1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
   
pekelbak, LPG inbouwen.
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 17 maart 2011 11:18 PM

De afgelopen winters vond ik het toch niet zo prettig om met mijn “mooie” dagelijkse cx te rijden.
Dus toch maar niet helemaal echt dagelijks rijden…. Maar ja wat moet je dan hebben voor de barre winter? Ik heb natuurlijk helemaal geen zin om anders dan cx te rijden. Mag ook weer niet veel kosten. Komt deze op mijn pad. Ze stond al een poosje in de aanbieding maar niemand die ‘m wilde hebben. Moest weg en leek al op weg naar de sloop. Na staat ze bij mij en zal na een motor transplantatie, een paar gaatjes dichten en nog het een en ander dienst gaan doen als pekelbak / reserve / sjouwer. Ik heb m’n vrouw moeten beloven dat ik ‘m niet te mooi maak want anders heb ik weer een andere bak nodig Smile genoeg is genoeg hahahah

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 17 maart 2011 11:31 PM
  [ # 1 ]

gaaf man! Smile Weer een gered in ieder geval, TOP!

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
puffel
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008

- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Gepost: 17 maart 2011 11:35 PM
  [ # 2 ]

Straks gaat deze auto nog langer mee dan jou mooie cx Laughing Ik noem dat geen pekelbak hoor, succes ermee.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 18 maart 2011 12:07 AM
  [ # 3 ]

Ze ziet er in het voorbijgaan best gaaf uit maar veel kleine schade en onderhuids is ‘t niet echt fris. Moet best wel veel aan gelast worden. Ze is eens overgespoten en op een aantal plaatsen plaat over plaat gelast (stom). Antieroest behandeling is erg matig. Het is best wel zonde want met iets meer en beter onderhoud had ze makkelijk in veel betere staat kunnen zijn. Dat big end lager dat eruit ligt doet daar niet aan af, dat kan zomaar gebeuren. Wat kost een setje lagerschaaltjes eigenlijk?

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Nelis Infra
> 1800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009

- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Gepost: 18 maart 2011 08:29 AM
  [ # 4 ]

En die tik? Heb je al ontdekt wat dat is?

Way out in the water, see it swimming.

...en de Gehavende Groene (& de Bruikbare Blauwe)

Profiel  
 
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 18 maart 2011 01:15 PM
  [ # 5 ]

Zag hem al een paar keer voorbij komen,maar uiteindelijk laten staan,maar leuk dat de auto is gered gefeliciteerd succes ermee.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 18 maart 2011 01:30 PM
  [ # 6 ]

Heel veel succes ermee en hopelijk houdt de auto het nog een tijdje uit !

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
Pascal
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2864
Geregistreerd: 05-03-2006

- C5 PhII 1.8 16V 'Athena'
- ID/DS DSuper
Gepost: 18 maart 2011 06:58 PM
  [ # 7 ]
samuel schreef:

Dat big end lager dat eruit ligt doet daar niet aan af, dat kan zomaar gebeuren. Wat kost een setje lagerschaaltjes eigenlijk?

Dan hoeft er toch ook geen ander blok in?
Kwestie van blok lichten, eventueel koppeling vernieuwen en carterpan losnemen (die moet toch los om het gelek op te kunnen lossen.
Dan bigendlagerschaaltjes wisselen en het spul kan weer dicht; zo’n blok is echt niet op met 2 ton..

‘Spirit of avant-garde’

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2011 12:28 AM
  [ # 8 ]
samuel schreef:

Wat kost een setje lagerschaaltjes eigenlijk?

Rond de honderd euro. Maar dat zijn ze dus allemaal, ook die van de drijfstangen.

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 19 maart 2011 12:30 AM
  [ # 9 ]

Bij een cx met douvrinmotor is het niet zo makkelijk om “even” het carter onder de auto vandaan te halen.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 19 maart 2011 11:24 PM
  [ # 10 ]

Juist blok moet er toch uit. Wat is dan handiger dan er gewoon een andere motor in te zetten. De oude motor krijgt een mooi labeltje met waar ie uitkomt en mankement. Kan ie mooi in een hoekje wachten totdat ik m nodig heb, dan kunnen er altijd nog nieuwe lagerschaaltjes in. Die “nieuwe” motor lekt (nog) niet en voorzie ik denk ik alleen van een nieuwe distributie riem. Dat moet voorlopig even genoeg zijn. Goed is goed genoeg.
Ik zag vandaag dat er rechts voor in de wielkast een stuk plaat tegen het binnenscherm zit gepopt. Heb het maar even laten zitten het is vast weer een krokante verassing die ik daar achter vind.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2011 12:32 PM
  [ # 11 ]
samuel schreef:

Die “nieuwe” motor lekt (nog) niet en voorzie ik denk ik alleen van een nieuwe distributie riem. Dat moet voorlopig even genoeg zijn. Goed is goed genoeg.

Waarom die gok nemen en de krukaskeerring niet vervangen?
Tenzij het je hobby is om motoren uit een CX te takelen natuurlijk! Very Happy

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 20 maart 2011 07:35 PM
  [ # 12 ]

Nee nee motorblokken uit en inbouwen is geen lievelings klusje. Tja tja Die krukaskeering loop ik idd een beetje over in dubio. En dan ook maar gelijk nieuwe kit tussen carterdeksel. En hij ligt toch los…... Dat is altijd die verekte valkuil, Je doet altijd te weinig, wat je teveel doet merk je niet (als je het goed doet)

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 22 maart 2011 12:48 AM
  [ # 13 ]

Ik heb vanavond dat blok eens op de montagebok gezet. Vliegwiel ook maar gelost om naar die keerring te kijken. Nou das duidelijk: een lekspoortje duidelijk zichtbaar en zweetig, die moet gewoon vervangen worden. Blok heeft volgens mijn eigen labeltje 90K op de klok. Gho wist ik niet meer, nu herinner ik het me weer Smile Toch maar beetje echt aanpakken dat ding. LaLeo, je hebt gelijk

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
Gepost: 22 maart 2011 11:29 PM
  [ # 14 ]

Hahaha, gelijk daar gaat het niet om. Maar wel dat jij straks een droog blokkie hebt waar je nog eens 90k mee kan tuffen!  Cool 

En ja, je hebt altijd het idee dat je ‘teveel’ doet, maar ik weet uit ervaring: als de plee gepoetst is, zegt niemand er wat van. Toch, als ze smerig is en stinkt zijn de opmerkingen niet van de lucht!  Very Happy


Afgelopen jaar had ik een stand op CitroMobile. Ik had een 6kg brandblusser meegenomen en die op mijn stand gezet.
Veel mensen maakten de opmerking: “waarom heb je een brandblusser meegenomen?”
Mijn antwoord: “omdat er dán niets gebeurt natuurlijk!” 

Mr. Green

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 23 maart 2011 01:33 PM
  [ # 15 ]

En mijn ervaring is dat CX’en erg goed zijn in het lezen van gedachten van de monteur.

Als je al denkt dat dit of dat wel eens zou kunnen lekken of stuk gaan, dan gaat het ook stuk of lek!!!

Negeer je dit gevoel, dan weet je dus eigenlijk al dat je de klos bent!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
 
1 van de 3
 1 2 3 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook