Hulpveer van een Xsara Picasso uit 2000 gebroken
Gino & Kim
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 45

Gepost: 20 maart 2011 09:01 PM

Hallo,

Wij hebben een Xsara Picasso uit 2000 op LPG-G3.
Na wat gekraak te horen achter hebben wij even een blik geworpen onder de auto en zagen dat er achter het linker achterwiel een spiraalveer gebroken is. Echter kunnen we nergens op internet deze veren vinden.Het zijn volgens ons ook geen hulpveren, want die zitten toch op een andere plek ?
Graag horen wij of jullie een oplossing hebben, want we vinden het niet veilig en het klinkt erg vervelend in de auto tijdens het rijden. We zijn niet onhandig. Doen veel zelf. Dus als iemand ons kan helpen aan die veren…Graag!!!

Groetjes allemaal en alvast bedankt

Profiel  

2d
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7814

- C4 (2004-heden) Cactus PureTech 110 Shine EAT6
Gepost: 20 maart 2011 09:25 PM
  [ # 1 ]

Een Xsara Picasso heeft een torsiestaaf als vering. Ik denk dat er dus wel sprake is van een achteraf geplaatste hulpveer die gebroken is. Deze is normaalgesproken dan tussen de draagarm en de carosserie gemonteerd.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

René
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27724

Gepost: 21 maart 2011 12:20 AM
  [ # 2 ]

Ik zou die veren er gewoon tussenuit halen. Ze zijn alleen nuttig als je vaak personen achterin hebt zitten van pak em beet 60 kilo

De wagen veert zonder die hulpveren wel erg diep door…

Maar standaard zitten deze veren er niet in, dus het kan prima zonder!  Altijd beter dan 1.5 veer.

Profiel  

Gino & Kim
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 maart 2011 12:23 AM
  [ # 3 ]

Hallo,

We hebben er een LPG-G3 installatie onder hangen en vervoeren continu een rolstoel, dus altijd redelijk wat gewicht bij ons.
We hebben zojuist ook een advertentie op het forum gezet waar we vragen om een 2e hands setje of alleen een spiraal.
We hopen op nog meer reacties of hulp.

Groetjes

Profiel  

Gino & Kim
< 100 berichten
Rank

Gepost: 21 maart 2011 03:14 PM
  [ # 4 ]

Zojuist contact met de dealer gehad en het zijn inderdaad hulpveren. Graag horen wij of iemand een handleiding met foto’s heeft voor het monteren van zo’n set. We hadden al op het forum gekeken, maar zagen alleen topics waar stond dat het zelf te doen was.
Als iemand ze 2e hands nog heeft ligge…. Graag!!!! Anders een adres waar ze goedkoop zijn te verkrijgen. Op de “markt” van het forum onder gezocht kunnen jullie ook foto’s er van zien.
Graag horen wij nog van jullie.

Groetjes

Profiel  

henk-1970
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 163

- C1 1.0 collection
Gepost: 31 maart 2011 11:57 PM
  [ # 5 ]

Ik heb net toevallig vanavond mijn hulpveren weer onder mijn picasso gemonteerd, als je de beschikking hebt over een brug is dit heel eenvoudig:
auto onder de dorpels optillen zodat deze uit de veren komt, daarna de wielen eraf, de onderste schokbreker bouten los halen, hierdoor krijg je nog meer ruimte.
vervolgens de bovenste steunring plaatsen en dan de veer met ondersteuntje op de draagarm ertussen wurmen.
koste mij ongeveer 20 minuten, maar ik had hem toch al op de brug staan ivm het monteren van mijn trekhaak.
hierna alles in omgekeerde volgorde weer terug zetten.

mijn setje heb ik hier via het forum, mijn trekhaak via marktplaats.

succes!

als het niet kan zoals het moet, dan moet het maar zoals het kan….

C1 1.0 collection 6-‘13 81dkm
Peugeot 308SW 1.6Blue-HDI executive 4-‘17 101dkm
Yamaha TDM850 9-‘00 52dkm

Profiel  

Gino & Kim
< 100 berichten
Rank

Gepost: 01 april 2011 07:48 AM
  [ # 6 ]

Hallo,

Lijkt me erg makkelijk! Monteren komt dus wel goed. Nu nog een setje veren. Heb ook al een advertentie hier op het forum gezet.
Hoop dat ik snel een setje heb zodat de auto weer wat beter op de weg ligt.
Graag horen we nog van jullie.

Groetjes,

Gino & Kim

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook