus altijd lekt via het lekslangetje, hier zie je goed waarom…
gr Mark
Totaal aantal Berichten: 10262
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Ha Maart, fijn dat het gelukt is. Het ziet er allemaal schitterend uit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.