Ik rijd al vele jaren met veel plezier in een ZX 1.4 Allure uit 1994. De laatste 1-2 jaar kwam er soms een vreemd ratelend/tikkend geluid uit de stuurkolom, wat lijkt op het klik-klak geluid van de richtingaanwijzer, maar dan veel sneller en onregelmatig. De richtingaanwijzers brandden hierbij niet, en verder waren hierbij geen problemen.
Sinds 3 weken echter, weigerden de knipperlichten soms enkele minuten dienst: bij het aanzetten d.m.v. de schakelaar hoor je dan wel een klik, maar vervolgens gaan de knipperlichten niet branden en is er geen klik-klak geluid. Dit hield dan na enkele minuten op, en dan werkte alles weer normaal.
De laatste dagen doen de knipperlichten helemaal niets meer. Verhaal is hetzelfde: wel een klik-geluid bij het aanzetten d.m.v. de schakelaar. Als ik de alarm-lichten-knop indruk gebeurt er ook niets. Ik hoor echter niet meer het klik-geluid bij aanzetten van de richtingaanwijzer, als de alarm-knop ook ingedrukt is.
Wat zou dit kunnen zijn? Ik denk zelf aan de klingelateur, maar volgens de garage (telefonisch) moeten de schakelaars achter het stuur vervangen worden (200 euro). Mij lijkt het dat deze schakelaar het wél doet, aangezien ik “klik” hoor als ik deze naar links of rechts zet… Verder heb ik ook nog ergens gehoord dat dit een probleem met het relais zou kunnen zijn, maar ik neem aan dat dit hetzelfde als de klingelateur is?
Wie weet raad? Gewoon maar de klingelateur proberen te vervangen? Of de schakelaar achter het stuur? Met name de 2e optie lijkt me niet zo moeilijk, maar is denk ik niet het probleem…
Ik ben benieuwd wat jullie vinden!
Totaal aantal Berichten: 223
- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI