BX Kilometer-teller (niet snelheidsaanduiding) kapt er mee
robrob
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 247

- BX Biarritz
Gepost: 17 maart 2011 11:48 PM

Hoi BX liefhebbers;

Deze week stopte spontaan de Kilometer-teller van mijn BX Chic. Zowel de Km stand als de dagteller tellen voor geen meter meer op. (mooi waardevast rijden Wink ). Stiekem toch balen natuurlijk!

De snelheidsmeter doet het wel prima! Van de snelheidsmeter heb ik enkele maanden geleden de kabel samen met McDean vervangen.

Dit weekend heb ik eindelijk weer tijd om eens onder de motorkap van mijn BX te kruipen. Iemand tips waar ik moet beginnen met zoeken?

Thanks!

Rob

nu: BX TGi Biarritz K6
ex: BX Chic

Profiel  

Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 11741

- Xantia TD SX
Gepost: 18 maart 2011 12:24 AM
  [ # 1 ]

Heb je een tellerbak van Jaeger? Want die doen dat vaker, naar het schijnt. Dat is het telwerkje uitgeleuterd. En dat moet je dus in je tellerbak zoeken… De Veglia tellergroepen schijnen er minder last van te hebben. Op de sloop een andere klokkenwinkel scoren is waarschijnlijk zinnig. Misschien kunnen die tellers hersteld worden, maar dan mag iemand anders vertellen hoe…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

robrob
> 200 berichten
RankRankRank

- BX Biarritz
Gepost: 18 maart 2011 10:12 AM
  [ # 2 ]

Heb je een tellerbak van Jaeger? Want die doen dat vaker, naar het schijnt. Dat is het telwerkje uitgeleuterd. En dat moet je dus in je tellerbak zoeken… De Veglia tellergroepen schijnen er minder last van te hebben. Op de sloop een andere klokkenwinkel scoren is waarschijnlijk zinnig. Misschien kunnen die tellers hersteld worden, maar dan mag iemand anders vertellen hoe…

Ik heb een teller van Veglia. Het afgelopen jaar deed hij iedere keer een beetje moeilijk als ik de ‘dagteller’ na het tanken indrukte. Ik moest een paar keer ‘drukken’ en dan pas klikte de dagteller op 0. Soms bleef hij een tijd hangen en tikken en ging dan pas enkele km later ‘weer oplopen’.

Tips blijven welkom!

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 18 maart 2011 11:04 AM
  [ # 3 ]

Ik heb nog wel een paar tellers liggen die je over kan nemen, maar geen garantie dat de dagteller-reset-knop 100% werkt.. BX kwaaltje.. de mijne heeft af en toe ook geen zin om op 0 te gaan, dan blijft ie raar vasthangen en knakt ie de hele tijd. ook niet gezond.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

robrob
> 200 berichten
RankRankRank

- BX Biarritz
Gepost: 18 maart 2011 11:21 AM
  [ # 4 ]

Ik heb nog wel een paar tellers liggen die je over kan nemen, maar geen garantie dat de dagteller-reset-knop 100% werkt.. BX kwaaltje.. de mijne heeft af en toe ook geen zin om op 0 te gaan, dan blijft ie raar vasthangen en knakt ie de hele tijd. ook niet gezond.

Ik heb wel interesse! laat maar weten wat je ervoor wilt hebben. Indien je nog tips hebt hoe ik ze moet inbouwen, dan hoor ik dat ook graag.

Is het trouwens mogelijk om een teller die ik opnieuw plaats, op de juiste stand te draaien? Of zit ik vast aan de stand van de teller?

Profiel  

deur63
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2121

- BX Chic
Gepost: 18 maart 2011 02:09 PM
  [ # 5 ]

ik heb eens geprobeerd die dingen te verdraaien, maar dat gaat verdomd lastig. Ik zou het niet doen als ik jou was. Je kan wel jouw teller overnemen. die wieltjes met cijfers kan je er gewoon ‘uitklikken’. Ik weet even niet meer precies hoe het zit, maar dat kan niet moeilijk zijn.

Ik moet even kijken hoeveel ik er thuis heb liggen en hoe goed ze werken.

BX Chic (1991 / 1992) DP-JP-60 - ontschorst, verse APK! - topic
Fiat Grande Punto (2007) 27-TP-XJ - dagelijks vervoer van mijn vriendinnetje
Pontiac Trans Am (1986) foto 1 - foto 2

Check ook eens mijn site!

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 18 maart 2011 07:43 PM
  [ # 6 ]

Na ruim 327000km doet dat van mij het nog goed hoor met op 0 zetten. Hoe komt dat dan?

Profiel  

G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 18 maart 2011 08:06 PM
  [ # 7 ]

Het telmechaniek wordt op een gegeven moment stroef door gebrek aan smering en gaat dan kapot.
Sileconenspray doet wonderen om dit te voorkomen!

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 18 maart 2011 08:21 PM
  [ # 8 ]
deur63 schreef:

ik heb eens geprobeerd die dingen te verdraaien, maar dat gaat verdomd lastig. Ik zou het niet doen als ik jou was.

Dat hoor ik wel vaker, als je even pielt en het truukje door hebt is het erg simpel. Ik heb het ook met de TZD Turbo moeten doen, het was echt zo gepiept.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

robrob
> 200 berichten
RankRankRank

- BX Biarritz
Gepost: 20 maart 2011 04:58 PM
  [ # 9 ]

Ik moet even kijken hoeveel ik er thuis heb liggen en hoe goed ze werken.

Cool. Laat maar weten via een PB ofzo. Dan regelen we wat. Ik zie trouwens dat je BX velgen zoekt. Ik heb er 1 voor je liggen als je interesse hebt…. Zonder goede band.

Na ruim 327000km doet dat van mij het nog goed hoor met op 0 zetten. Hoe komt dat dan?

puur geluk. Wink

Het telmechaniek wordt op een gegeven moment stroef door gebrek aan smering en gaat dan kapot.
Sileconenspray doet wonderen om dit te voorkomen

Hmm, zou kunnen. Heb ik niet aan gedacht op het moment dat hij het nog deed (maar stroef liep.).

Dat hoor ik wel vaker, als je even pielt en het truukje door hebt is het erg simpel. Ik heb het ook met de TZD Turbo moeten doen, het was echt zo gepiept.

Mooi, zal wel lukken dan!

Thanks allen voor de reacties. Ik wacht even op de reactie van @deur63 en als hij er geen meer heeft liggen ga ik de slopen hier in de buurt van Zwolle maar eens af. Iemand tips hoe ik dat ding moet inbouwen? Is dat een kwestie van klokkenspel eruit (met die handige handleiding van roel tiemersma) en dan handel vervangen? Of zijn er andere tips?

Thanks!

Rob

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 20 maart 2011 05:24 PM
  [ # 10 ]

Je spreekt jezelf wel erg tegen na de 3e quote. Eerst laat je het op puur geluk uitkomen en daarna geef je toch toe dat het smeren van het tellerwerk effect zou kunnen hebben…

Profiel  

robrob
> 200 berichten
RankRankRank

- BX Biarritz
Gepost: 20 maart 2011 05:32 PM
  [ # 11 ]

Je spreekt jezelf wel erg tegen na de 3e quote. Eerst laat je het op puur geluk uitkomen en daarna geef je toch toe dat het smeren van het tellerwerk effect zou kunnen hebben…

vandaar de Wink

Profiel  

knäckor
> 3000 berichten
Totaal aantal Berichten: 3680

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 21 maart 2011 09:59 AM
  [ # 12 ]

Hmmm. Ik trek mijn woorden een soort van terug over het aanpassen van de kilometerteller. Ik heb het eerder wel eens gedaan en toen ging het prima, maar nu ik het nog eens probeer lukt het me niet meer. Overzetten van het complete tellerwerkje is makkelijker, en ook echt makkelijk.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook