waterman schreef:
6 jaar is niets, pas na 10 jaar moet je je zorgen gaan maken. Of als de auto 6 jaar stilgestaan
Geldt die 10 jaar alleen voor de 2.5 td? Ben zelf gewend 5 jaar aan te houden voor mijn vorige 2.0 16V en nu is mijn V6 24v aan de 5 jaar
Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011
De ruimte tussen de kleppen en zuiger in BDP is c.a. 2mm, erg weinig dus.
Nou zul je bij een diesel met dikke klepstelen, niet zo snel een kromme klep hebben, maar wel een gebroken nokkenas of tuimelaar.
Wat de gloeibougies betreft, die dingen hebben een levensduur van c.a. 100K.
Als ze te lang blijven zitten, steeds weer terug worden gemonteerd of te vast worden aangedraaid, dan kan de gloeistift tijdens demontage afbreken en in de cylinder vallen. De kosten die je dan gaat krijgen zijn niets vergeleken bij de 6 a 8 tientjes voor een setje nieuwe gloeibougies. Kies bij voorkeur voor Bosch Duratherm gloeibougies, Beru mag ook, maar laat de NGK’s liggen.
Totaal aantal Berichten: 1227
Geregistreerd: 18-08-2010
- XM 2.5 TD Break
- C6 (2005-2012) 2.7 HDIF Exclusive
- XM 2.5TD Break
Er zit een nieuwe om, origineel Citroën, laten doen voor nog geen 600 euri, achteraf gezien zag de oude er nog netjes uit maar ja…. ik kan weer 100.000 km verder